Foto bij With pleasure ~ CB - 36  - Do you have pictures?

's Avonds, wanneer ik al ruime tijd op mijn kamer op Strify's laptop zit naar appartementen te kijken, wordt er op de deur geklopt en komt Shin naar binnen. 'Hey.' Glimlach ik naar hem waarop hij terug glimlacht en naar binnenkomt. Hij zet zich naast me neer op bed en kijkt met mij mee naar de appartementen. Wanneer ik even niks doen, ontstaat er een soort kleine spanning, die ik snel verbreek door hem aan te kijken. 'Dank je.' Shin kijkt mij verbaasd aan en vraagt waarvan. 'Dat je mij even van Strify afhielp.' Beide grijnzen we. 'Ach ja.' Mompelt Shin en kijkt even naar Max die zich uitrekt. 'Hoelang heb je dit al?' Vraagt hij dan, maar wel op een voorzichtige manier. 'Uh..Ik denk dat het is begonnen in groep 7 of 8 van de basisschool en het langzaam is gaan ontwikkelen. Mijn eet probleem merkte ik eigenlijk best snel op, omdat alle negatieve dingen ervoor zorgde dat ik niet wilde eten of het juist uitbraakte. Natuurlijk wist ik dat het slecht was, maar het voelde tegelijkertijd ook weer zo goed, mijn enige houvast, vooral toen mijn moeder in een periode belandde en mij problemen bezorgde.' Ik merk dat Shin's mond open staat. 'Rustig joh, ik heb het overleefd.' 'Maar hoe zit het nu dan met je?' 'Nou..Ik probeer zoveel mogelijk contact met mijn moeder te mijden, mijn eet stoornis is er nog altijd, en of ik er ooit vanaf kom weet ik niet, maar het is wel beter dan jaren terug.' Glimlach ik naar hem, waarop Shin terug glimlacht. 'Dan moeten we daar alvast mee blij zijn.' 'Jij begrijpt mij.' Grinnik ik en sluit de huizen pagina af. 'Mag ik wat vragen?' 'Barst los.' 'Heb je foto's van vroeger?' Even is het stil, op onze ademhalingen en Max' gespin na. 'Jawel..' Begin ik en open een nieuw venster waar ik een site begin in te typen. 'Het is een site waar allemaal meisjes, vrouwen en zelfs een aantal jongens en mannen op komen met anorexia, waar ze hun verhalen delen en foto's plaatsen zodat andere je kunnen bekritiseren of je vordering kunnen bekijken. Ik maak er eigenlijk geen gebruik meer van, dus je mag even alleen er naar kijken.' Zeg ik zacht en geef de laptop over aan Shin wanneer ik me heb ingelogd en de fotoalbum heb geopend. 'Weet je het zeker?' Vraagt hij wanneer ik bij de deur sta. Even kijk ik weg waarna ik een zekere lach aan hem schenk. 'Je kunt alles bekijken, zelfs hoe ik was voor dit alles.' Zeg ik en loop de slaapkamer uit, naar de andere mannen toe.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen