Foto bij Pregnant?

Sorry voor de late post!! Mijn inspiratie was ver te zoeken.

Leave a Comment ^^

Die avond prik ik lusteloos in mijn eten. Ik schuif het van de ene kant naar de andere kant van mijn bord en neem soms een klein hapje. Tegenover mij zit mijn moeder het ene bord na het andere weg te schrokken. Pas als ze voor de derde keer opschept kijkt ze naar mijn bord en ziet dat ik nog bijna niets gegeten heb. “Vind je het niet lekker?”vraagt ze met volle mond. Ik kijk naar de spinazie op mijn bord. “Jawel”zeg ik. “Wat is er dan?”vraagt ze. “Niks”zeg ik. “Gewoon geen honger.”Om eerlijk te zijn kan ik alleen maar denken aan Mathijs. Ik zit vol van hem, dus waarom zou ik honger hebben?
Ik schuif mijn bord van me af. “Mag ik van tafel?”vraag ik. “Ja, als je eerst zegt wat er aan de hand is”zeg mijn moeder. Ik zucht. Soms kan mijn moeder zo doordrammen. “Er is echt niks!”zeg ik met een opgewekte glimlach. Hopend dat mijn moeder erin trapt. “Je maakt mij niks wijs hoor”zegt ze. Ik rol een keer met mijn ogen. “Oké”zucht ik. Ik heb eerlijk gezegd niet zo veel zin om over Mathijs en mij te vertellen, maar ik kan toch niet liegen tegen mijn moeder.
“Kijk, ik..” begin ik.
“Ben je zwanger?”Mijn moeder kijkt me doordringend aan.
“Wat?”vraag ik.
“Je bent zwanger, hè!”roept ze. “Ik wist het wel! Mijn moederlijke instinct voelt dat aan. Maar, Fay, hoe kon je zo stom zijn! Had ik je dan toch meer voorlichting moeten geven? En je had me best kunnen vragen of je aan de pil mocht.” Mijn moeder blijft maar door ratelen.
“Eeh, mam, ik ben niet zwanger!”roep ik. Mijn moeder ratelt nog even door en kijkt dan op. “Je bent niet zwanger.”Ze spreekt elk woord langzaam uit. “Nee!”roep ik. “Hoe kom je daar nou bij?”
“Het, eehm, wat het eerste dat in me opkwam”zegt mijn moeder een beetje beschaamd.
Ik zucht. “Nee, mam, ik ben niet zwanger, dat kan ook helemaal niet want ik ben nog maagd.”Terwijl ik het zeg voel ik dat ik begin te blozen. “Maar wat is er dan?”vraagt ze.
“Ik heb een vriendje”zeg ik. “Hij heet Mathijs, je weet wel, die jongen uit het ziekenhuis.”
Mijn moeder kijkt even verschrikt en krijgt dan een grote lach op haar gezicht. “Je hebt een vriendje!”roept ze blij. “Je hebt een vriendje!” Ze springt op van haar stoel en trekt mij omhoog. Ze begint met me door de kamer heen te dansen terwijl ze roept. “Je hebt een vriendje! Je hebt een vriendje!”
“Mam! Doe normaal!” schreeuw ik terwijl ik me uit mijn moeders greep probeer te ontworstelen. Ze laat me gelijk los. Ze loopt naar de kast en pakt de telefoon. “Wat ga je doen?”vraag ik. “Tante Angela bellen om het goede nieuws te vertellen”roept ze blij en ze loopt naar haar slaapkamer met de telefoon tegen haar oor. Ik zucht nog een keer diep, pak mijn mobiel en stuur een sms’je naar Mathijs.

Ik heb het mijn moeder verteld. Ze werd helemaal gek van blijdschap!
Xxx<3

Meteen krijg ik een berichtje terug.

Haha, ik ben ook gek van blijdschap met jou!!
Xxx
p.s. Je bent mooi.

Reageer (4)

  • Alissaatje

    Woow, dan heb je een gekke moederxD

    maar toch is ze leuk dat ze zo blij is:)

    snel verder!

    1 decennium geleden
  • loveer

    Hahaha :P Snel verder!! Oeh dacht even dat ze echt zwanger was!(H)

    1 decennium geleden
  • Dinnetje

    Hmmm, die moeder is wel een beetje??? Raar?

    Hahah geniaal is ze wel<3

    Snel verder!

    1 decennium geleden
  • Kurt

    Haha, als mijn moeder dat zou doen zou ik helemaal plat gaan!
    Ohoh, ik zal mijn moeder dus echt niks vertellen!
    Ik word al bang als ik eraan denk!:X
    Snel verder!
    (flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen