Foto bij `1`

Maxime

‘goedemorgen, maxime’ je kijkt om naar de deur en ziet je moeder binnen komen. Je verstopt je wekker onder je dekbed en doet net alsof je jou aan het omkleden bent. ‘oh sorry lieverd’ zeg je moeder als ze je ziet staan. ‘het ontbeid is klaar, kom je zo?’ je knikt en je moeder loopt weer naar benende. Je pakt de wekker weer onder het dekbed vandaan en begint er weer verder aan te sleutelen. Na 5 minuten heb je hem eindelijk uit elkaar en weer in elkaar en loop je naar beneden. ‘ik eet onderweg wel’ roep je naar je ouders terwijl je een broodje mee grist en naar buiten loopt. Vandaag ga je het proberen. Vandaag ga je proberen om bij AnaiMech binnen te komen. Je loopt over de grote markt en ziet een scherm hangen. Er wordt een filmpje afgespeeld. Je blijft staan en kijkt met schuin hoofd naar het beeldscherm. Er vechten 2 mecha’s, een met een groene kleur en een met een zilveren kleur. Je blijft er ingespannen naar kijken en pakt je kladblok. Je begint met schetsen en als je klaar bent kijk je naar je eind resultaat. Het is een combinatie tussen de 2 vechtende Mecha’s. Je stopt je kladblok weer weg en luistert naar de man die naar voor is gekomen. 'Mensen, Mensen, Iedereen kan meedoen!! Iedereen die een Mecha bezit kan meedoen met het toornooi van het jaar!! De sterkste zal overwinnen en met 10 duizend Cordier naar huis gaan!!' je zucht diep en loopt verder. Je luistert niet meer omdat je dit praat je al zo vaak hebt gehoord. Er stormen opeens een hoop mensen naar voor en je ziet een klein jongetje vallen. Je knielt naast hem neer en vraagt: ‘gaat het?’ je kijkt naar zijn ogen. De een is blauw terwijl de ander rood is. Je voelt ook een soort kracht van hem vandaan komen. 'Ik ben niet zo slap hoor' zegt het jongetje trots. Hij staat op en rent weg. Je lacht even en staat op. ‘dit is mijn dag!’ zeg je terwijl je jou vuist balt en een stomp in de lucht geeft. Je loopt op het grote gebouw af waar in versierder letter “AnaiMech” staat. Je drukt op de bel en je hoort het geruis stoppen. ‘kan ik iets voor je doen?’ klinkt het verveel uit de speaker. ‘ik kom solliciteren voor een baan als monteur’ zeg je trots. De man is even stil en dan hoor je opeens veel meer stemmen. Je kijkt naar het gebouw en er staan 5 mensen voor. Je kunt duidelijk zien dat ze je uitlachen. ‘ga naar school, gedraag je en wordt een goede vrouw’ roept een van de mannen. Je draait je hoofd gelijk om en loopt met je hoofd hoog in de lucht richting je school. Je gaat wel richting je school maar je komt er nooit aan. Je wist maar al te goed hoe je jou moeders stem kon vervalsen en naar school kan bellen. Je had gezegd dat je ernstig ziek was en niet meer op school zou komen. Je bent nu vrij van school en loopt naar de garage van iemand die WEL in je gelooft.

Reageer (1)

  • Paddo

    (hoera)(hoera)(hoera) Jij of ik? :P die verder gaat dan xD

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen