‘Lekker geslapen?’ Vraagt Ilias me. Ik kijk op en knik. ‘En jij dan kleine?’ Jamie knikt en ik glimlach. Ik vind het fijn dat Ilias het zo goed doet met hem. Jamie heeft hem nu al geaccepteerd. ‘Hoef je niet naar school vandaag?’ Vraag ik mijn zoontje. Jamie kijkt op en schudt zijn hoofd. Ik kijk hem vragend aan. ‘Dat komt omdat alles opnieuw ingedeeld gaat worden. Veel vampieren gaan verhuizen.’ Antwoordt Ilias mijn blik naar Jamie. Ik kijk hem aan. ‘Ok, en wij?’ ‘Wij blijven hier. En met wij bedoel ik de hooggeplaatsten, hun vertrouwelingen en een paar bediendes. Ik denk dat Jamie nieuwe leraren gaat krijgen.’ Een opgeluchte zucht ontsnapt mijn lippen. Niet omdat Jamie nieuwe leraren krijgt nee, omdat wij hier blijven. Ik ben aan dit huis gewend geraakt. Ik schrik op als ik Ismael ineens zie staan. Ik had hem helemaal niet opgemerkt. En dat beangstigd me nog wel het meest. Dat ik zijn aura niet meer opmerk. ‘Hier, knul.’ Gelijk rent Jamie op hem af en neemt het ijsje aan. Dan begint hij tevreden te likken. Ik kijk er vertederd naar. Het is echt te schattig om te zien. Af en toe veeg ik wat ijs van zijn gezicht en het duurt niet lang, of zijn ijsje is al op. Hij lacht naar me en ik lach terug.’En nu, knul? Wat wil je eens gaan doen?’ Jamie kijkt me aan, en dan bedoel ik bijna smekend. ‘Zwemmen.’ Mompelt hij dan. Ik kijk triest terug. ‘Het spijt me dat gaat niet. We kunnen niet naar het strand. Daar zijn teveel mensen.’Jamie knikt teleurgesteld. Hij weet, dat ik het niet kan. Maar hij begrijpt het niet. Gelukkig duurt zijn teleurstelling niet lang. ‘Ik weet wel iets. Kom Jamie, we gaan je spullen pakken. Kira, maak je klaar, dan zien we je zo voor het huis.’ Ik kijk Ilias vragend aan maar zeg niks. Ik vertrouw hem. Lichtelijk gehaast doe ik wat er gevraagd werd en zo staan we een half uurtje later voor een huis met een zwembad. Het is een nogal groot huis met een groot terras. Er staan wat ligstoelen en een is er bezet. ‘Weer thuis Ilias?’Vraagt het meisje, dat erop ligt. ‘Jep Aurora, mogen we?’ Het meisje kijkt ons even vragend aan, maar als ze mij ziet knikt ze meteen. ‘Tuurlijk, kom verder.’ Ilias lacht en al snel liggen hij en Jamie in het water. Ismael volgt hen al snel. Ik ga naast het meisje op een tuinstoel liggen en zet een zonnebril op. Af en toe kijkt ze steels naar me op en als ik terug kijk kijkt ze weg. ‘Je hoeft niet zo verlegen te zijn. Ik bijt niet.’ Even neem ik het meisje, dat met haar ogen rolt, in me op. Ze is licht getint, onder haar vampier bleekheid en heeft bruine ogen en donker haar. ‘Nee, je bijt misschien niet, maar je bent wel de hoogst geplaatste vampier uit de buurt. Ik haal mijn schouders op en kijk hoe ze een nip neemt van een glas bloed. Het ziet er alleen niet normaal uit. ‘Wat is dat?’ De brunette glimlacht. ‘Bloed uit de koelkast met wat ijs. Echt verschrikkelijk lekker op zo’n hete dag als vandaag. Wil je wat?’ Ik schud snel mijn hoofd. ‘Nee, bedankt.’ Aurora kijkt me vragend aan, maar haalt haar schouders op. Dan neemt ze een nip en likt haar lip genietend af. Ilias is uit het bad gekomen en schud zijn haar uit. ‘En bedankt.’Mompel ik geirriteerd terwijl ik de druppels van mijn huid veeg. Ilias lacht en neemt een glas van Aurora aan. ‘Bevalt je nieuwe leven je?’ Ilias lacht om de vraag. ‘Ik heb Tyson en Diane tenminste niet in mijn nek.’Aurora lacht terug, maar dat van haar klinkt zuur. ‘Ik heb geluk dat ik dat stomme rangorde gevecht heb overleefd.’ Ilias kijkt haar verbaast aan. ‘Overleefd? Je bent de beste vechter gebleken. Je staat direct onder Rose en Sahirah in de rangorde. Weet je hoe goed dat is? Je zou trots moeten zijn.’ Aurora rolt geirriteerd met haar ogen. ‘Daar kan ik niet trots zijn, niet op zoiets nutteloos.’ Ik ben gewoon sprakeloos. De beste vechter van de clan is net als ik tegen de rangorde bepaaling.’Ach, ik heb het overleefd. Trots ben ik niet maar, ach.’ Ik zucht en kom overeind. Het water lokt ineens vreselijk. Zodra het water mijn lichaam streelt, relax ik. Zo kan ik wel uren blijven liggen.

Reageer (2)

  • CryMirror

    (flower)super

    1 decennium geleden
  • TearIsland

    super
    snel verder please(flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen