"Slapen? Man je heeft gisteravond al ik weet niet hoelang geslapen. Wat heb jij? Normaal heb jij aan 5 uurtjes meer dan genoeg" zegt Tom hoofdschudend. "Kom je nog." zegt Veerle die al in de deuropening staat. "Ik kom." zegt Tom die als een hondje acher haar aan loopt. Best grappig om dat is anders om te zien. Ik loop naar mijn kamer en laat me languit achterover vallen. Net als ik een beetje in slaap kom hoor ik iets....

De kamer en haar geheimen!!!
Het is de stem. De stem uit mijn droom...Die prachtige stem. Hij klinkt heel zacht. Het klinkt eigenlijk meer of ik het me verbeeld. Ik open me ogen en begin te lopen. Als in trans word ik alle gangen, deuren en trappen door geleid. Het voelt heel raar. Alof mijn lichaam leid en mijn wil vologt. In ieder geval is het niet normaal. Na een tijdje begin ik ik het echt niet meer te kennen. En toch ik blijf maar lopen. Dan stop ik. Ik sta voor een deur. Blijkbaar is dit het oude gedeelte waar die man het over had want het lijkt niet bepaalt bewoont. Alleen die stem...Hij is nu zo dichtbij. Ze moet achter deze deur zitten. Dat voel ik gewoon. Langzaam leg ik mijn hand op de koude deurklink. Ik verzamel al mijn moed bij elkaar en duw hem naar beneden. "STOP!" hoor ik dan opeens achter me. Ik draai me blimsem snel om, en sta dan oog in oog met...Veerle. "Veerle wat doe jij hier?" weet ik alleen geschrokken uit te bregen. "Je..moet daar...daar niet...naaaar binnen gaan." hijgt ze. "En waarom dan niet?" vraag ik met opgetrokken wenkbrauw. "Dit is het onbekende gedeelte van het theater. Wie weet wat daar is?" zegt maar ik merk aan haar dat ze dit echt terplekken bedenkt. "Maar hoor jij niet bij Tom te zijn?" vraag ik verbaast. "Ja....uhm...goed. Maar ik...je ziet dat er niets is. Kom we gaan terug." zegt ze snel. "Ach, als er toch niks is kunne we toch evne kijken? We zijn er nu toch." en nog voor ze iets kan doen stap ik de kamer binnen. Het is een donkere kamer zonder ramen. Hij word verlicht door een paar kaarsen die in een goude kandellaar op een oud stoffig bureau staan. "Veerle, hoe komen die kaarsen aan?" vraag ik en ik kijk haar vragend aan. "Ik zou het niet weten! Vast een grap van een van de werknemers."zegt ze schouder ophalent, er ik hoor in haar stem sprankjes van onrustigheid en spanning. Één ding is zeker wat zij hier allemaal zit te vertellen is alles behalve de waarheid. Blijkbaar heeft ze iets te verbergen. Veerle merkt blijkbaar dat je haar niet helemaal geloofd want ze zegt snel: "Maar ik ga weer naar Tom toe!" en ze loopt de deur weer uit. Ik kijk haar nog even na. Maar ze weet precies hoe ze moet lopen. Als dit gedeelte ongebruikt is en niemand het kent: Hoe kan het dan dat hier kaarsen brande? En hoe kan Veerle de weg hier zo goed weten? Ik laat op de stoel achter uit bureau neer ploffen. Ik kijk de kamer nog eens rond en dan valt me oog op iets wat op het bureau ligt....

W.V.

Nanananananananananana NEIN!!!!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Reageer (3)

  • joytjuh

    woe eng(A)

    kuzz

    1 decennium geleden
  • ChupaChupsXD

    wat is t wat is t wat is t wat is t

    1 decennium geleden
  • xHikariX

    veerle houdt iets verborge !! :0

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen