Foto bij 34°

Enjoy!

XxX

Ik werd wakker door gesnik. Ik opende mijn ogen en zag dat Summer rechtop zat. ‘Lieverd, wat is er?’ vroeg ik bezorgd. Ze keek me aan. ‘Ik had een nachtmerrie’ snikte ze. Ik trok haar tegen me aan. ‘Waarover?’ vroeg ik. ‘Over het ongeluk van mama’ snikte ze. Ik omhelsde haar steviger. ‘Rustig maar, het was maar een nachtmerrie, ik ben er, er kan niets meer gebeuren’ suste ik haar. Ze stopte met huilen maar bleef tegen me aan liggen. Ik keek op de klok, zes uur. ‘Kom lieverd, je gaat zo weer naar school’ ze knikte en sprong uit het bed. Ik gaapte en stond op. Ik rekte me uit. Ik was nog erg moe, dat is normaal gesproken niet zo. Toen ik aankleed was stond Summer al klaar voor me, met haar rugtas al op haar rug. Ik glimlachte en drukte een kus op haar wang. ‘Vraag maar aan Esmé of ze je brood wil smeren’ zei ik. Ze knikte en liep naar beneden. Ik borstelde mijn haar en gaapte. Ik was echt moe. Ik liep rustig de trap af en zag dat Esmé glimlachend brood aan het smeren was. Ze gaf het zakje met het brood aan Summer die het in haar tas deed. Ik glimlachte en liep naar Summer. ‘Klaar?’ vroeg ik. Ze knikte. Ik pakte mijn eigen tas ook, ik moest maar weer naar school, de examens beginnen vandaag al en dan ben ik na het weekend vrij. Ik wou nog vragen of er iemand mee reed, maar ik zag de zon schijnen, dus was het antwoord nee. Renesmee kwam op me af rennen. ‘Mag ik mee rijden?’ vroeg ze. Ik knikte glimlachend, ik was haar helemaal vergeten. We stapten in mijn auto en reden weg. Ik zette Summer bij haar school af, ze was blij dat ze er weer was, en reed naar mijn school toe. Ik parkeerde de auto en we stapten uit. ‘Heb je wel geleerd?’ vroeg ik aan Renesmee. Ze knikte. ‘Zenuwachtig?’ vroeg ik. Weer knikte ze. ‘Maak je geen zorgen, met ons geheugen is het makkelijk’ zei ik. Weer knikte ze. Ik giechelde. Mijn eerste toets was Wiskunde, makkelijk. Net zoals de rest; Engels en Biologie. Morgen zou ik Spaans, Economie en Scheikunde hebben. Overmorgen, vrijdag, was de laatste examendag, dan zou je denken, zo snel? Maar als je een klein pakket heb en elke dag drie toetsen dan is dat zo voorbij. Vrijdag heb ik Maatschappijleer, Grieks en Latijns en dan was het weekend, en na het weekend hadden we vrij. Over een paar weken zouden we horen of we geslaagd waren, wat mij wel zou lukken. Glimlachend wachtte ik op Renesmee. ‘Hoe ging het?’ vroeg ik. ‘Goed’ zei ze blij. ‘Bij mij ook’ zei ik en ik stapte in mijn auto. Onderweg naar Summer’s school was Renesmee tegen mij aan het praten over de toetsen. Zodra Summer mijn auto zag stapte ze in en we reden naar huis, waar mijn vader nog steeds was.

Reageer (10)

  • Dreambelievr

    Me likes! Go girl!

    1 decennium geleden
  • TostiXD

    Nu meteen verder(H)
    I really do like your storie!
    (K)

    1 decennium geleden
  • Ingeling

    i'm enjoying!! geen idee of het echt een woord is maar heel snel verder!!

    1 decennium geleden
  • Prim

    Zat Summer niet in het Gips?

    1 decennium geleden
  • Amortentiaa

    Je bent echt gemeen. Nu niet stoppen!! :(
    Nu ben ik zeer verdrietig.
    (huil)

    Ps. van die gemeenheid was sarcastisch hè;)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen