Foto bij 38. Christina & Galina from team Bulgaria.

We waren net opgestegen. Ik zat naast Friedolien, en aan de andere kant van het gangpad zaten Christina en Galina. Galina was het nieuwe gezicht in de groep. We waren wat kennis aan het maken met elkaar toen Christina ik en Friedolien over een artikel aansprak dat ze had gelezen. Ik keek naar Friedolien en zij naar mij. “ Welk artikel?” zeiden we in koor. “ Dat jullie de vriendinnen zijn van die jongens van Tokio Hotel.” Lachte ze. Ik keek Friedolien met grote ogen aan. “ Het stond in de ‘Stars’ van deze week.” Zei ze. “ Maar…” mompelde ik. Ik was verbijsterd. Het nieuws was blijkbaar al uitgebreid tot over heel de wereld. “ Wacht eens even.” Zei Galina “ Ik heb de ‘Stars’ mee. Ik neem hem even.” En ze nam haar rugzak die ze onder haar stoel had gelegd en rommelde erin. “ Is het waar, zijn jullie de vriendinnen van die jongens?” vroeg Christina terwijl Galina nog steeds zat te zoeken om het boekje. “ Wel, …” ik keek Friedolien aan en beet op mijn onderlip. “ We hebben ze leren kennen,ja, en ze we zijn iets gaan eten samen. En ja, ik ben Tom zijn vriendin sinds een paar dagen. Maar Maaike en Bill zijn gewoon vrienden.” Zei Friedolien. Friedolien, let op je woorden! Dacht ik. Het gaf me toch weer een raar gevoel toen ze zei dat ik en Bill vrienden waren. Nu niet denken Maaike! Beval ik mezelf. Christina keek ons met grote ogen aan. “ Wat leuk!” zei ze. “ Ik ben niet zo’n fan van hun, maar ik vind het wel tof voor jullie. Ik bedoel, dat is toch iets waar elk meisje wel niet van droomt, of toch de meeste, om met een beroemd iemand samen te kunnen zijn enzo.” Ratelde Christina door aan één stuk. Ik glimlachte en ondertussen had Galina het boekje gevonden en bladerde ze erin. “ Hier is het!” zei ze en ze reikte ons het boekje aan. Friedolien nam het aan en samen keken we erin. Van de tekst verstonden we niets, we spraken ook gene Bulgaars. Maar er stond een foto in van toen we iets waren gaan eten. “ O, mijn haar lag niet goed!” kermde Friedolien. “ Waar jij jou zorgen om maakt!” lachte ik “ We staan in een Bulgaars tijdschrift omdat jij iets met Tom hebt, en waar jij je zorgen om maakt is je haar?” “ Excuseer? Omdat ik iets met Tom heb? Moest jij niet met je luchthoofd tegen Bill zijn aangeknald was er geen sprake van dat we ze zouden ontmoet hebben!” ging Friedolien erop in. Christina en Galina schoten beide in de lach. “ Discussiëren jullie altijd zo?” lachte Galina. “ Stiekem wel,ja.” lachte Friedolien “ Maar we zien elkaar toch zo graag. Mijn leven zou niets zijn zonder Maaike.” “ Oh, mijn leven zou ook niets zijn zonder jou Friedolien.” Zei ik ontroerd. Christina schudde lachend haar hoofd. “ Jullie zijn me er twee zeg.” Zei ze. Ik en Friedolien begonnen te giechelen. “ Met ons is plezier verzekerd!” lachte Friedolien. Mijn oog viel terug op het artikel. “ Kun je even vertellen wat er precies instaat?” vroeg ik. “ Ja, we spreken namelijk geen Bulgaars.” Zei Friedolien en ze reikte het boekje terug aan. Galina nam het en las het artikel nog eens over. “ Het gaat over dat Bill en Tom werden gespot met de beste Duitse ritmisch gymnasten Friedolien Quintens en Maaike Van Eeghem. Het zou de ronde gaan dat jullie de vriendinnen zijn van hun en dat jullie al ene paar keer gespot zijn aan hun huis en zei aan die van jullie. En op het einde staat er : Is dit een flirt, een reclame stunt voor de ritmische gymnastiek? Is het om deze 2 gymnasten nog beroemder te maken, of houden de Kaulitz’en gewoon van wel zeer lenige meisjes?” Ik wist niet goed wat ik er moest van denken en ik zag aan Friedolien haar gezicht, zij ook niet. Ik wist wel dat ik me er niet veel van mocht aantrekken wat zo’n roddelboekjes schreven. Dat had mijn moeder me wel genoeg gezegd, toen ik soms met nieuwtjes afkwam over Tokio Hotel ofzo, in de tijd dat ik ze nog niet persoonlijk kende. Christina zag vast dat we beide zaten na te denken over de laatste zinnen. “ Ah, maak er je niet druk om en vergeet het maar. De ‘Stars’ schrijft altijd zo’n onzin. Jullie weten beter, en Bill en Tom ook.” En ze knipoogde naar ons wat me wel weer een goed gevoel gaf. Je voelde je snel op je gemak bij deze meisjes.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen