Foto bij #1

‘Ja! Op laten staan!’ riep Ashley toen ik tmf opzette. Ik zuchtte en zapte door. ‘Lucy, wat doe je nou?!’ ‘Verder zappen.’ Zei ik droog. ‘Maar ik zei toch laten staan.’ Ik haalde m’n schouders op. ‘Nou en, het was toch een saai liedje.’ ‘Niet, Justin Bieber is leuk.’ Ik keek Ashley spottend aan. ‘Leuk? Hah, laat me niet lachen. Hij is alles behalve leuk, geloof me.’ Ashley keek me boos aan en sloeg haar armen over elkaar. ‘Nou, ik vind hem wel leuk, dus ik eis dat je tmf weer opzet.’ ‘Nee.’ Zei ik kortaf terwijl ik verder bleef zappen. Ashley zat nog steeds met d’r armen over elkaar heen en ik wist dat ze nu boos was, maar dat kon me even niks schelen. Ik dacht na. Ik heette dus Lucy en was zestien jaar. Ashley was mijn jongere zusje en was twee jaar jonger dan mij. Veertien dus. En ja, ik had een hekel aan Justin Bieber. Maar ik had er een geldige reden voor. Ashley en ik zijn allebei geboren in Stratford in Canada. Ja, je raad het natuurlijk al wel. Dat is ook de plaats waar Justin woonde. En helaas was ik even oud als Justin, dus zat ik bij hem in de klas. Van m’n zesde tot m’n elfde. Als ik er nog aan terug denk word ik weer boos op hem. Hij pestte me namelijk altijd. Nouja, pesten is misschien een te groot woord maar hij heeft me al die vijf jaar zitten treiteren. Van het begin tot het eind. Daarom was ik ook superblij dat ik op m’n elfde hoorde dat we gingen verhuizen. En niet zomaar verhuizen, maar verhuizen naar Nederland. Toen ik dat hoorde wilde ik echt een rondje door de kamer springen van blijdschap. Ik had toch in die tijd niet echt goeie vriendinnen en de enige van wie ik aandacht kreeg was van Justin maar dan niet op een positieve manier. Hij noemde me altijd dikke Lucy en trok elke dag wel vijf keer aan m’n vlecht die ik altijd in had. Oké, ik was misschien ook wel een dik kind in die tijd, maar toch was het niet leuk. Ook lachte hij me altijd uit. Hij was in ieder geval gewoon heel vervelend tegen mij. En daarom haatte ik hem nu nog steeds. Als ik hem nog een keer tegen zou komen zou ik hem echt nog even een klap verkopen voor alle rotdingen die hij bij mij had gedaan. En het werd er nou ook niet bepaald gemakkelijker op dat hij beroemd was geworden. Maarja, als ik er maar geen last van had vond ik alles best, maar dat had ik dus wel want Ashley was zo dom geweest om fan van Justin te worden. Ashley wist dat ik bij Justin in de klas had gezeten en had in het begin wel duizend keer gevraagd hoe Justin was en al dat soort dingen. Ik had telkens weer m’n schouders opgehaald en gezegd dat ik dat niet meer wist omdat het al weer vijf jaar geleden was geweest. Gelukkig dacht ik er ook niet vaak meer over. Hier in Nederland was het allemaal goed gekomen. Ik had leuke vriendinnen, ik woonde in een leuke stad en ik had een vriendje genaamd Michiel en hij was het liefste vriendje die ik tot nu toe had gehad. Alleen, nu komt het. Gisteren kwamen m’n ouders met de mededeling dat onze tante en oom een reünie hadden georganiseerd voor in de zomervakantie. Al onze familieleden zouden komen en het werd gehouden in Stratford. Ik was gelijk boos uitgevallen omdat ik totaal geen zin had in zo’n saaie familiereünie. Toen zei m’n moeder dat ik het maar moest zien als twee weekjes vakantie in Canada. Pff… vakantie. Ik had er gelijk geen zin meer in en we gingen morgen al weg. Een ding was zeker, ik hoopte dat ik Justin niet tegen zou komen.

Reageer (3)

  • Borderlines

    ABO EN KUDO!

    1 decennium geleden
  • MsSwaggy

    Coooooll !!!
    Late reactie ..... But who cares?
    Lovee it <3

    1 decennium geleden
  • Yasmien

    Nice geschreven honey wie wilt nou Justin bieber zien?? UURGHH ik zou echt medelijden hebben met d'r ..ik ruk die kop eraf van bieber.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen