Vampire versus werewolve.
Ik voel een lichte blos omhoog kruipen. Jake besluit het te negeren en laat zich op het gras vallen. Hij klopt op het plekje naast zich.
'Kom,' zegt hij zacht.
Ik ga naast hem zitten en hij slaat een arm om mij heen. Zo vallen we allebei achter over in het gras. Ik staar naar de lucht.
'Jake?' mijn stem is slechts een gefluister, maar ik weet dat hij me kan horen.
'Hmm?' is zijn antwoord dat aangeeft dat hij luistert.
'Hoe zit het nu? Vampiers versus Weerwolf?'
Ik hoor hem zuchten en draai mijn hoofd zodat ik hem aan kan kijken.
Hij aarzeld. 'Het is.. ingewikkeld, Nessie.'
Ik leun op een elleboog en hijs me half op.
'Wat is er dan?'
'Sam...' is zijn antwoord. Ik wacht tot hij verder gaat, maar als hij dat niet doet dring ik aan.
'Wat is met Sam?'
'Sam was.. niet helemaal zichzelf meer, toen jullie weggingen. Niet nadat de Volturi hier is geweest. Hij denkt nog steeds dat jullie een gevaar zijn voor de roedel.'
Ik staar hem met grote ogen aan. 'Sam weet dat de Cullens jullie nooit kwaad zullen doen! En dat we jullie zouden helpen tegen gevaar!'
Jacob knikt. 'Dat weet ik Nessie, dat weet ik. Ben je trouwens vergeten dat ik niet meer deel uit maak van Sam's roedel? Het is nu Leah, Seth en ik tegen hen.' Zijn stem klinkt bitter, en het woord "tegen" is me niet ontgaan.
'Wat is er dan, Jake? Hoezo tegen hen?'
'Ik bedoel,' Jake's stem klinkt nog steeds bitter. 'Dat Sam's roedel gegroeid is. Het zijn nieuwe wolven, dat wel en we kunnen ze met gemak aan, maar... Deze nieuwe wolven, zijn feller. Hun haat tegen vampieren is groter dan die van ons "oude."
Ik kijk hem meewarrig aan en Jacob zucht. Hij kietelt me in mijn zij en ik barst in lachen uit.
Hij grinnikt en zijn stem klinkt een stuk vrolijker. 'Maak je niet druk, Renesmee. Laten we jou, ik bedoel jullie, terugkomst niet bederven door een paar nieuwelingen binnen de weerwolven/shapeshifter wereld.'
Ik knik en wend mijn blik weer naar de hemel. Toch ben ik niet helemaal gerustgesteld, en denk aan de weerwolven. Zou er een nieuw conflict worden uitgelokt? Zouden vrienden uit elkaar gerukt worden en weer de eeuwige vijanden worden die ze altijd al waren?
Ik huiver bij die vragen. Zelfs Jacob's warmte zorgt dat ik niet op hou met huiveren.
Reageer (6)
pfff toch niet weer hé
1 decennium geledenDan gaat ze toch lekkah tegen Jake aan liggen ^^
1 decennium geledensnel verderrrrrrrrrr(yeah)
1 decennium geledensnel verder!!:D:D:D:D:D
1 decennium geledenXxX(K) <3
verder !!
1 decennium geledenxx