"Ik wil je spreken straks om 19.00, ik haal je op, wacht bij de wc's op me."
Het kwam een beetje dreigend over, maar ergens was ik ook wel nieuwsgierig wat hij wilde bespreken.
Ik stapte een van de koetsen in, tegenover mij ging Draco zitten, even later kwam Ron in de koets stappen.
"Draco" gromde hij.
"Wemel" gromde Draco terug.
"Hé kom op zeg, stap in dan kunnen we gaan" viel ik in de rede.
Ron stapte nukkig verder in en ging naast me zitten.
Het was de hele weg een snijdende stilte, om hem een beetje te verbreken ging ik maar neuriën.
De koets stopte en ik stapte uit.
De jongens stapte ook uit, maar precies op de zelfde moment waardoor ze vast kwamen te zitten.
"Ga op zij Wemel." gromde Draco
"Ga jij maar opzij Malfidus." gromde Ron terug en duwde hem opzij.
Maar Draco liet zich niet zomaar uit het veld slaan en sloeg Ron midden in het gezicht.
Draco stapte uit en Ron viel naar achter terug de koets in.
Ik rende naar hem toe en vroeg of alles goed ging.
Ik stapte terug de koets in en zag dat er een straaltje bloed uit zijn wond kwam.
"Laat hem, kom mee." zei Draco, hij pakte mijn arm en probeerde me mee te sleuren.
"Laat me los" zei ik dreigend.
Hij keek me boos aan en liet me los, "Ik dacht dat jij anders was" bromde hij.
"Wat bedoel je daar nou mee?" vroeg ik.
"19.00 u bij de wc's" bromde hij snel en liep weg.
"Ron, oh god, gaat het? Kom steun maar op mij" ik probeerde Ron omhoog te wurmen, maar hij was een beetje zwaar.
"Hey, lukt het?" vroeg een meisje die had gezien dat we nog steeds in de koets zaten.
"Nee, Draco heeft hem geslagen en nou bloed hij, maar ik krijg hem niet overeind." zei ik een beetje hulpeloos.
"Ik help je wel even." zei het meisje.
Samen tilde we ron op en hij steunde op onze schouders.
"Ik ben trouwens Annabel" zei het meisje.
"Ik heet Amber" zei ik terug.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen