Foto bij ~068~

Mary Brooks

Tegen de avond word ik steeds zenuwachtiger voor het plan dat ik vannacht zal uitvoeren. Ik weet dat als ik nu Fred, George, Anne of Jennifer tegen kom, ze zullen vragen wat er aan de hand is. De kans is heel groot dat ik er niet meer over kan liegen, maar ik wil het ze niet vertellen. Dus ik probeer ze zoveel mogelijk te ontlopen. Ik besluit Sam even op te zoeken in de Uilenvleugel, hij heeft niet zoveel te doen, aangezien ik niemand buiten Zweinstein ken. Nou ja, niemand die ik wil schrijven dan. Behalve misschien mijn vader. Zal ik hem een brief schrijven?
Sam vliegt meteen naar me toe als hij me ziet.
‘Wat vind jij. Zal ik hem een brief sturen?’
Sam kijkt me met grote ogen aan en bijt dan even zachtjes in mijn vinger. Ik zucht. Ik weet het ook niet meer.
Ik ga niet naar de Grote Zaal voor het avondeten. De zenuwen die door mijn lichaam gieren, zorgen ervoor dat ik misselijk ben. In plaats daarvan loop ik een beetje doelloos door de school, jammer dat ik de Sluipwegwijzer niet meer heb, dan had ik misschien nog nieuwe lokalen kunnen ontdekken. Ik zucht, en besluit dan toch maar naar de leerlingenkamer te gaan, er is daar nu toch niemand.
Als ik in de leerlingenkamer aankom, is daar inderdaad niemand. Ik loop meteen door naar de slaapzaal om wat spullen in te pakken voor vanavond. Ik neem warme kleren mee, ik weet niet hoelang ik daar moet zitten. Als ik alles heb ingepakt ga ik op mijn bed zitten. Ik heb sinds de lunch iedereen ontweken. Ook Fred heb ik sinds de lunch niet meer gezien, hij vroeg of we vandaag samen iets konden gaan doen. Ik heb nee gezegd omdat ik bang was misschien teveel te zeggen. Maar ik kan niet eeuwig blijven liegen tegen Fred, ik moet het hem ooit vertellen. Ik moet het iedereen ooit vertellen… Nu durf ik het niet, omdat ik bang ben voor hun reacties. Hoe moet ik dat vertellen.
Hey, weet je nog dat ik over mijn vader vertelde? Ja, die heb ik dus nooit gekend. Maar nou weet ik toevallig dat het een gestoorde moordenaar is die laatst uit Azkaban is ontsnapt en het nu op Harry Potter heeft voorzien. Willen jullie me helpen om hem te vinden?
Ja, ik denk echt dat dat werkt.

Reageer (19)

  • Meile

    ja goed plan, zo zou ik het ook vertellen xD
    Gauw verder x33

    1 decennium geleden
  • Tuala

    Ik ben er de volgende dagen niet en kan dan niet reageren :'D Maar in mijn gedachten laat ik een reactie achter, hoor xd

    1 decennium geleden
  • Muze

    simpely Brillian!

    1 decennium geleden
  • NoDeatheater

    Verder!

    1 decennium geleden
  • lisette94

    volgende pliess,super goed verhaal!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen