Foto bij 3

‘Lieverd, word je wakker?’ Hoor ik mijn moeder zeggen die achter mijn kamerdeur staat. ‘Ja ik ben wakker.’ Zeg ik met een schorre stem. ‘Heb je alles al ingepakt?’ Vraagt ze en ik knik. Het heeft niet veel nut want ze kan me niet zien. ‘Lieverd?’ ‘Uhm, ja bijna. Alleen mijn toilettas, maar ik ga eerst douchen.’ ‘Is goed, breng als je klaar bent alles naar beneden.’ Ik sta op en merk dat ik in mijn kleding van gister heb geslapen. Ik voel me altijd vaag als ik in strakkere kleding in slaap val. Ik pak shorts en een topje uit mijn koffer en loop naar de badkamer. Nadat ik mijn korte douche heb genomen en alles in mijn koffers heb gedaan en een handtas heb gevuld met spullen voor onderweg in de auto. Met mijn twee koffers en mijn handtas loop ik naar beneden. Hijgend sta ik in onderaan de trap en ik leg de koffers en de handtas neer. ‘Ik ga nooit meer zoveel koffers sjouwen.’ Zeg ik hardop tegen mezelf. ‘Nee inderdaad, je gaat er zelfs meer dragen.’ Zegt iemand. Ik kijk op en ik zie Justin Bieber met een arrogante blik voor mijn neus staan. ‘Justin!’ Bijt zijn moeder hem toe. ‘Sorry, Jessica.’ Zegt zijn moeder tegen mij. Ik knik en glimlach. Ik loop langs mijn moeder naar de keuken en maak een boterham voor mezelf. Ik ga aan de eettafel zitten, tegenover Alex. ‘De vakantie wordt geweldig, hè?’ Fluister ik, voor het geval dat Justin, Pattie of mijn ouders mij hoort. ‘Inderdaad. Best vacation ever.’ De sarcasme spat ervan af. Ik leg mijn bord weg in de vaatwasser en loop terug naar de woonkamer. ‘Papa is de koffers in de auto aan het zetten en dan gaan we.’ Zegt mijn moeder en ik knik. ‘Mam is er nog plek helemaal achterin?’ Vraagt mijn broertje. Wij hebben een 7-persoonsauto dus helemaal achterin zijn er nog stoelen. ‘Ja, denk het wel.’ Antwoordt ze. ‘Is het goed als ik daar zit, want met z’n drieën anderhalf uur in de hitte zitten vind ik niet fijn.’ Vraagt hij en mijn moeder knikt. Ik kijk mijn broertje boos aan. Hij zit dus de hele rit helemaal achterin met miljoenen koffers en ik met Bieber. Heerlijk dit. Ik zie vanuit mijn ooghoeken dat Pattie me aankijkt dus ik draai me om en loop naar de keuken waar ze me niet kunnen zien. Ik schenk water in een glas voor mezelf en drink het in een keer leeg. ‘Jess! Kom je? We gaan!’ Roept mijn moeder. Ik stop het glas in de vaatwasser en loop richting de voordeur. “Heb je alles?” Vraagt mijn moeder. In mijn hoofd ga ik nog alles na en ik knik. Ik stap over de drempel en loop naar de auto. “Fijne vakantie.” Zegt Pattie en ze geeft me een knuffel. Zonder er bij na te denken knuffel ik haar terug. “Ik hoop dat hij zich gedraagt.” Fluistert ze in me oor. Ik stap de auto in en kijk Pattie met een glimlach aan. Ze geeft Justin een knuffel en zegt iets tegen hem wat ik niet hoor. Justin kijkt ongeïnteresseerd naar haar en loopt naar de andere kant van de auto en stapt in. Iedereen, behalve Justin, zwaait naar Pattie. Ze probeert te lachen, maar ik weet dat ze het er moeilijk meevheeft. Ik doe mijn oortjes in en klik op shuffle. Down To Earth komt op. Dat is en zal altijd mijn favoriete nummer blijven. Het heeft een betekenis, ook voor mij. Ik weet zelf niet waarom, maar het voelt zo. Ik ga met mijn rug tegen de deur zitten en met mijn benen op de bank. Ik raak met mijn tenen Justin per ongeluk aan. Zijn blik was dodelijk. Snel trek ik mijn benen op en zoek in mijn tas naar mijn mobiel. Ik update mijn Twitter; “In de auto onderweg naar Cali.” Niet veel later krijg ik een mention van mijn beste vriendin Caitlin. “Veel plezier schatje.” Plezier? Met Bieber? Never! Snel zoek ik haar op tussen mijn Ping-contacten en leg haar uit over Justin en de vakantie. “Oh, ga hem zoenen. Hij valt voor je & hij wordt weer de oude. Bang! Je hebt nu de perfecte oplossing gekregen.” Ik begin te lachen, waardoor iedereen, behalve mijn vader want die rijd, mij aankijkt. Ik schud met mijn hand dat het niet belangrijk was en ze gaan weer verder met wat ze bezig waren. Het was best een geniale reactie. Maar dat krijg je als je de meest geniaalste en vreemdste beste vriendin hebt. Ik zeg Caitlin gedag en stop mijn telefoon weg. Ze maakt me altijd aan het lachen. Ik ben daarom ook zo blij met haar als beste vriendin. Ik sluit mijn ogen en denk na over de tekst van Grenade. Ik vind het een goed nummer, alle nummers van Bruno Mars zijn goed.
‘Ey! Ey! Pff. Word wakker!’ Hoor ik iemand zeggen terwijl ik door elkaar word geschud. ‘Uhm, ja. Ik ben wakker.’ Zeg ik schor. Ik kijk in de boze, bruine ogen van Bieber. ‘Ik moest je wakker maken van je ma, dus kom die auto uit.’ Zegt hij bijna schreeuwend. Mokkend stap ik de auto uit en loop ik naar het huisje. ‘Lekker geslapen, lieverd?’ Vraagt mijn vader en ik knik. Met een fake glimlach pak ik mijn koffers en loop ik de trap op naar mijn kamer toe. ‘Yo!’ Hoor ik Justin roepen. Ik heb geen idee wie hij riep dus ik loop maar door. ‘Meisje!’ Ik draai me met een ruk om en kijk hem arrogant aan. Ik kon hem nog net zien want ik was al bijna bovenaan de trap. ‘Wat?’ Zeg ik met een diepe zucht. ‘Mijn koffers, wist je nog? En ik weet niet waar me kamer is.’ Antwoord hij met een grijns. ‘Ha. Denk je echt dat ik jouw koffers ook nog eens ga dragen? Nee. En je kamer is hier de trap op en dan de meest linkse deur.’ Antwoord ik en loop verder. Dacht hij nou echt dat ik zijn koffers zou dragen? Hij is echt grappig.

Reageer (14)

  • Freshy

    whaha lol verder (H)

    1 decennium geleden
  • Elysian

    haha echt geweldig (L) snel verder

    1 decennium geleden
  • LaBrownie

    Verder! Hij is mooi! <333333333

    1 decennium geleden
  • rauhling

    verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen