Zachtjes kust Yu de tranen van mijn wangen en ik zucht diep. ‘Goed dan.’ Yu kijkt verbaasd op. ‘Als je het echt wilt, mag het van mij, maar op een paar voorwaarden.’ Yu knikt. ‘Vertel maar.’ ‘De belangrijkste is, dat je het Shin en Romeo vertelt.’ Yu knikt begrijpend. ‘En de andere?’ Ik zucht, omdat ik zijn enthosiasme zie. ‘Je krijgt huiswerk, zodat je weet hoe het af kan lopen. Kom.’ Ik pak Yu’s hand en loop naar beneden. Daar zit een grote groep vampiers. Allemaal kijken ze naar Yu en likken hun lippen. Snel geef ik ze een waarschuwende blik en gelijk kijken ze naar de grond. Gehaast neem ik Yu mee de kelder in. De lucht is zwaar en met bloedgeuren gevuld. Ik word er duizelig van en val bijna om. Yu merkt het snel en ondersteunt me. Ik knik dankbaar naar hem. Even staar ik in zijn ogen en hij staart terug. ‘Mevrouw, wat een verassing!’ Verschrikt kijk ik om en zie Diane staan. Snel ga ik weer rechtop staan en stap bij Yu vandaan. Ik ken Diane niet vreselijk goed, ik weet alleen dat ze de vertrouwelinge van Sahirah is, maar ik mag haar niet. Ik ben er namelijk achter gekomen dat zij degene is die Jamie slaat. Ze lacht naar me en gooit haar lange bruine haar naar achter. Dan kijkt ze naar Yu en likt overdreven haar lippen af. Ik grom. Hoe durft ze! Diane kijkt verrast van mij naar Yu en stapt dan terug. ‘Het spijt me mevrouw. Ik wist niet dat u vandaag een lunch had gepland.’ Langzaam loopt ze op Yu af en strijkt over zijn wang. ‘Zo zonde dat zo’n mooie jongen zelfmoord wil plegen. En zich door jouw leeg laat zuigen. En nog erger dat ik niet eerst met hem kan spelen en het dan zelf kan doen.’ Ze likt haar lippen weer af , geeft Yu een geile blik en strijkt met haar lippen over zijn nek. Yu doet niks. Hij kijkt alleen maar voor zich uit. Een lage grom ontsnapt mijn lippen. Diane kijkt op. ‘De kamer aan het eind is nog leeg mevrouw.’ Zegt ze dan rustig, alsof ze niks heeft gedaan en ze loopt weg. ‘Rotwijf.’Grom ik zachtjes, als ze weg is. Yu legt zijn hand op mijn schouder en ik begin weer te lopen. Yu volgt me en uiteindelijk komen we aan bij een rijkelijk versierde deur. Ik laat Yu voorgaan en glip dan ook de deur door. ‘Dat ging nog goed.’Mompelt Yu. Ik lach sarcasties. ‘Vind je?’ Hij lacht ook en kijkt dan rond in de ruimte waar we staan. Ik doe hetzelfde. Het is een enorme bibliotheek. ‘Wat doen we hier?’ Vraagt de zwartharige jongen en hij gaat in de hoek zitten. ‘Huiswerk.’Mompel ik. ‘Alles?’Vraagt Yu en hij kijkt angstig naar de hoge kasten. Lachend schud ik mijn hoofd. ‘Je krijgt er 5 van mij en je mag er zelf nog een uitkiezen.’ Yu’s wenkbrauwen schieten omhoog. ‘Wat uitkiezen?’Ik grinnik en pak een paar mappen uit de kast. ‘Het zijn levensverhalen. Het leven van elke vampier staat hier geschreven. Van elke vampier die zich ooit bij de clan heeft gevoegd.’ Yu knikt. ‘En jij wilt dat ik er 6 lees?’ Ik knik. ‘Jij snapt het, hier.’ Voorzichtig geef ik hem de stapel. Ik heb de kortste, maar meest tragische uitgekozen. Die van Stella bovenop. ‘En nu mag ik er nog een uitkiezen, hè?’ Yu kijkt me grijnzend aan. ‘Wil je me de jouwe geven, nee wacht, ik heb liever dat je me het vertelt.’ Mijn mond zakt open. ‘I-ik…’ Yu loopt op me af en knuffelt me. ‘Ik mocht er zelf een uitkiezen.’ Ik zucht dramatisch en Yu schiet in de lach. Hij drukt zacht een kus op mijn slaap en gaat dan zitten. ‘Ik begin maar, dan kan jij nadenken wat je gaat zeggen.’ Ik kijk de jongen zuchtend aan. Tijdens het lezen fronst hij af en toe even of wrijft in zijn ogen. Ik ga naast hem zitten en kijk hoe hij het eerste mapje doorwerkt. ‘Sommige mensen zijn echt ziek.’ Mompelt hij na een tijdje, als hij het eerste mapje sluit. Ik kijk op. ‘Hoezo?’ Yu wrijft even in zijn ogen en houdt dan Stella’s mapje omhoog. ‘Dat ze zoveel mannen mee naar bed heeft gekregen, terwijl ze eruit zag als een 9-jarige.’ Ik lach. ‘Tja, Stella was vast een van de weinige die blij was dat er pedofielen bestonden.’ Ik moet glimlachen bij de gedachten aan haar. Toen ik zwanger was, was zij altijd bij me. Ze hield me gezelschap. Al snel kwam ik erachter dat ze in de 40 was en ze vreselijk jaloers op me was. Omdat ik eruit zie als 20 en daardoor gewoon seks kan hebben zonder gezeur. Bij haar was het strafbaar, maar ze had het genoeg. En er over vertellen was een van haar favoriete bezigheden. Ik zucht en voel een traan over mijn wang rollen. Waarom ging ze dood?

Reageer (4)

  • Vanamo

    hahah hij is echt geniaal sorry dat ik hem pas zo laat lees maar ik heb zo ongeveer 2 dagen geslapen en slapen en lezen gaat niet dus sorry maar hij is echt supéééééééér

    (flower)

    XXXX(K)

    1 decennium geleden
  • Vargas

    Aww, wat een stom wijf, waarom slaat ze Jamie?
    Vampier Yu ^^
    *likt vingers af*

    Snel verder !!

    1 decennium geleden
  • TearIsland

    super
    snel verder please(flower)

    1 decennium geleden
  • Tethan

    Okay, Stella was dna best ge-ni-aal xD Één van de weinigen die er blij mee zijn dat pedo's bestaan xD Hmm, ik hoop stiekem niet dat yu van gedachtes verandert :3 Want vampier Yu zou me sexy lijken xD -Slaat nog snel het wijf dat Jamie slaat en rent keihard weg omdat ik geen kans maak tegen ene vampeir xD-
    Snel verder ;D!
    Xoxox

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen