Ik weet niet hoe ik had verwacht dat ze zou reageren, maar het was in elk geval niet zo. Ze vloog echt tegen me uit. Ik draaide mijn hoofd weer in haar richting, maar ze had haar ogen naar de hemel gericht.
“Cake?” vroeg ze als laatste, maar dat negeerde ik.
“Doen wat ik wilde doen hè? En wat verwacht je dan dat ik zou hebben gedaan? Was ik komen aanrijden op mijn witte paard?” Haar woorden hadden ook mij opgejaagd. “Dan zou ik jou graag uit je droom helpen. We weten nauwelijks iets van elkaar, ik ken pas net je naam. We hebben elkaar vandaag pas voor het eerst ontmoet. Dus ga nou niet van me aannemen dat ik meteen wat met je wil beginnen!” Dat laatste kwam er harder uit dan verwacht, en ik dempte mijn stem. “Zeker niet op deze manier. Wat die dromen ook voor betekenis hebben, het zijn maar dromen. Heel grappig dat je zelf de woorden ‘wake up’ gebruikt, want dat is precies wat er vandaag is gebeurd. Dat bewijst maar weer dat dromen een stuk mooier zijn dan de realiteit” Ik stond op en draaide me om, met de bedoeling om weg te lopen, maar iets hield me tegen. Ik wilde haar reactie zien, besefte ik ineens.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen