Foto bij 36.  Morgen naar Mie.

“ Morgen naar Mie!” zei Friedolien plots hyperactief en ze klapte in haar handen. We waren al terug in mijn kamer aangekomen en Friedolien plofte haar zoals altijd op mijn bed neer. “ Je ziet het zitten.” Bevestigde ik en ik ging naast haar gaan zitten. “ Natuurlijk! We hebben er zo lang aan gewerkt aan die routines.” Ging ze door. “ Zal je Tom niet missen?” vroeg ik. Ze werd even stil. “ Ja natuurlijk ga ik hem missen, maar zondag zie ik hem al terug.” In haar ogen blonken kleine lichtjes. Ik glimlachte naar haar. Ze keek me aan ik zag haar ogen naar beneden glijden. “ Een nieuwe ketting! Van wie is hij?” vroeg ze terug hyper. Ik aarzelde even en nog voor ik iets anders kon zeggen zei Friedolien : “ Van Bill zeker?” ze nam het hangertje tussen haar handen en bestudeerde het. Om de een of andere reden ging mijn hart tekeer als een razende. “ Ja.” fluisterde ik zachtjes. Ze glimlachte en zei : “ Je ziet hem zo graag,hé.” En ze hief haar hoofd terug op en keek me terug aan. ik knikte klein. “ Ik snap je twijfels.” Zei Friedolien plots. Ik keek haar aan maar zei niets. “ De ene keer,zoals nu, heeft hij je het gevoel dat hij ook op jou verliefd is. En de andere keren doet hij alsof jullie gewoon vrienden zijn, en dat zegt hij dan tegen ik en Tom ook. Net als deze middag, toen ik al bij Tom was. Bill ging weg om naar hier te komen en Tom was hem weer aan het plagen over dat feit, en weer zei hij dat jullie gewoon maar vrienden waren en…” ze zweeg even. “ En wat?” spoorde ik haar verder aan. ik zag haar even slikken. “ En zegt hij dat hij niets voor je voelt en dat het nooit wat zal worden enzo.” Ze durfde me niet aankijken. Ik wist niet goed hoe ik me nu moest voelen en welke emoties ik nu moest doormaken. Uiteindelijk was het enige dat uit mijn mond kwam : “ Tja.” Friedolien keek me niet begrijpend aan. ze trok een scheef mondje en zei : “ Meisje toch.” “ Ach, jij kan er niet aandoen. Ik denk dat ik het hem gewoon eens moet zeggen.” Dacht ik luidop. Friedolien knikte: “Eigenlijk zou je dat eens moeten doen,ja.” “ Nu ja, we moeten ons concentreren op de wedstrijd van overmorgen.” Zei ik. “ Om hoe laat moesten we ook alweer op de luchthaven zijn?” “ Om 13 uur.” Zei Friedolien. “Oké, en weet je hoe het ook alweer allemaal ging gaan? Ik bedoel, naar waar we eerst gingen vliegen? Want ik ben het eigenlijk alweer allemaal vergeten wat Irina had gezegd.” Zei ik en ik toverde een engelengezichtje op mijn gezicht. “ Als je mij niet had,hé!” lachte Friedolien. Ik trok een overdreven glimlach op mijn gezicht. Met grote handgebaren begon Friedolien alles nog eens uit te leggen. “ Wel,” begon ze “ we vliegen dus eerst met een gemeenschappelijk vliegtuig van hier naar Bulgarije en vanuit Bulgarije vliegen we in een privé vliegtuig, samen met de meisjes van Bulgarije naar Mie. Het is de groep ritmisch gymnastiek van Bulgarije waar we normaal zullen bij meevliegen.” Ik knikte. Waarom wist ik niet, maar op wedstrijden zaten wij, als Duitse individuele ritmische gymnasten, bijna altijd dicht in de buurt van de Bulgaarse groep. We kenden elkaar dus wel van zien enzo, en soms praatte we wel eens met elkaar. Het waren dus niet echt onbekenden voor ons.

“ En is je koffer al gemaakt?” vroeg Friedolien even later. “ Ja, hij staat al beneden.” Zei ik, ik ging haar niet zeggen dat Bill het had gedaan. “ En je hebt toch al je turnpakken bij,hé?” vroeg ze. “ Natuurlijk, en het is de juiste die het zegt. Wie stond er op de vorige wedstrijd met maar 3 turnpakken bij zich?” zei ik en ik kneep mijn ogen tot spleetjes. “ Jij gemeen kreng!” riep ze lachend en ze sloeg met haar hand hard op mijn bil. “ Auw! Dat doet pijn. Je moet mij niet straffen omdat jij een turnpak vergeten was!” gilde ik. “ Je moet me er niet mee plagen!” zei ze. Ik lachte en zei : “ Och, gelukkig dat je mij nog had,hé. En gelukkig dat één van mijn turnpakken donkerblauw was, zodat hij bij je lichtblauwe bal paste!” Friedolien stak haar tong uit naar me. “ Oh, jij gemeen kreng!” riep ik “ Dat Tom je maar eens heropvoed!” Samen schoten we in de lach en hadden we nog een leuke middag.

Reageer (6)

  • ImaginaryWorld

    Verder!!

    1 decennium geleden
  • IfYouWereGay

    Verder (A)

    1 decennium geleden
  • TearIsland

    super
    snel verder

    1 decennium geleden
  • xHOBBIT

    Ik wil weer plezier kunnen maken in turnen : (
    Kerl, kmis et echt wel nog ;o
    Ma jou nog vele meer! : (
    Pff, kwil je zien! ;o
    xx

    1 decennium geleden
  • youleftme

    verdeeer <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen