Gelukkig kwam Annabel op het idee om Ron naar de ziekenzaal te brengen.
Ron had weer iets stoms gemoppeld van 'nee doe maar niet'.
Maar we konden hem niet zomaar rond laten huppelen, daar was hoe veel te duizelig voor.
Stapje voor stapje liepen we richting de ziekenzaal.
"Zo dames, wat is er nu weer met deze arme stakker gebeurt?" vroeg de verpleegster.
"Draco heeft hem een stomp gegeven" zei ik mompelend en met zo'n hoofd van 'zucht, wie anders??'.
Ik liet Ron achter in de ziekenzaal en liep naar de meidenzaal van Griffoendor.
"Hey Hermelien" zei ik vrolijk.
Ze negeerde me totaal en stond met haar rug naar me toe gedraait.
Ik dacht dat ze me niet gehoord had.
"Halloooo Hermelien??"
Ze negeerde me nog steeds, ik voelde me een beetje raar worden van binnen, wat had ik nu weer gedaan??
Ik ging op mijn bed liggen en lag een beetje te niksen tot ik weer de woorden herinderde van Draco.
"zeven uur, bij de wc's ik haal je daar op"
Wat was dat voor iets vaags, wat had hij met mij te bespreken? Zou ik nog wel gaan nu hij Ron in elkaar had geramt?
Sjezus wat moeilijk, ik ben wel heel nieuwsgierig naar wat hij me te vertellen heeft, maar ergens vind ik het dan ook weer een verraad voor Ron.
Ik viel weg in een rusteloze slaap

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen