Foto bij d BBD en het vloek van het boek

n het MFC komt de BBD, de Boekenbende Droppingsstraat, samen.
Bij één van de bijeenkomsten kwam er een pakje.
In dat pakje zat een boek. Het was een gek boek. Er zaten lege bladzijdes in.
Diana pakte het boek en keek erin en Diana zei: ‘Ik moet even naar de wc.'
Na een uur zat zij er nog op.
Dus ging de rest van de BBD kijken en ze zagen Diana nergens.
Toen zei Jordy: ‘Kijk in dat boek.'
Iedereen keek en zag Diana in het boek.

Jordy zei: ‘Ik berg het boek wel op.'
Maar Emre zei: ‘Kijk er staat een verhaaltje bij: Iedereen van de BBD zal in dit boek rusten.

Liza kon het niks schelen en pakte het boek en was plots verdwenen. Zij zat ook in het boek met weer een verhaaltje. Ondertussen was het verhaaltje bij Emre veranderd. Er stond: Gij die naar de wc ging, kwam niet meer terug.
En bij Liza stond: Gij die niet bang was zal er niet meer zijn.
Jordy wou per se dat boek opbergen. Dus pakte hij het vast en weg was hij.
Er stond bij hem: Gij die dit boek opbergt, zal verloren gaan.
De rest van de BBD was erg bang. Drie van hun leden waren in een boek. Wat nu? dachten ze.
Fabiola stond per ongeluk op het boek en werd steeds kleiner en zei: ‘Ligt het aan mij of krimp ik?'
De rest zei: ‘Ga van dat boek af anders rust je straks ook in dat boek.' Maar ze was koppig dus ze ging niet van het boek af.
En zij rustte ook in een in het boek. Daar stond ook een verhaaltje bij: Gij die koppig is, zal rusten in het boek der kinderen.
Moerad was bang en pakte het boek. Hij ging erop zitten en zei: ‘Ik ga er maar in.' Maar er gebeurde niks. Hij ging staan en zei: ‘Laat ook maar.'
Plots werd hij opgezogen en ook hij rustte in het boek. En er stond bij: Als gij zit op het boek is, gij veilig. Als gij staat op het boek, zijt gij van mij.
Emre was nu allen en zei: ‘Ik ga er ook maar in.' En dat deed hij en bij hem stond: Nu bent gij ook van mij.


Op dat ogenblik kwam er een man binnen en zei: ‘Ik ben te laat. Tenminste...'
Hij pakte een spreuk. ‘Ik kan het proberen.' En ja! Daar stonden de leden van de BBD en iedereen was blij. Emre was een beetje in verwarring en vroeg: ‘Wat is er met dat boek?'
De man zei: ‘Er is niks aan de hand.'
einde

ik was toen nog 12 en had nog tijd ik zat toen in groep 8

Reageer (1)

  • docterliza22

    oeps srry er staan een paar foutjes in:$:$

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen