Dit is een Stand Alone met twee kanten. Eén is een brief van Alyssa. De ander van Adia [spreek uit als edia]. Have fun Dit is de brief van Adia. [http://www.quizlet.nl/quiz/159895/its-too-late-to-apologize/results.php de quiz met brief van Alyssa]

It's too late to apologize.
Are you aware of what you make me feel, baby
Right now I feel invisible to you,
like I`m not real
Didn`t you feel me lock my arms around you
Why`d you turn away?
Here`s what I have to say
I was left to cry there,
waiting outside there grinning with a lost stare
That`s when I decided

Why should I care.



Alyssa,

Schrik niet te erg als je merkt dat ik het ben. Het geeft ook niet als je vergeten bent wie ik ben, want ik schrijf deze brief toch wel. Je hebt me laten stikken, Alyssa. Besef je dat zelf wel? Of ben je weer bezig met je vriendje, Tom? Whatever.

Ik weet nog goed. Die dag dat ik tegen Bill opliep. Het gevoel van toen ik fan van ze was kwam voor even helemaal terug. Ik wilde het persé goedmaken door ze een drankje aan te bieden, maar dan wel als jij erbij mocht komen. Dat vonden ze goed, en zo snel als ik kon belde ik jou op toen we in ons stamcafé zaten. Je was er heel snel. Net op het moment dat het echt gezellig was, kwam jij erbij zitten. Er heerste een bedrukte stilte om onze tafel, terwijl jij in het glas cola keek dat wij al voor je besteld hadden. Toen stelde je de vraag hoe ik ze had ontmoet. Het leek alsof de stop uit een bad werd getrokken en alle spanning weg werd gezogen want ik begon te praten en te praten, soms aangevuld door Tom en Bill.

Ik zag meteen al dat je Tom leuk vond. Je ging soms met hem alleen uit, en soms met mij en Bill erbij. We raakten dik bevriend met de tweeling. Ook al waren ze de meeste tijd op tour, het contact verwaterde niet.

Op een dag, waarschijnlijk herinner jij je hem wel, vroeg Bill mij verkering. Ik moest even diep ademhalen. Ik had al doorgehad dat hij mij leuk vond, maar ik dacht niet hetzelfde over hem. Ik had mijn hart al verloren aan Jack. Bill vond het niet leuk, dat was duidelijk. Maar ik zat alweer met mijn hoofd en lichaam bij Jack en vergat zijn teleurgestelde gezicht.

Jack was heel lief, zo lief was nog nooit iemand tegen mij geweest. Je zult misschien denken: hé, en ik dan? Jij was anders, Alyssa, jij had op een gegeven moment geen ogen meer voor mij. Je was geobsedeerd door Tom. Zo leek het in ieder geval wel. Jack gaf me zoveel dingen. Toen ik erover in zat dat jij en ik bijna niet meer met elkaar spraken gaf hij me wat om het te vergeten. Eerst wou ik niet, maar daarna nam ik het toch. En het hielp. Het punt was: het was na een halve dag al uitgewerkt. Dus ik kreeg meer, en meer, en meer. Ook danste ik soms in een striptent zodat ik ook wat voor Jack kon kopen. Hij was zo lief voor mij.

Na een tijdje, ik weet niet hoelang, wou Jack dat ik het met iemand anders dan hem deed. Dat wou ik niet. Ik wou alleen maar met hem. Dat was blijkbaar niet het antwoord wat hij wou. Hij begon te dreigen. Ik belde jou in paniek op. Maar jij, jij begreep niet wat ik wou zeggen, je liet me niet eens uitspreken. Het draaide uit op ruzie. Ik zag geen uitweg en deed het met die ander, ook al wou ik niet. De volgende dag wou hij dat ik dat weer deed. Ik nam drugs om het even te kunnen vergeten. Daarna ben ik naar jou gerend. Wéér liet je me niet uitspreken. Ik begon te schreeuwen dat je moest luisteren, maar je begon me te negeren. Ik probeerde tot je door te dringen, maar je deed alsof ik er niet was. Alsof ik niet bestond. Je vertrok naar Tom en ik bleef daar achter.

Alsof het weer wist hoe ik me voelde, ging het keihard regenen en onweren. Ik liep met lood in mijn schoenen terug naar Jack. Ik kon nergens anders heen. Misschien wel naar Bill, maar dat is toen nooit in me opgekomen.

Ik deed wat Jack wou onder verdoving van drugs. En nog een keer, en nog eens, en nog vele malen vaker. Steeds weer met drugs erbij, anders begaf ik het van alle opgekropte emoties. Hoe kond je me nou negeren? Dat is een vraag die van dag tot dag door mijn hoofd spookt: Hoe kon je?!


I’ve been through so much, how could you let me down?

Het heeft allemaal geen zin meer. Als je denkt: hoezo heeft het allemaal geen zin meer? DAN BEN JE BLIND! Ik hoef je niet meer, Alyssa. Je hebt me laten stikken toen ik je nodig had. Wat ben jij voor een vriendin? Niemand moet me. Ik ben niet gewenst, behalve om andermans gore zaakjes op te knappen. Je zal me nooit meer zien, Alyssa. Ben je eindelijk van mij verlost.

Adia.


when you turn around can you recognize my face
you used to love me,
you used to hug me
But that wasn`t the case
Everything wasn`t ok
I was left to cry there
waiting outside there grinning with a lost stare
That`s when I decided

Why should I care.

Reageer (6)

  • SuperNova

    ...
    echt heel mooi geschreven!! ook zo van beide kanten ;)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen