Foto bij #2

Ik zuchtte opgelucht toen we het vliegtuig uitkwamen. Ik hield niet van vliegtuigen. Ik werd er altijd supermisselijk van dus ik had zo ongeveer de hele reis misselijk in m’n stoel gezeten. En dan zat Ashley ook nog de hele tijd aan mijn hoofd te zeuren over Justin Bieber. Ze hoopte dat ze hem zou zien en dat hij ook in Stratford zou zijn en dat er een concert van Justin Bieber kwam in Nederland en dat ze daar heen ging met haar twee vriendinnen en ga zo maar door. Ik werd er helemaal gek van. Maargoed, toen we het vliegtuig uit kwamen stonden onze tante en oom ons al op te wachten. Opa en oma zaten bij ons in het vliegtuig omdat toen wij besloten te verhuizen naar Nederland hun per sé mee wilden. We begroetten iedereen en m’n oom nam onze tassen aan. ‘Welkom in Canada!’ zei hij vrolijk. Ik moest lachen. We liepen naar de taxi die ons naar het huis bracht.
Toen we bij het huis aankwamen keek ik m’n ogen uit. Het was echt een gigantisch groot huis. Dat moest ook wel want mijn oom en tante hadden vier kinderen. Twee meisjes van 14 en 12 en twee jongens van 15 en 10. Toen ik binnen kwam en m’n nichtjes en neefjes zag wist ik meteen dat dit een hele erge week ging worden. Brianna en Elizabeth zagen er nogal - tja, hoe zal ik het zeggen - opgemaakt uit. En dat was zacht uitgedrukt. Tyler, mijn neef die vijftien was, had precies hetzelfde kapsel als Justin Bieber en David, mijn neefje van tien, keek me met zo’n irritante grijns aan dat ik er chagrijnig van werd. Ik en Ashley stelden ons voor en ik werd gelijk samen met Ashley door Brianna en Elizabeth meegetrokken naar boven. ‘We zullen jullie wel even laten zien waar jullie slapen en hoe onze slaapkamers eruit zien.’ Zei Brianna. ‘Jullie slapen trouwens samen in een kamer.’ Zei Elizabeth toen. ‘Kijk, hier is het.’ Elizabeth stopte voor een deur en liep toen de kamer binnen. Het was een grote kamer met aan elke kant een bed. Daartussen zat een raam waardoor je uitzicht had op de voorkant van de straat. Verder was er niet veel bijzonders aan de kamer. Er stond verder nog een kast voor kleren en twee nachtkastjes voor naast het bed. ‘Oké, en nu laten we jullie onze kamers zien.’ Zei Brianna. Eerst kregen we de kamer van Elizabeth te zien. Zij was twaalf jaar. Haar kamer was een en al roze en aan de muur hing een grote poster van Justin Bieber. ‘Ben jij fan van Justin Bieber?’ vroeg Ashley. Elizabeth knikte. ‘Ja, ongeveer. Ik vind hem wel knap enzo en hij heeft leuke liedjes maar dan heb je Brianna’s kamer nog niet gezien.’ Ik zuchtte diep. O nee hè. Zeg dat het niet waar is. Maar ja hoor, toen we Brianna’s kamer inliepen zag je niks anders dan Justin Bieber. Zelfs het hele plafond hing vol en er was echt geen mogelijkheid meer om er nog een poster bij te hangen. Ashley gilde van blijdschap en legde trots aan Brianna uit dat haar kamer er ook ongeveer zo uit zag. Gelijk begonnen Brianna en Ashley een gesprek over Justin Bieber die Elizabeth ook boeiend volgde. Toen stond ik daar. Ik had totaal geen interesse in hun gesprek en hing verveeld tegen de deurpost aan terwijl ik aan m’n ring draaide. Ik had hem van Michiel gekregen toen we een half jaar verkering hadden. Dat is nu al ongeveer een jaar geleden en telkens als ik me verveelde draaide ik aan die ring, als een soort tik. Toen ze na tien minuten nog steeds niet uitgepraat waren besloot ik maar om naar beneden te gaan. Waarom vond iedereen Justin Bieber leuk? Nou ja, misschien was dat een beetje overdreven uitgedrukt maar hier in Stratford vond waarschijnlijk wel iedereen hem leuk. ‘Hee Lucy.’ Begroette tante mij toen ik beneden kwam. ‘Heb je hun kamers gezien. Een en al Justin Bieber hè. Vind jij hem ook leuk?’ Ik schudde mijn hoofd. ‘Nee, niet bepaald.’ Tante moest lachen. ‘Haha, nou dan kan je een week vanalles over hem aanhoren. Ik word er zo onderhand ook wel een beetje gek van.’ Ik glimlachte even en ging aan tafel zitten bij alle anderen. Als het goed is zouden over een uur ook alle andere familieleden komen. Want ik had natuurlijk nog meer ooms en tantes en ook nog meer nichtjes en neefjes. Helaas wel. Toen na twee uur eindelijk iedereen gearriveerd was gingen we met z’n allen in de woonkamer zitten. Het paste allemaal net. Er waren ondertussen nog vier ooms en tantes bij gekomen. Ja, ik had echt een grote familie. Mijn moeder was opgegroeid in een gezin met nog vijf andere broers en zussen. En al mijn ooms en tantes hadden nog weer kinderen. Jammer genoeg waren al die kinderen tussen de nul en veertien jaar oud dus dat betekende dat ik de oudste was. ‘Mam, wij gaan naar boven.’ Zei Brianna toen. Ashley en Morgan stonden naast Brianna. Morgan was ook veertien jaar en net zo hopeloos als Brianna en Ashley. ‘Is goed lieverd.’ Zei m’n tante. Even later kwamen ook Elizabeth, Julia en Jasmine aanzetten. ‘Mam, mogen wij naar boven?’ Tante knikte weer. Ik zuchtte diep en probeerde te laten merken dat ik me gigantisch verveelde. ‘Hee Lucy, waarom ga je niet naar Brianna, Ashley en Morgan toe?’ vroeg mama toen. ‘Omdat ze het alleen over Justin Bieber kunnen hebben en daar heb ik niet echt zin in.’ Antwoordde ik toen. Mama moest lachen. ‘Dan ga je naar Tyler en Brody, het zijn jongens dus ze zullen het wel niet over Justin Bieber hebben.’ Grapte mama. ‘Waar zijn die dan?’ vroeg ik. ‘In de bijkeuken op de Xbox.’ Antwoordde mama. Waarom ook niet? Ik stond op en liep naar de bijkeuken waar Tyler en Brody op de Xbox zaten, maar toen ik het vechtspel zag waar ze mee bezig waren zuchtte ik diep. Deze week werd echt verschrikkelijk. Opeens stak mama haar hoofd om de deur. ‘Lucy, anders mag je wel even eieren en melk halen. Ik zou vanavond iets typisch hollands maken, dus ik dacht aan pannekoeken maar we hebben niet genoeg eieren en melk.’ Opgelucht stond ik op. Eindelijk. Dan had ik in ieder geval iets te doen. Ik pakte m’n jas en mama drukte me wat geld in de hand. ‘Haal maar 3 pakken melk en twee dozen eieren. Daar moeten we genoeg aan hebben.’ Zei ze. Ik knikte en liep zo snel als ik kon het huis uit.

Reageer (3)

  • MsSwaggy

    Je schrijft echt superrr moooiii !!!
    Echt geweldigg !
    xxxxx

    1 decennium geleden
  • Souljagirl

    wáuw, ik snap niet waarom je maar 1 reactie hebt. ik vind je geweldig typen, je schrijfstijl is fijn en je hebt tenminste niet van die korte stukken. <3

    1 decennium geleden
  • Yasmien

    je kan geweldig typen.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen