Het bal gaat zo'n vijf delen in beslag nemen. Sorry als ze saai gaan zijn maar ik wil het uit ieder zijn oogpunt overbrengen.
En sorry als deze een beetje idioot en vaag is.

^Sorry dat het weer zo lang geleden is! Maar ik vergeet het altijd [BloosBloos] Gelukkig heeft Fie me er gisteren aan herinnerd ^^ Dus je weet het, als het te lang duurt voor ik upload moet je het gewoon even in mijn Gastenboek melden..

SKY POV

‘Zalig’ ik rek me uit en neem heel de zetel in beslag. Morgen is het bal dus hebben we vandaag en morgen geen les. Wat ik natuurlijk zeer leuk vind, vandaag is het nog een zwerkbalwedstrijd. Zwaderich tegen Huffelpuf. En voor de rest moet ik niets doen. ‘Hey schatje’ Faith komt binnen gewandelt, iedereen kijkt haar aan. Een rode blos verschijnt op haar witte huid. ‘Hey. Waar is Blaise?’ ‘Bij Draco’ ze zucht als ze zich naast me zet, mijn benen heb ik opgetrokken zodat Faith kan zitten. ‘Waarom zucht je?’ ‘Hij is gewoon zo vaak bij Draco de laatste tijd’ ‘Het zijn beste vrienden’ ‘Ik weet het. Ik ben echt een jaloers kind’ ze laat haar hoofd achteruit hangen en sluit haar ogen. ‘Maar nee, je bent gewoon tot over je oren verliefd. Maar is hij dan zo vaak bij Draco?’ Faith draait haar hoofd naar me toe. ‘We hebben al een hele week niets meer samen gedaan’ ‘Oh’ oké, dan moet ik haar gelijk even. Een hele week is lang. Vooral omdat ik het over Blaise en Faith heb. ‘Hij zal morgen wel helemaal bij draaien als hij je galakleedje ziet’ het praten verandert als snel in roddelen. Nou roddelen. We zijn aan het praten over de kleren van iedereen. Faith en ik zijn verslaafd aan shoppen en kleren. En dan heb ik het vooral over mezelf. Mijn kleerkast bij Alexander thuis puilt letterlijk uit van de vele kleren die ik heb. ‘Moet jij op dit moment eigenlijk niet in de kleedkamers van Zwaderich staan?’ snel werp ik een blik op de klok. ‘Ja!’ ik ben al een kwartier te laat. Ik schiet recht en loop zo snel als ik kan naar buiten.

‘Je komt dan toch nog op dagen’ Hork kijkt me boos aan. Gelukkig voor mij is dat altijd snel over, ik ben zeg maar een beetje zijn lievelingetje. Niet op een vieze manier ofzo, gelukkig, maar hij ziet me als zijn kleine zusje. ‘Sorry’ snel zet ik me neer naast Draco en Blaise. ‘Hoe komt het dat je zo laat bent?’ ‘Ik was met Faith aan het praten’ ‘Hoe is het met haar?’ ‘Jij bent haar lief, jij zou dat moeten weten’ Blaise zucht. ‘Het is lang geleden dat we nog iets samen gedaan hebben’ ‘Dat vind zij ook’ ‘Het zou handig zijn als jullie wouden opletten’ dit is al de tweede boze blik die Hork op me werpt.

‘Kei goed!’ Winter vliegt om mijn nek en begint alles te vertellen wat ze gezien heeft. ‘Je bent toch beter dan verwacht. Want als je van Huffelpuf kunt winnen dan ben je zeer goed’ speels steek ik mijn tong uit naar Elizabeth. Die laatste kijkt me maar lachend aan. ‘En wat gaan we doen?’ Winter haakt haar arm door die van me heen en trekt me mee naar binnen, Blue, Faith en Elizabeth volgen ons. ‘Geen idee, iets leuk’ ‘Eten?’ verbaasd staar ik Winter aan. ‘Hoe bedoel je eten?’ ‘Wel ik heb honger’ ‘Ben je nu serieus?’ dat had ik niet moeten vragen. Beledigd staart Winter me aan. ‘Als Winter iets over eten zegt is ze altijd serieus. Dat moet je nu toch al langer weten’ ik hoor Faith achter me zuchten.

‘Wat doe jij hier?’ een lage, zware, hese stem komt van achter me vandaan. ‘Zitten. Jij?’ ‘Ik kom hier vaak naar toe’ Draco komt naast me zitten. ‘Tuurlijk. Want jij houdt zo van de natuur en de stilte’ ik draai met mijn ogen. ‘Je zou nog verbaasd zijn van de dingen dat ik doe. Geloof me zo goed ken je me niet’ ‘Dat denk jij’ ‘Dat weet ik zeker’ zo blijven Draco en ik nog een tijdje zitten. Het gesprek gaat vloeiend over van het ene onderwerp naar het andere. We hebben het over vakantie, de lessen, onze vrienden en we eindigen bij het bal. ‘En wat ga je aan doen?’ ‘Een kleedje’ ‘En hoe ziet het er uit?’ ‘Dat ga ik niet aan jouw neus hangen’ ik geef een speelse tik op zijn neus en leg mijn hoofd dan op zijn schouder neer. ‘Waarom niet?’ ‘Omdat je verbaasd moet zijn’ ‘Maar ik zal verbaasd zijn’ ‘Maar dan weet ik dat het niet echt is. Ik wil je verrassen’ ik slaak een zucht. ‘Ik vind het niet eerlijk. Maar ik leg me er bij neer. Omdat jij het bent’ ik weet het, we zijn kinderachtig bezig. Maar dat is hem net, daarom is onze band zo sterk. De mensen waarbij je kinderachtig kunt doen zijn de mensen die het meeste voor je betekken, waar je jezelf belachelijk bij durft maken en de gene waar ik me goed bij voel. ‘Ik denk dat we maar is naar binnen moeten gaan’ hij knikt en staat recht. ‘Wil je me recht trekken?’ met twee grote, lieve ogen staar ik hem aan. Hij grinnikt en steekt zijn hand uit.

‘Ik ben jaloers’ ‘Waarom?’ verbaasd staar ik Faith aan. ‘Je haar, je ogen, je figuur en nog zoveel meer’ ze slaakt een zucht als ze zich op bed laat vllen. ‘Dat meen je toch niet? Je bent zoveel mooier dan ik ooit zal zijn’ kan ze nu denken dat ik mooier ben dan zij is? ‘Tuurlijk’ Faith draait met haar ogen. ‘Wedden? Ik ben al klaar voor het bal en nu ga ik jou klaar maken’ ik trek Faith recht, druk haar in een stoel neer, kijk haar grijnzend aan en begin dan.

‘Wow’ Faith is helemaal sprakeloos. Ze blijft maar in de spiegel staren. ‘Ben ik dit echt?’ ‘Natuurlijk! Je bent prachtig. Ik ben er zeker van dat Blaise zijn ogen niet van je kan af houden’ een lichte blos verschijnt op Faiths wangen. ‘Wat moeten we nog doen?’ ‘Onze kleren aan doen, onze schoenen aan doen en dat is het’ ‘Dan moeten we snel verder doen’ snel werp ik nog een blik op de klok en merk dat ze gelijk heeft. ‘Je ziet er prachtig uit’ ze draait een rondje en kijkt me dan stralend aan. Een klop zorgt ervoor dat we omkijken. ‘Komen jullie nog naar beneden? Blaise en Draco staan op jullie te wachten’ duidelijk Patty. ‘We zijn daar’ ik werp nog een laatste blik in de spiegel en trek Faith dan mee naar buiten. ‘Zie je nu wel’ net zoals ik gezegd had kijken alle jongens haar aan. Mij misschien ook maar dat maakt me nu niet uit. ‘Wow. Je ziet er prachtig uit’ de ogen van Blaise vliegen over Faiths lichaam. Duidelijk dat hij tot over zijn ogen verliefd is op haar en zij op hem. ‘Dank je. Jij ook’ ze hebben helemaal niet door dat de andere ze aan staren. ‘Madam?’ ik draai me om en kijk in Draco’s ogen. Oh god, in die ogen zou ik kunen verdrinken. Stop Sky zo mag je niet denken. ‘Je ziet er prachtig uit. Ik ben verbaasd’ ik schiet in de lach. Het kan soms toch een schatje zijn.



4de kleedje is van Sky & 2de kleedje van Faith

Reageer (6)

  • Dreamcatcher

    Wat ben jij toch een lieverd ! (H). Zelf vind ik m'n signature ook best goed gevonden. (*kuch* ego *kuch*). Maar die van jou is gewoon overgrappig. Hah, en nog eens de waarheid ook.

    Anyhow, ik zal waarschijnlijk ook wel eens iets moeten schrijven over je verhaal. Dat zou je wel leuk vinden zeker *grinnik grinnik*. Ten eerste vind ik die foto heel mooi. Natuurlijk moeten er vijf delen over het feest zijn, er zijn ook vijf hoofdpersonages. Ja, Fie heeft ze geteld x'). Ja, ik denk dat ik dit jaar toch hoog ga scoren met m'n wiskunde. De quizlet: tel-de-hoofdpersonages-wiskunde (A). Maar ik ben weer eens aan het uitwijken.

    Hah, wat spoken Draco en Blaise toch uit dat Blaise 'n hele week lang onmogelijk bij Faith kan zijn? En trouwens, Faith kleedje is ook heel mooi ^^. Eten is heel héél serieuze zaak, vraag maar aan Ron, die weet daar alles van :P

    Je hebt echt zo'n gelijk é, de mensen waar je het kinderachtigst mee doet zijn echt de beste vrienden (dat zou wel verklaren waaorm ik vaak zo idioot doe met m'n vriendinnen, jaja, de laura logica).

    Draco is soms een schatje? Oh ja, steek maar direct een vork in m'n hand! Hij is altijd een schatje.
    En jij ook, maar dan moet je héél snel verder gaan.
    Dit was dus ene poging om eens iets langs te schrijven, ik hoop dat het gelukt is en dat het je motiveert om nog sneller verder te gaan dan ik kan zeggen dat ik je geniaal vind. (A)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen