Nog een hoofdstukje (flower)

Anna liep door de stad.
“Hé, schoonheid, zin in een verzetje?” Een gore man kwam op haar af.
“Graag”, zei Anna. “Weet je ergens een rustig plaatsje?”
“Kom maar mee”, zei de geile vent, en bracht haar naar een doodlopend straatje, waar een matras achter een vuilniscontainer verstopt lag.
“Hoeveel betaal je?”, vroeg Anna doodleuk.
“Hoeveel vraag je?”
“Je leven”, antwoordde Anna, ze vermoorde de man en dronk hem leeg, gevolgd door een van zijn vrienden die blijkbaar iets gehoord had. Ze was voldaan, maar doodde nog twee mensen voor Resa en Charlotte, en liep toen terug naar de schuur.
“Anna, waarom heb je die twee nog bij?”, vroeg Maria verbaasd.
“Resa heeft blijkbaar heel wat meer nodig dan gemiddelde jonge vampier, dus is er nog één voor haar en één voor haar lunchpartner, wiens lunch ze heeft ingepikt”, antwoordde Anna.
“Hebben ze dan niet gevochten?”, vroeg Maria verbaasd.
“Nee, Charlotte heeft ons gevraagd wat ze moest doen en ik heb haar gezegd dat ik haar nog wel iets zou brengen. Dat is het beste, zo verlies je niemand”, legde Anna uit. “Charlotte kan zich heel goed beheersen.”
“Hmm, nou, goed dan, maar dat kan niet altijd. Vooruit, ga maar”, zei Maria. “En kom met Peter en Jasper naar me toe als jullie met die twee klaar zijn.” Anna knikte en bracht Resa en Charlotte hun eten.
“Jasper, als ze klaar zijn moeten wij twee en Peter naar Maria”, zei ze.
“Goed”, knikte Jasper. “Hoe reageerde Maria toen je zei dat ze extra eten kregen?”
“Ik zei dat Resa meer nodig had dan gemiddeld en dat Charlotte haar eten had afgestaan. Maria ging akkoord, maar zei er bij dat dit niet altijd mag.”
“Het verbaasd me dat ze akkoord gaat”, zei Jasper. “Maar goed, jij bent er nogal goed in haar te overtuigen.” Anna grinnikte.
“Klaar”, klonk Charlottes stem uit het hok. We openden de deur en brachten ze naar de schuur.
“Charlotte, zorg jij nog even voor Resa, wij drieën moeten naar Maria”, zei Anna. Charlotte knikte en nam Resa mee naar haar schuilplaats waar ze altijd zat als er geen bewaking was. Het was er nogal krap, maar wel veilig.

Reageer (2)

  • whitegamma

    Hoeveel betaal je? vroeg anna doodleuk
    hoeveel vraag je?
    je leven!
    geniaal

    1 decennium geleden
  • Inger1234

    leuk leuk leuk!!!!
    ik lig nog steeds ziek in bed en ik verveeeel me....
    ik heb toch zo'n zin om iets te lezen. en wie kan daar voor zorgen?
    jij!!!!
    heeeeeel snel verder!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen