Beetje saai.

Ik stap uit de bus en kijk naar een groot gebouw mijn nieuwe school. "Ben je hier nieuw" hoor ik een stem zeggen. Ik schrik op "hey ehm ja" zeg ik. Een lange jongen met zwart haar staat achter mij. "Ik ben finn" zegt hij. "Ik ben Kate" zeg ik verlegen. "Waar moet je heen" zegt Finn. "Ehm wiskunde". "Volg me maar" zeg Finn. We lopen de school binnen ik zie veel meisje's met cheerleaderpakjes en jongens met bassebal vesten.Ik schrik op van een meisje dat naar Finn schreeuwt ze heeft lang bruin haar. "Nee ze is gewoon een vriendin" zegt hij naar het meisje. Finn kijkt een beetje schamend naar mij "dit is rachel" zegt hij. "Hoi" zeg ik. Ze kijkt me boos aan en loopt hard weg. Finn en ik lopen naar wiskunde. Ik ga naast een wat voller meisje zitten. "Hey" zeg ik. "Hoi" zegt ze. "Ik ben Kate". "Ik ben Mercedes" zegt ze. Na de les loop ik naar de kantine. Ik pak een bord met een appel en wat water.
Ik ga buiten zitten. Ik hoor gezang door wat mensen. 3 mensen herken ik Finn, Rachel en Mercedes. Wat onhandig zwaai ik. Niet dat ze terug zwaaien. Waarom zingen ze vraag ik me af. Ik zing voorzichtig mee "new york" fluister ik. Ik sta op en gooi mijn klokhuis weg. Als ik na het 5e uur op de gang sta hoor ik gezang alweer. Ik loop naar de deur waar het geluid van komt. Ik zie veel mensen zingen. Ik leun tegen de deur. "Hallo kan ik je helpen" zegt een stem. "Nee hoor ik keek even" zeg ik schamend. Finn staat op "dit is Kate ze is nieuw". Ik zwaai voorzichtig en loop snel weg.

Reageer (6)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen