Foto bij 21. Smoothies

We zaten vrolijk in de zetel wat te kletsen en plezier te maken toen plots Bill een voorstel had. “Hé, zullen we smoothies maken?” “Ja! Lekker!” zei ik hyper. “Ja, dat zou er bij mij ook wel in kunnen.” Zei Tom. “ Als het om eten of drinken gaat, kan het er ALTIJD in bij jou.” Zei Bill met de nogal de nadruk gelegd op altijd. Al lachend stonden we alle vier recht en ik en Friedolien volgden de broers naar hun keuken. “Gelukkig heeft mama nog voor vers fruit gezorgd enzo gisterenmiddag.” Zei Bill terwijl hij de blender uit een keukenkast haalde. “Welkeen gaan we maken?” vroeg Tom toen hij naar het fruit stond te kijken. “ Ach, maakt toch niet uit. Kies allemaal maar wat je lekker vind, dan maken we er wel iets van.” Ik,Friedolien en Tom stonden rond de fruitmand te discussiëren welke stukken fruit we zouden gebruiken en wat er allemaal bij elkaar paste. Toen we uiteindelijk hadden besloten om er maar een aardbeien smoothie van te maken, had Bill al de andere basis ingrediënten klaargezet “Kom, als iedereen helpt met het schoonmaken van het fruit is het in een wip gedaan.” Zei hij. We gingen allemaal haastig aan de slag. Friedolien en Tom zaten aan de keukentafel de aardbeien schoon te maken terwijl ik en Bill de ijsblokjes,melk,yoghurt enzovoort stonden af te wegen.

Bill stond dicht bij me, of dacht ik het alleen maar? Ach wat dan nog, ik moest er van genieten. “Nog juist even de melk nemen.” Zei Bill. Hij ging weg van het aanrecht waar we aanstonden en ik voelde zijn hand over mijn onderrug strijken. Op dat moment kon ik wel gillen, de duizenden vlinders die door me heen vlogen gaven me kriebels. Hij nam de melk uit de koelkast en kwam terug naast me staan. Ik grabbelde de maatbeker die maatbeker die schuin naast me stond en gaf hem aan Bill. ik draaide me om, nog steeds genieten van zijn aanraking, die waarschijnlijk niets betekende. Ik keek naar Friedolien en Tom die de laatste aardbeien schoonmaakte. “Tom, kan ik de aardbeien hebben?” vroeg Bill toen hij de ook de melk in de blender goot. “ Natuurlijk,broertje.” Zei Tom. Bill zette de maatbeker neer en draaide zich ook om. ik zag hoe Tom een aardbei uit de kom grabbelde en gooide die naar Bill. “Hé!” riep hij. De aardbei viel op Bill zijn witte T-shirt. “ TOM!” riep hij uit. “Jij hebt problemen.” Zei ik tussen mijn tanden tegen Tom. “Dat was zo niet bedoeld.” Probeerde hij zijn fout recht te zetten. “ Die vlek gaat er nooit meer uit!” riep Bill verontwaardigd. “Sorry broertje, het was niet de bedoeling.” “Ach laat hat. Ik ga eerst een ander T-shirt gaan aantrekken.” Zei Bill boos en hij wandelde snel de keuken uit en ik hoorde hem de trap oplopen. “ Het was echt niet de bedoeling.” Zei Tom. “ Dat weten wij ook wel.” Zei Friedolien die haar hand op zijn rug had gelegd. “ Hij is altijd zo snel lichtgeraakt,hé.” Ging Tom door. “Ach, laat hem even.” Zei ik terwijl ik naar de keukentafel liep en de kom met aardbeien nam en ze vervolgens ook in de blender deed. “Zal ik het al mixen?” vroeg ik. “ Ja, doe maar.” Zei Tom. Ik drukte op de knop en er vormde zich een mooie rode massa in de blender.

Reageer (2)

  • AlreadyGone

    Superverhaal!! (Y)
    snel verder!
    xx

    1 decennium geleden
  • youleftme

    ik wil er nog een voor het slapen gaan! :'(

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen