Foto bij `6`

Je voelt aan de garage deur. Hij geeft niet mee en je kijkt even rond. Je haalt iets uit je zak en begint er mee in het slot te duwen na een paar minuten hoor je een zachte klik en gaat de deur open. Jullie lopen naar binnen en Wayne rent op de Mecha achter in de ruimte af. Je lacht even om hem en bewondert de Mecha. Hij ziet er op de een of andere manier anders uit dan de andere Mecha’s. Je loopt op hem af en legt je hand op zijn schouder. 'Ik heb trouwens mijn naam nog niet gezegd, ik ben Maxime' zeg je lachend. Hij knikt heftig terwijl zijn ogen op de Mecha blijven hangen. Je zet hem op de kruk en je gaat voor de Mecha zitten en begint met sleutelen. Wanneer je, je hand op het koude metaal laat zakken voel je een schok door je heen gaan. Je ogen schieten open en je laat de moersleutel vallen. Het geluid wordt gedempt doordat de machine opeens begint te werken. Hij vangt hem op. Ik stap naar achter. De machine valt gelijk uit omdat je hem hebt los gelaten. Je schud je hoofd. Als je om kijkt naar Wayne zie je hem niet meer zitten, je begint met zoeken. Als je naar achter loopt zie je een kamer, de deur staat open en je loopt naar binnen 'Wayne, hier zit je dus' hij draait zich om. het amulet dat hij in hand heeft, je herkent het als die ene die jij van de man had gepakt. Je pakt hem uit je zak en houd hem omhoog. ‘jij ook zo’n amulet? Waar heb jij hem gevonden? Ik hier, met dit boek en deze tekening’ zegt hij. Hij lacht naar je. Je pakt het boek en de tekening af. Hij kijkt raar naar je. Je voelt een soort van onrust, er is iets vreselijk mis. Je kijkt naar de voorkant van het boek. Het amulet houd je er vlak bij. ‘dit kan niet… waar heb je dit vandaan?!’ vraag je boos en verbaast tegelijkertijd. Hij wijst naar de werkbank. Je begint gelijk de kamer te doorzoeken. Je merkt niet dat Wayne weg loot. Het moet hier ergens liggen, je weet het zeker. Je stopt met zoeken en hoort wat. Je legt je hand op de muur en doet je ogen dicht. Je was altijd al goed geweest met inbreken enzo. Je hoort iemand anders in de winkel lopen. Hij loopt gelijk naar de kamer waar je staat. Je draait je om naar de deur en ziet opeens de mecha’s arm. Je blijft verbaast kijken. Hij moet het nog niet doen. Je hebt hem nog niet afgemaakt. ‘Maxime!! Gemene meneer is hier!’ je duwt de deur open en ziet de man weer ‘jij weer?!’ vraag je verbaast. Hij lacht even en zegt ‘wie anders?’ hij springt omhoog en land op de Mecha. Je blijft naar hem kijken wanneer hij de Mecha start. ‘ik kan zweren dat hij het nog niet hoort te doen’ zeg je binnensmonds. Hij komt op je af rennen. Je ontwijkt de aanvallen van elke keer maar net. Je begint moe te worden, je kunt de aanval niet meer ontwijken. Je krijgt de volle laag, hij grijpt je vast en je voelt hoe de lucht uit je longen worden geduwd. Wayne geeft een harde schreeuw, de kamer wordt opeens vel verligt met rode en blauwe lichten. Je valt op de grond en blijft even liggen, je moet even bijkomen. Je komt langzaam overeind en ziet de man bij Wayne staan. Je pakt een metalen pijp en loopt op hem af. Je geeft hem een harde klap en hij valt neer, je maakt Wayne los en bind de man in zijn plaats vast. Je blijft onderzoekend naar de man kijken terwijl hij langzaam wakker wordt. Er wordt op je arm getikt en Wayne staat achter je. ‘wat is er?... hoe kom je daar aan?’ vraag je verbaast als hij een laserpistool in zijn hand heeft. ‘gevonden’ mompelt hij lachend. Je ijkt hem boos aan. Hij geeft hem aan jou. ‘jij man goed bewaken?’ vraagt hij. Je knikt en stopt het pistool tussen je werkriem.

Reageer (1)

  • Paddo

    (yeah)(yeah)(yeah)(yeah) VERDUHR!! =D =D =D =D IK WIL MEER LEES VOER HEBBUH!! (yeah)(yeah)(yeah)(yeah)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen