Foto bij O17

Omdat jullie dat vroegen, is hier ook nog eens het stukje in Sirius POV(A)

Sirius Black

Als we de Grote Zaal uitlopen, geeft James me ineens een stomp tegen mijn schouder.
‘Auw. Waar was dat nou weer goed voor?’ Vraag ik en wrijf even over mijn schouder.
‘Dat weet je best.’ Gromt hij.
Ik grijns. ‘Bedankt voor je hulp trouwens.’
‘Wat?’ Hij kijkt me geïrriteerd aan.
‘Nou je “Misschien moet jij met Sirius gaan”.’ Zeg ik en probeer zo goed mogelijk zijn stem na te doen.
Ik grijns als hij geïrriteerd doorloopt. Peter rent meteen achter hem aan, maar Remus houdt me tegen als ik ook door wil lopen.
‘Weet je zeker dat je hiermee door wil gaan?’ Vraagt hij met een bezorgd gezicht.
Ik rol even met mijn ogen. ‘Jij hebt hier toch niks mee te maken?’
‘Nee, maar jij kan ermee ophouden. Nu kan het nog zónder mensen pijn te doen.’
Ik zucht. ‘Laat ons nou maar, Maanling. Het komt allemaal wel goed.’

Als ik even later alleen door het kasteel loop, zie ik ineens Susan lopen. Dit is mijn kans, we zijn allebei alleen.
‘Susan!’
Ze draait zich om en kijkt me verbaasd aan dus ik gebaar dat ze even moet komen.
‘Wat is er?’ Vraagt ze als ze er bijna is.
‘Nou, ik-’
Ineens struikelt ze en valt recht in mijn armen, ik reageer net op tijd door haar op te vangen.
‘Sorry, ik..’
Ze gaat rechtop staan en wil een stap naar achter doen, maar dat laat ik niet gebeuren. Ik leg mijn armen om haar middel en trek haar weer dichter naar me toe.
‘Geeft niet.’
Ik grijns als ze een beetje rood wordt, maar dan pakt ze mijn polsen en haalt ze van haar middel. Als ze zich omdraait om weg te lopen, kijk ik haar verbaasd na. De meeste meisjes zouden het zeker niet erg vinden als ik zoiets zou doen, integendeel zelfs, de meeste meisjes gooien zich in mijn armen. Maar zij niet, zij loopt gewoon weg. Ik kijk haar na, tot ze zich ineens omdraait.
‘Wat was er nou?’ Vraagt ze nieuwsgierig.
Ik kijk haar aan en wil het zeggen, maar als ik Secretus achter haar de gang in zie lopen, schud ik mijn hoofd en draai me om, om vervolgens de gang uit te lopen.
Als ik zeker weet dat ze me niet meer kan zien, blijf ik staan en leun even tegen de muur. Shit, shit, shit! Ik heb het weer verknald.Wanneer krijg ik weer zo’n kans? Zo moeilijk is het toch niet om op een normale manier een vraag te stellen?
Wil je met mij naar het bal?

Zeu, is dit even spannend. Waar zou Maanling het toch over hebben? xD
Negeer dit maar gewoon, ik ben een beetje vaag bezig op het moment...

Reageer (26)

  • Remus

    Ik vind de stukjes uit Sirius zijn ogen op een of andere manier leuker maar je schrijft sowieso super <3

    Verder :'D

    1 decennium geleden
  • MacGyver

    Hopelijk hebben ze geen weddenschap afgesloten en Sirius moet haar gewoon serieus vragen

    1 decennium geleden
  • Elizabetha

    Oehoee...ik zet trends:)
    Mag dit stukje nu ook uit Sev's ogen, want hij moet het vast ook gezien hebben, en ik wil weten wat hij er van denkt(A).

    1 decennium geleden
  • Gisborne

    Zeu, misschien moesten wij maar eens naar Meurdeur, ofzeu..
    Als je dan tog al zo raar bent.. :P
    Snelverder! (nerd)

    Xx. (K) Leentje (K)

    1 decennium geleden
  • Karube

    Haha!
    Bij dat 'Susan!' stukje zag ik Sirius in slowmotion, schreeuwend met spuug vliegend uit zijn mond naar Susan toe rennen XD
    Aww, Sirius zijn magical powers werken niet op Susan. Of... toch wel...? ^_^

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen