Foto bij When my life changed..

‘Pap zal ik eens een lekker eitje voor je bakken?’ vraagt Kaida als ze de keuken komt binnenlopen. ‘Ja doe maar schat’ antwoord haar vader verrast. Kaida pakt een scharrelei uit de koelkast en wil wat boter pakken als ze merkt dat er niks in het bakje zit waar hij in hoort te zitten. Shit vloekt ze zachtjes in je zelf. ‘Pap ik ga even wat boter halen oke?’ ‘Ja doe maar wees wel op tijd terug voor mijn lekkere eitje’. Doe ik antwoord Kaida. Ze kijkt naar buiten het belooft een stralende dag te worden, even fietsen maakt haar niet uit. Snel rent ze de trap op, grist haar sleutels van het rekje en bonkt de trap weer af. Hé kan je niet wat zachter doen je bent toch een danseres en geen olifant! Kaida negeert hem en loopt snel naar buiten de zon tegen moet. Als ze eenmaal op haar fiets is, crost ze er van door. Je bent toch een danseres geen olifant moppert ze in zich zelf. Pff ga zelf maar op dansles, zeurpiet. Als ze bijna bij de supermarkt is hoort ze opeens een luide Pfffffff en uiteindelijk trapt ze niet meer zo lekker als eerst. Snel stopt ze. ‘Ah shit’ vloekt Kaida. Moet ik dat weer hebben mompelt ze zachtjes terwijl ze haar lekke band bekijkt. Gelukkig is het niet ver mee naar de supermarkt, Kaida sjokt met de fiets aan haar hand naar de supermarkt toe. Ze zet het fiets in het rek op slot en loopt naar binnen . Ze loopt snel naar de zuivel afdeling en pakt een pakje boter. Als ze heeft afgerekend loopt ze weer naar buiten, ze kijkt even naar de fiets. Achjo die haal ik morgen wel weer op. Snel loopt ze terug naar huis. Ben er weer roept Kaida als ze door de achterdeur naar binnen stapt. ‘Goh dat duurde lang zeg voor een supermarkt die met de fiets niet eens vijf minuten veder op licht’ zegt haar vader spottend. ‘’ Ja weet ik alleen mijn band was weer eens lek gegaan’ verdedigt Kaida zichzelf. ‘Oh dat is jammer, maar waar is hij nu dan?’ vraagt haar vader zich bedenkelijk. ‘Oh gewoon bij de super laten staan, haal hem morgen wel weer op hoor’. ‘Bij de super?’ ‘Je hebt hem hopelijk wel op slot gedaan hé?’ ‘Ja duh wat dacht je anders’. Maar moet ik nog een eitje voor je bakken? Ja graag zegt haar vader meteen weer vrolijk. Snel gaat Kaida aan de slag, boter in de pan goudbruin laten worden, eitje kapot, in de pan laten gelijden. En met een vork de stukjes ei er uit halen. Let jij even op de pan terwijl ik even ga douchen? vraagt Kaida. Ja oke zegt haar vader ongeïnteresseerd nog steeds niet van zijn krant opkijkend. Kaida gaat snel naar haar kamer, pakt haar kleding en gaat naar de badkamer. Ze wast snel haar haren, spoelt ze uit en droogt zich af. Het is zo warm dat ze een korten mouwen t- shirt aan doet. Helemaal fris en fruitig komt ze naar beneden. Ze loopt snel naar de pan toe, mmmmm dat ziet er lekker uit denkt ze. Het eitje is bijna klaar. Pap je ei is bijna klaar hoor. Oh oke zegt haar vader. Kaida gooit de ei op en vangt hem weer in de pan op. Alleen heeft ze niet gemerkt dat er wat boter over de rand is gegaan. Ze zet de pan weer op het fornuis. Opeens vat de boter vlam en gaat razend snel naar boven. Kaida heeft niks door, maar haar vader wel. Kaida schreeuwt hij kijk uit! Wat is er pap zie je weer waan beelden zegt Kaida. Ondertussen staat de hand van Kaida in brand. Kijk naar je hand kreunt haar vader. Kaida kijkt en schrikt zich een ongeluk van schrik laat ze de pan uit haar handen vallen. En rent naar de kraan, wanneer ze haar hand onder de kraan vandaan haalt. Ziet hij er net zo uit als altijd, lelieblank met geen spoortje van het vuur van zonet geleden te bekennen…



wordt vervolgt (doeg)

Reageer (4)

  • twilightscar

    snel verder

    1 decennium geleden
  • VampierTwins

    leuk snel veder

    1 decennium geleden
  • FireWater

    oke thnx voor de tip ik zal het veranderen:$

    1 decennium geleden
  • Adaph

    Ten eerste, het verhaal gaat heel snel. Je wilde het denk ik snel af hebben en dat is zonde. Het verhaal op zich vind ik mooi, maar het gaat veel te snel, er staan spelfouten in en het is slecht Nederlands. Ik neem geen abbo, geef geen kudo.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen