Geniet, enjoy, whatever
:P

We waren weer terug op school. Ik zag ernaar uit om de SVP-mensen weer te zien. Maar we hadden eerst een les Verweer Tegen de Zwarte Kunsten. Alle leerlingen werden stuk voor stuk ondervraagd, en ik was natuurlijk de eerste. Verveeld ging ik zitten. ‘Wilt u iets te drinken?’vroeg ze met een suikerzoet stemmetje. ‘Nee, dank u.’ ‘Ik sta erop dat u iets met me drinkt.’zei ze, nu dwingender. ‘Al goed, al goed. Doe maar thee, zonder suiker of melk.’ Ze schonk thee in, maar het duurde langer dan dat het zou horen te duren. ‘Nou, drink op.’ Ik keek in het glas. Ik wist dat ze er veritaserum in had gedaan. Ze draaide zich even om toen ze haar eigen glas pakte. Ik wist heel snel de inhoud van mijn glas weg te toveren en de inhoud van de theepot in mijn glas zonder dat ze het merkte. Toen dronk ik de thee op. Ze had niks door. ‘Vertel op. Heb jij wel eens één of meerdere geheime bijeenkomsten bijgewoond?’vroeg ze. Ik wist dat dit zou komen. ‘Nee.’zei ik kalm. ‘Echt niet?’vroeg ze. Ik schudde mijn hoofd. Ze stelde nog meer vragen, maar ik gaf steeds een antwoord dat ze niet wilde horen. Toen gaf ze het op. ‘Ga maar weer terug naar de les.’zei ze. Ik draaide me om en glimlachte. Ze had niet door dat ik helemaal geen veritaserum in mijn thee had.

Toen hadden we toverdranken. We mochten zelf iets maken, omdat Omber Sneep moest spreken. Ik keek het hele boek door, maar zag niks interessants. Ik stak mijn hand op. ‘Professor, in het boek staan geen leuke dranken. Mag ik het boek voor zesdejaars pakken?’ Hij stond op, liep naar de voorraadkast, pakte een boek en gaf het aan mij. ‘Zorg dat hij weer terug in die kast komt.’zei Sneep. Ik knikte. Ik ging op zoek naar een leuke toverdrank. Ik zag iets interessants. Drank dat Euforie opwekt. Ik zocht de ingrediënten bij elkaar en ging aan de slag. Degene die het boek ooit had gehad had er veel in geschreven. Ik besloot die instructies op te volgen. Toen ik de drank klaar had, kwam Sneep naar me toe. De drank was perfect. Hij wou in het boek kijken dat hij me had gegeven, maar die had ik al opgeruimd. Hij knikte goedkeuren. ‘Heel goed, mevrouw Jones. Kijk, dames en heren.’riep hij door de klas. ‘Deze jongedame heeft een perfecte toverdrank weten te brouwen.’ Hij knipoogde naar me en liep terug naar Omber. Aan het einde van de les kwam hij naar me toe. ‘Vind je het erg als ik de drank hou?’vroeg hij. ‘Nee hoor, geen probleem.’zei ik. Toen pakte ik mijn spullen en liep weg.

Reageer (1)

  • Wonderlust

    wauuw, waarom reageert niemand hierop?
    het is echt super goed!
    xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen