Ik keek haar niet begrijpend aan. ‘Wat is niet waar?’ vroeg ik angstig. Mijn moeder schudde haar hoofd en beet me liefdevol in mijn nekvel. ‘Je lijkt meer op mij, dan ik dacht. Ergens had ik altijd wel geweten dat je naar mensen zou gaan. Je bent immers half mens.’ Ik deinsde achteruit. ‘Ik ben wat?’ vroeg ik geschokt. Mijn moeder suste me en wenkte me. Trillend liep ik achter haar aan tussen de bomen door. ‘Je vader was een mens. Ik hield van hem, maar de roedel heeft hem vermoord toen ik jou kreeg.’ Mijn ogen werden groot. ‘Wat?’ piepte ik. ‘Laat me bij het begin beginnen. Ik was nog jong en rebels, net als jij, en ik was nieuwsgierig naar de mensen. Ook ik wist dat we konden veranderen en ik gebruikte dat in mijn voordeel. Ik ging tussen de mensen leven en werd daar verliefd. Hij viel ook voor mij en hij nam de moeite me te leren kennen. En mij te leren wat zijn gebruiken waren. Het duurde niet lang voor hij wist wat ik was en ik was bang dat hij me neer zou schieten, zoals me altijd was verteld. Maar hij deed het niet. Hij bleef van me houden en al snel werd ik zwanger van hem. De toenmalige leider was woest en vermoorde hem. Ik was ontroostbaar en deed alles om jou te beschermen. Ik heb toen de leider vermoord, daarom sta ik nu zo laag in de rangorde. De rest van de roedel was zo kwaad dat ze me weer op mijn plaats hebben gezet. En ondanks alles groeide jij uit tot wat je nu bent. En daar ben ik trots op. Ik ben trots op jou.’ Ik keek de zwarte wolf wanhopig aan. ‘Maar ik snap niets van ze. Ik ben wanhopig, het is fijn om bij ze te zijn, maar ze vinden me raar en ik durf ze niet uit te leggen wat er aan de hand is.’ Mijn moeder zuchtte. ‘Wat is er gebeurt dat je moest uitrazen? En niets achterhouden ik ken je te goed daarvoor.’ Ik keek haar aan en legde mijn oren plat en mijn staart schoot tussen mijn benen. ‘Niet zo bang, ik doe je niets als ik het weet.’ ‘I-ik.’ Stamelde ik. ‘Een van de jongens waar ik bij woon heet Andy, en volgens de hond daar is hij verliefd op me. En hij zoende me, maar ik durfde niets terug te doen. En nu ben ik bang dat ik hem gekwetst heb en ik heb geen idee wat ik moet doen.’ Mijn moeder lachte. ‘Kalmeer, je moet hem vertrouwen, als je hem ook leuk vindt. Laat je gaan. Als hij je over je lip likt tijdens het zoenen open je gewoon je mond. Dat hoort zo.’ Ik piepte. Ik was echt bang. ‘En wat is dat gevoel?’fluisterde ik. Mijn moeder keek me aan. ‘Welk gevoel?’ Ik piepte. ‘Toen hij me zoende had ik zo’n heerlijk gevoel in mijn maag. Alsof ik zweefde, en zodra hij me losliet was het weg. Het was zo vreemd.’ Mijn moeder lachte. ‘dat heet nou verliefd zijn. Dat had ik ook bij je vader. Ik denk dat jij hem misschien nog wel leuker vindt dan die Andy jou.’ Ik piepte nogmaals. Ik vond die gedachte helemaal niet fijn. ‘rustig maar alles komt wel goed. Zeg gewoon dat alles nieuw voor je is, en dat, als hij je echt wilt, hij langzaam aan met je moet doen.’ Ik knikte en stopte toen. We waren dicht bij de roedel gekomen. Te dicht voor mijn gevoel. ‘Kom op, even terug naar je familie Ashar is weg, geen idee waarheen, en hij komt morgen pas terug.’ Op goed vertrouwen liep ik achter mijn moeder aan en werd gelijk besprongen door Kaïn en Abel die me over mijn kop likte en me vrolijk besprongen. Ik was weer thuis. Ik liet me op het gras vallen en Omringd door de broertjes viel ik in een rustige slaap.

De volgende ochtend werd ruw verstoord door een luide lach. ‘Aiyana, mijn lieve meisje. Je bent terug.’ Ik schoot piepend overeind en keek in Ashar’s ogen. ‘Rustig, liefje. Ik vermoord je niet.’ Kaïn en Abel schoten ook overeind en gromden. ‘Ow je hebt helpers.’ Ik keek dankbaar naar ze. ‘Ga, Aiyana. Vlucht.’ Ik knikte en schoot het bos in. Ik was sneller dan wie dan ook in de roedel en dat wisten ze. Ik rende zo snel als ik kon en kwam uiteindelijk bij het huis aan. Daar liepen Yu en Andy binnen te ijsberen. Ze waren ergens bezorgd over, ik had geen idee waarover.’ ‘Daar ben je!’ blafte Yxa en ze schoof moeizaam de deur open. Snel veranderde ik in een mens en liep de kamer in. Daar werd ik gelijk doodgeknuffeld.

Reageer (2)

  • Vargas

    Ik mag Yxa wel ^^
    Ik ben benieuwd wat Andy en Yu gaan zeggen tegen haar, en of ze vragen wat ze is.
    Snel verder !!

    1 decennium geleden
  • Vanamo

    OOOOHHHHH wat zijn ze weer lief echt waar ze zijn echt heel erg lief voor haar wou dat alle jongens zo waren zucht ach ja maakt ook niet uit ga maar snel verder

    (flower)


    XXXX(K) Peace

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen