Foto bij O13

Sirius Zwarts

Ik loop naar het bureau van Slakhoorn om mijn drankje in te leveren. Als ik me omdraai zie ik dat Susan iemand zoekt.
'Zoek je mij?’
‘Nee, ik zoek Severus. Weet jij waar hij is?’ Ze draait zich iets meer in mijn richting maar kijkt me niet aan en laat haar ogen door het lokaal dwalen.
Secretus, natuurlijk zoekt ze hem. Ik snap echt niet waarom Lily en Susan met hem omgaan, maar in plaats van die discussie weer te beginnen probeer ik wat anders.
‘Nee. Maar ik ben er wel en ik weet wel iets leuks om te doen.’ Ik grijns als ze me eindelijk aankijkt.
Ze trekt even haar wenkbrauwen op en loopt dan het lokaal uit. Ik zucht en kijk even geïrriteerd naar James die met Lily het lokaal uitloopt. Fijn. Wat moet ik nu doen de hele dag? Ik loop in de richting van de gang, maar als ik Susan en Sneep hoor praten blijf ik staan om te luisteren.
‘- normaal tegen me doen. Je kan wel zeggen dat zij zo slecht zijn, maar die Griffoendor vriendjes van je doen niks anders dan vervelend zijn.’
Ik weet dat hij het over mij heeft en verwacht half dat Susan het voor ons op zal nemen.
‘Sev, wacht nou.’
Niet dus. Ik loop het lokaal uit en zie dat Susan tegen de muur op de grond is gaan zitten, ik zucht en ga naast haar zitten.
‘Wat is er?’
Ze kijkt me geïrriteerd aan. ‘Heb jij niks beters te doen?’
Ik doe alsof ik nadenk. ‘Nee, niks béters.’
Maar dan komt Remus het lokaal uitlopen en die moet natuurlijk alles weer verpesten.
‘Kom je?’
‘Nee.’ Ik kijk hem even dodelijk aan en concentreer me dan weer op Susan in de hoop dat hij gewoon weggaat.
‘Maar we zouden toch aan onze opdracht voor Astronomie werken?’
Zou hij nou echt niet doorhebben dat ik bezig ben? Ik kijk hem geïrriteerd aan.
Susan staat op. ‘Je moet aan je Astronomie werken, dat is iets beters om te doen dan mij irriteren. Bovendien heb ik wél wat beters te doen.’
Ze kijkt Remus even dankbaar aan en loopt dan snel de gang uit.
'Bedankt.' Zeg ik tegen Remus die me grijnzend aankijkt.
'Graag gedaan.'
Ik geef hem een dodelijke blik en loop dan in de richting van de bibliotheek.


Reageer (20)

  • TimeTravel

    jeeh! ik vindt dit verhaal echt leuk! hier mag JK Rowling jaloers op zijn xD .

    1 decennium geleden
  • Necessity

    sirius word verlieft (H)

    1 decennium geleden
  • Mylintis

    Ik mag Lupos echt x'D

    1 decennium geleden
  • SuperrrLouis

    @ auden
    hij is wel lang ja xD
    _______________
    verder!
    X

    1 decennium geleden
  • Karube

    Remus. Is. God. (:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen