Foto bij ~009~

Ik heb een tussenuur, dus toch nog een stukje. Heeeel misschien vanavond nog eentje. (flower)

Jennifer, Anne en ik lopen naar de leerlingenkamer en vergelijken onze roosters. Jennifer en ik hebben eerst twee uur toverdranken samen, daarna heb ik een uur waarzeggerij samen met Anne. Daarna twee tussenuren, samen met Fred en George dus. En daarna nog twee uur geschiedenis van de toverkunst. De rest van de middag ben ik vrij, maar ’s avonds heb ik nog een uur astronomie. We pakken onze spullen, het valt me op dat Anne een beetje afgeleid is. ‘Ben je verliefd?’ vraag ik met een grijns. Anne kijkt me een beetje geschrokken aan en wordt dan rood. ‘Ja dus.’ constateert Jennifer. ‘Op wie?’ We kijken haar allebei nieuwschierig aan. Ze wordt nog roder en mompelt dan heel zacht ‘George.’ Jennifer en ik kijken elkaar lachend aan, daar zouden wij wel even bij helpen. We lopen de leerlingenkamer weer uit en Jennifer en ik nemen afscheid van Anne. Jennifer haakt haar arm in de mijne en samen lopen we naar de kerkers, waar we toverdranken zullen krijgen van Sneep. Volgens Fred en George trekt hij altijd Zwadderaars voor en haat hij Griffoendor en dus ook Griffoendors, waaronder mij. We lopen het lokaal binnen en gaan naast elkaar aan een tafeltje zitten. ‘Oh, nee.’ zucht Jennifer, en ze wijst naar de deur. ‘We hebben samen met Zwadderich les.’ Ze kijkt me even heel dramatisch aan en legt dan haar hoofd op haar armen. ‘Kom op, zo erg kan het toch niet zijn.’ zeg ik en klop haar op haar rug. ‘Als we allemaal uitgeslapen zijn, zou ik graag willen beginnen.’ hoor ik iemand zeggen, ik kijk op en zie Sneep voor onze tafel staan. Hij slaat met zijn boekje op de tafel en Jennifer gaat meteen rechtop zitten. Terwijl Sneep terugloopt naar zijn bureau wisselen Jennifer en ik een duistere blik. ‘Dus wel.’ zucht ik. Sneep draait zich om en kijkt me even aan, ik glimlach heel onschuldig terug. ‘Mevrouw Brooks.’ zegt Sneep, terwijl hij zich omdraait om met zijn toverstok een krijtje aan te tikken, dat meteen met een krassend geluid op het bord begint te schrijven. ‘Aangezien u nogal veel moeite heeft met u mond dicht te houden, kunt u mij misschien vertellen wat Flegmaflip is?’ ‘Natuurlijk, Flegmaflip is een brouwsel dat gebruikt wordt om angsten te verminderen en ongerustheid en zenuwachtigheid te doen verdwijnen. Het brouwen van een Flegmaflip vereist veel kennis en voorzichtigheid. Als de ingrediënten verkeerd worden toegevoegd, kan de persoon die het drinkt in een eeuwige slaap terecht komen.’ Sneep kijkt me een beetje geïriteerd aan. ‘Sla jullie boek open op bladzijde 67 en begin maar.’ Ik loop naar de kast om ingrediënten te pakken en neem alles mee terug naar de tafel. Jennifer kijkt me een beetje hulpeloos aan en ik fluister haar wat aanwijzingen toe, waarbij ik ervoor zorg dat Sneep niks door krijgt. Na een tijdje stijgt er een zilveren damp op uit mijn ketel en weet ik dat mijn brouwsel geslaagd is. ‘Oke, allemaal stoppen.’ roept Sneep. Hij begint rond de klas te lopen en beoordeelt de drankjes, zelfs de meest mislukte drankjes van Zwadderaars krijgen een voldoende. Als hij bij onze tafel aankomt, kijkt Jennifer hem zenuwachtig aan. Hij kijkt een beetje minachtend in haar ketel, maar kan niet anders dan haar ook een voldoende te geven. ‘Acceptabel.’ zegt hij met tegenzin en schrijft iets in zijn boekje. Als hij in mijn ketel kijkt, kijkt hij me een beetje verrast aan. ‘Uitmuntend.’ mompelt hij dan en loopt weer verder. Jennifer kijkt me verbaasd aan. ‘Volgens mij ben je de enige Griffoendor die hij ooit een uitmutend heeft gegeven.’ Ik haal mijn schouders op en begin mijn spullen op te ruimen. Fred en George komen naar me toe als we het lokaal uit zijn. ‘Uitmuntend! Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar?’ vraagt George en kijkt me verbaasd aan. ‘Gewoon, het drankje maken.’ ‘Nee serieus, wat heb je met hem gedaan?’ vraagt Fred. ‘Ik ben gewoon heel goed.’ zeg ik.

Reageer (18)

  • RandomnessXx

    Hé, liberacorpus, wat is er mis met george?? he's sweet...

    1 decennium geleden
  • xSandra

    ;3

    1 decennium geleden
  • Divide

    Woww wrm ziet sneep niet dat dat de dochter is van dinkie omg:$ naam vergete dat meisje de moeder van Mary

    1 decennium geleden
  • SpinTheHarry

    Is Sneep gestoord ofzo? Normaal gesproken is hij zo oneerlijk als de neten.

    1 decennium geleden
  • Oblivisci

    super!!(Y)(Y)(Y)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen