Foto bij ~040~

Jullie vinden mijn dreigpogingen (mooiwoord) niet goed genoeg?(6)
En nu moeten jullie wéér sorry gaan zeggen tegen Fred!(N)
OH! en: Klik!

Mary Brooks

Onderweg kom ik Anne tegen, zij is ook alleen.
‘Is George er niet?’ vraag ik.
‘Nee. Ik was je al aan het zoeken. Toen George maar niet kwam, ben ik teruggegaan naar het kasteel… Fred ligt in de Ziekenzaal.’
Zonder op Anne te wachten ren ik terug naar het kasteel. Als ik bij het kasteel aankom, ben ik buiten adem. Ik kom even op adem en loop dan snel naar de ziekenzaal. Ik negeer Madame Plijster die protesterend haar kantoortje uit komt gerend en loop in een rechte lijn naar het bed waar ik George aan zie zitten. Daar aangekomen wil ik meteen vragen wat er gebeurd is, maar hou mijn mond als ik Fred zie. Madame Plijster staakt haar pogingen me weg te sturen en loopt chagrijnig terug naar haar kantoortje.
‘Wat is er gebeurd?’ vraag ik toch maar na een tijdje. Fred zit helemaal onder de blauwe plekken, schrammen en volgens mij heeft hij ook aardig wat botten gebroken.
‘Die idioot vloog zo in de Beukwilg.’ zegt George.
‘Ik vloog niet zo in de Beukwilg. Het kwam door de wind.’ zegt Fred terwijl hij geïriteerd naar George kijkt. Dan kijkt hij mij aan. ‘Sorry dat ik er niet was, maar ik mag niet weg.’
‘Nee, vind je het gek?’ antwoord ik meteen, gaat hij nou zijn excuses aanbieden omdat hij in de ziekenzaal ligt?
Dan stormt Anne ineens buiten adem de ziekenzaal in. ‘Jeetje, wat kan jij hard rennen zeg… Ik-’
Madame Plijster komt haar kantoortje uit gerend. ‘En nu is het genoeg! Die jongen heeft rust nodig, allemaal wegwezen.’
Ze kijkt ons aan alsof ze elk moment aan kan vallen dus we nemen even afscheid van Fred en lopen dan maar de ziekenzaal uit. Fred kijkt ons een beetje zielig na en kijkt dan bang naar Madame Plijster die met een of ander drankje aan komt lopen.
‘Ze zegt dat hij overmorgen weer weg mag.’ zegt George tegen mij. ‘Zullen wij nog even naar Zweinsveld?’ vraagt hij dan aan Anne.
Ze kijkt mij even bezorgd aan. ‘Ga je ook mee?’
‘Nee, ik ga even wandelen denk ik.’ Ik gebaar dat ze weg moet gaan als ze begint te protesteren en hand in hand lopen ze weg.

WAARSCHUWING: indien u deze pagina verlaat zonder reactie en/of kudo achter te laten, stuur in Dorothea Omber op jullie af en die bekogelt jullie dan met haar verzameling kattenborden! (de bloeddorstige Sneep-op-draak staat ook nog altijd klaar)

Reageer (50)

  • Nephilimx

    Normaal ben ik niet zo van de reacties, maar omber?!... Oké hier komt ie, JOU STORY IS SUPER!

    1 decennium geleden
  • Ways

    Noooo niet Omber, zei is eng en heeft veel van die enge bordjes.. Volgens mij heb je je dreigement gevonden :P
    Maar je hebt een keii leuk verhaal!

    1 decennium geleden
  • RandomnessXx

    AARGH!! NIET OMBER!! OMBER HET VRESELIJKE WIJF ERGER DAN VOLDEMORT!! VOLDIE VERMOORD HAAR!!

    1 decennium geleden
  • xEskimoKiss

    Haha, ik plaats toch maar een reactie, die kattenborden komen waarschijnlijk hard aan :):)

    1 decennium geleden
  • SpinTheHarry

    Fredjeligtineenziekenzaalbedje toch. Je mag niet voor je eerste date de Beukwilg in vliegen(N)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen