Foto bij hoofdstuk tien.

Dank voor lieve reacties. (flower)

Hijgend komen we bij het ziekenhuis aan en ik gooi mijn fiets meteen op de grond. We rennen de grote deur door en ik probeer me rustig te houden als ik zit te wachten op de dokter, die zo zou komen volgens de receptioniste.
Een minuutje later komt er de dokter aan en ik loop op hem af, hij vraagt of we even mee willen lopen.
We lopen niet naar mijn moeder's kamer en dat vind ik raar. We gaan een hele andere kant op, naar de privé-ruimtes van de doktoren. Wat hebben wij hier te zoeken? Niemand anders mag hier toch komen, dan de doktoren?
Na een tijdje stopt de dokter en hij loopt een kamertje binnen. Ik zie dat er naast de deur een plaatje hangt waarop staat dat dit een spreekkamer is. Ik schrik, wat moet hij met me bespreken? Het gaat zoiezo over mama, zal het erg zijn? Of juist niet erg, dat hij wil vertellen dat het beter gaat..
'Ga zitten.' zegt hij met een kille stem en zelf gaat hij achter het bureau zitten. Hij heeft net een stoel voor Liv bij gezet en zij gaat op die stoel zitten. Hij schraapt zijn keel en begint 'Je zult wel denken waarom ik je hier mee naartoe heb gebracht.' hij kijkt alleen mij aan en let niet op Liv. Ik knik stil en kijk hem nog steeds met grote ogen aan 'Dat is zo omdat ik je iets moet vertellen.' hij kijkt nu ook een keer naar Liv, met zijn ernstige ogen, en draait dan weer terug naar mij. Hij mag het gewoon vertellen? Zo raak ik alleen maar meer in paniek als hij niets zegt. 'Wat dan?' vraag ik zo normaal mogelijk. 'Het gaat over je moeder, zoals je wel had verwacht.' hij pakt iets uit de kast en ik zie dat mijn moeder's naam erop staat. 'Ze heeft weer een hartaanval gehad en..' wat ik dan hoor kan ik even niet goed bevatten. Dat kan niet, dat mag niet, dat wil ik niet!!
De tranen stromen over mijn wangen en als ik naar Liv kijk zie ik dat ook zij de tranen niet binnen kon houden. De dokter komt naar me toe en geeft me een hand. 'Gecondoleerd.' zegt hij, met medelijden in zijn ogen. 'Wil je haar nog even zien?' vraagt hij dan. Ik knik en we lopen stil achter hem aan de spreekkamer uit.


Ik heb nog een hoofdstuk op voorraad, dus als jullie reageren en kudo's geven, activeer ik hem snel. (A)

Reageer (6)

  • Porhilda

    Awwwh...nee! Snel verder!

    1 decennium geleden
  • NoDeatheater

    Ahww, wat zielig..

    Je hebt trouwens nu een nieuw abo :D

    1 decennium geleden
  • Pebble

    ILOOON!
    ikwistaldatditginggebeuren x):$
    Maar, jij moet wel snel verder gaan hooe!
    Xxx

    1 decennium geleden
  • Lovedrugs

    wauuww. :9~

    Activeer dat hoofdstuk!!!!!

    1 decennium geleden
  • SuperrCarrot

    OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG!!!!
    wrom moet het dan weer zo aflopen (huil)(huil)(huil)
    heeeeeel snel verder please!!

    xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen