Hailey Kush.

Glimlachend kijk ik naar Justin, die het werk van zijn moeder heeft overgenomen omdat ze even een wasje wilde draaien. ‘Wat doe je?’, lacht Justin. Beschaamd wend ik mijn blik af, en voel mijn wangen rood kleuren. Ik had nooit doorgehad hoe erg ik aan het staren was. ‘Kijken hoe jij pasta kookt’, lach ik zachtjes en kijk weer terug. ‘Doe ik het sexy?’, grijnst hij en wiebelt met zijn wenkbrauwen waarna hij een overdreven knipoog naar me toe wenkt. ‘Ontzettend’, lach ik zachtjes en kijk naar mijn horloge. Zachtjes zucht ik, ergens had ik helemaal geen zin om naar huis te gaan, ik zou een enorme preek krijgen over dat ik gewoon thuis zou moeten blijven, en niet zo moest zeuren over alles, dat ik gewoon naar huis had moeten komen. Ze dachten zeker dat ik achterlijk was? Dat als ik naar iemands huis zou gaan niet meer de weg terug zou kunnen vinden naar huis? Ik ben geen Hans, en ook geen Grietje, dus dat scheelt. ‘Wat is er?’, vraagt Justin als hij mijn diepe zucht hoort. ‘Ik bereid me mentaal voor op een preek die ongeveer 3 uur gaat duren over het feit dat ik mee ben gegaan naar jouw huis, in plaats van naar huis ben gekomen’. Hij lacht, en richt zijn gezicht weer tot de saus. ‘Zo erg is dat toch niet? Ga je nooit naar vriendinnen?’, vraagt hij terwijl zijn blik nog steeds op de spaghetti staat, alsof er nergens anders naar te kijken valt, alsof als hij ook maar één seconde zijn blik af zou wenden alles mis zou gaan. ‘Tuurlijk wel, maar gewoon niet vandaag?’, lach ik zachtjes en kijk om me heen. ‘Dus, hoe laat begin je morgen op school?’. ‘Niet’, lacht hij schaapachtig en haalt zijn schouders op. ‘Oh, je hebt morgen een optreden of iets?’, vraag ik en kijk hem aan. ‘Zit je bij iemand in het voorprogramma?’, vraag ik nieuwsgierig en zie hem vreemd kijken, waarna zijn gezicht weer terug in de plooi trekt. ‘Een concert, ik geef morgen een concert, misschien kun je mee als je zin hebt?’, glimlacht hij ongemakkelijk. ‘Oh, naar wie kijk ik dan?’. ‘Mij?’, lacht hij en kijkt me onderzoekend aan. ‘Je bedoeld dat je, je eigen concert gaat houden?’. ‘Is dat niet mogelijk dan?’. ‘Niet als 17 jarige’, mompel ik beduusd en hoor hem lachen. ‘Bij mij wel’, antwoord hij bijdehand en kijkt me weer aan. ‘Ik spreek je er nog wel over, ik moet nu echt naar huis’. ‘Ga je al naar huis?’, hoor ik de stem van Pattie teleurgesteld zeggen. Ze komt met een wasmand de keuken binnengelopen en kijkt me verbaasd aan. ‘Ik zal wel moeten, een boze moeder is wel het laatste wat ik nu wil’, glimlach ik fake, en laat mezelf van de stoel afglijden en ga recht staan. ‘Het was leuk u te ontmoeten’, glimlach ik en steek mijn hand naar haar uit. Ze zet de wasmand weg, en trekt me in een knuffel. ‘Je bent echt een leuke meid’, glimlacht ze als ze me weer los heeft gelaten en kijkt me aan. Meteen begint ze een heel gesprek, wat me nog meer spijt bezorgd dat ik nee heb gezegd tegen haar etentje. ‘Nu is ze voor mij’, zucht Justin geïrriteerd als hij zo’n 5 minuten naar ons gepraat heeft geluisterd en sleept me aan mijn arm richting sleept. ‘Tot gauw!’, hoor ik haar nog roepen. Lachend kijk ik Justin aan, die stopt met slepen als we bij de voordeur staan, en hij de deur naar de keuken heeft gesloten. ‘Dan zie ik je morgen’, glimlacht hij en ik kijk even naar buiten en weer terug in zijn ogen, zijn prachtige bruine ogen die het licht van buiten in zich te lijken nemen. ‘Ja…’, stamel ik, terwijl ik mijn blik niet kan afwenden om naar buiten te stappen. Justin’s hand neemt voorzichtig plaats op mijn wang, en ik voel hoe zijn adem mijn gezicht streelt. ‘Justin ruim je straks je was op?’, kirt Pattie’s stem door de hal en geschrokken doe ik een stap achteruit en kijk naar Pattie die niks door blijkt te hebben van het verpestte moment. ‘Ja mam’, zucht Justin en draait zich weer tot mij. ‘Tot morgen dan’, grinnik ik en geef hem een kus op zijn wang, waarna ik naar buiten stap. Tot ik uit zich ben voel ik zijn blik nog op mij nabranden.
----
ahw, jullie plaatsen echt lieve reacties. Deze had ik nog staan, maar kan vandaag niet meer schrijven, heb ontzettend veel toetsen! <3

Reageer (9)

  • OneOfAKind

    Snel verderrr! =D

    1 decennium geleden
  • Comfort

    Ahw sweet!
    Super!

    1 decennium geleden
  • STALIK

    Hehe, eigenlijk vind ik het nu al zielig voor Justin. c:
    Verder <3 Lovey story <3

    1 decennium geleden
  • fluweel

    aaahw so sweet!!
    wil je alsjeblief zo snel mogelijk terug een deeltje plaatsen??
    veel succes met de toetsen!!

    1 decennium geleden
  • EVO

    Verderrrrr :'D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen