Foto bij 11. " Moest je dat nu echt zeggen,Tom?"

“ Hé, wij gaan ons heel vlug klaarmaken, en dan zijn we weg.” Zei Friedolien en ik zag haar een knipoog geven naar Tom toe. Ik kreeg een glimlach op mijn gezicht bij het zien van wat ze deed. “ Is goed.” Zei Tom die stond te grimmen. “Jullie kunnen anders eerst nog iets drinken in de cafetaria, ik haal mijn pasje even, dan kan je gratis drinken.” Glimlachte ik naar Bill en voor ze nog iets konden zeggen ging ik de kleedkamer binnen en nam mijn ‘gympasje’. Hiermee kon ik gratis drinken in de cafetaria van onze turnschool. Ik ging terug naar buiten en duwde het pasje in Bill zijn handen. Per ongeluk raakte ik zijn wijsvinger aan met mijn duim. Op dat moment krioelde het van de vlinders in mijn buik. Ik keek hem een en hij mij ook en hij glimlachte klein naar me. “Dan zien we jullie daar straks?” vroeg Tom nog eens ter bevestiging. “Ja, afgesproken, we zullen ons haasten.” Lachte Friedolien. “Ik hoop het,” lachte Tom “ en ik hoop ook dat jullie definitie van haasten iets anders is dan die van Bill, want als Bill zich haast staat hij nog 2 uur in de badkamer.” Bill gaf op dat moment Tom een slag tegen zijn schouder. “Tom..” siste hij tussen zijn tanden. Ik lachte: “ Ga maar iets gaan drinken, wij gaan ons terwijl omkleden.” En ik duwde Friedolien de kleedkamer binnen.

Bill pov. :

Maaike en Friedolien waren hun kleedkamer binnen gegaan en terwijl zochten ik en Tom de cafetaria. Ik bestudeerde het kaartje dat Maaike in mijn handen had geduwd. “ Moest je dat nu echt zeggen?” vroeg ik aan Tom. “ Wat?” zei hij. “ Dat ik soms 2 uur in de badkamer sta.” Zei ik terwijl ik met mijn ogen draaide. We liepen ondertussen een nieuwe gang in en op het einde van die gang zagen we de cafetaria. “ Ach kom, broertje, ik zei dat maar om je wat te plagen.” En hij knipoogde naar me. Ik glimlachte naar hem als teken dat ik het nu wel oké vond, maar toch schaamde ik me er een beetje voor. Maaike was een mooi meisje, wat moest ze wel niet denken? Om vlug mijn gedachten een beetje te verzetten vroeg ik aan Tom : “ Heb je gezien hoe Friedolien naar je stond te kijken?” “ Ja, volgens mij heb ik een vis aan de haak.” Zei hij en hij wiebelde met zijn wenkbrauw. “ Wil je me iets beloven Tom?” vroeg ik hem plots. Ondertussen stonden we al aan de bar, ik toonde het kaartje en bestelde 2 cola’s. Tom keek me raar aan en vroeg wat hij me moest beloven. “ Wil je alstublieft deze keer niet de player uithangen, en het eens proberen te menen met dat meisje?” en fronste mijn wenkbrauw, net als hij. Tom keek van me weg. “ En niet alleen het uiterlijk telt,Tom. Ik weet dat je snel verliefd word, en bijna alleen naar het uiterlijk kijkt, maar…” nog voor ik verder kon gaan onderbrak Tom me : “ Alleen naar het uiterlijk? Dat is niet waar Bill!” zei hij met een boze ondertoon in zijn stem. “ Ik zei bijna altijd, dat is niet altijd.” Probeerde ik de boel te bedaren. Hij keek me terug aan. Ondertussen hadden we ons aan een tafeltje gezet in de hoek van het cafetariaatje. Tom nam bruut een slok van zijn cola. “ Friedolien ziet er echt een goed meisje voor je uit Tom, probeer het eens… voor mij?” spoorde ik hem aan te praten. Hij keek me een beetje beschuldigend een en zei toen dat hij het zou proberen. Ik was tevreden met dit antwoord en nam ook een nipje van mijn cola. Het was even stil tussen ons en plots schraapte Tom zijn keel : “ Ik heb je ook nog nooit zo naar een meisje zien kijken of daarnet.” Zei hij en er verscheen een duivels lachje op zijn gezicht. Ik staarde naar mijn glas cola. Shit, hij had het gezien toen ik naar Maaike aan het staren was. ik bedoel, elke jongen zou dat toch gedaan hebben? Ze had een turnpakje aan dat spande rond haar lichaam, en ze mocht zeker gezien worden. “Nu niet verlegen worden.” Ging Tom door “ Ziet mijn kleine broertje Maaike zitten?” Waarom stelde hij nu weer zo’n vragen? Ik wist er zelf nog het antwoord niet op. “ Maaike is een mooi meisje, ja, ze mag gezien worden, maar of ik er verliefd of ben? Dat weet ik niet.” Gaf ik snel antwoord en nam een slok van mijn cola zodat hij even niets verder kon vragen. “ Bill, die blik in je ogen, ik heb je nog nooit zo naar iemand zien kijken.” ging Tom door. Ik draaide met mijn ogen, ik had hier echt geen zin in. Zoals ik al had gezegd, Maaike was een mooi meisje, maar of ik met haar wou? Dat wist ik niet. Zelfs wist ik niet of zei met mij zou willen. Tom bleef me aanstaren, verlangend naar een antwoord. “ Ik ga even naar het toilet.” Zei ik vlug, ik wilde niet antwoorden op zijn vragen, nu nog niet. Ik stond op en liep naar het toilet.

Reageer (4)

  • xHOBBIT

    Oh, hoe schattig allemaal (:
    En Bill wil me beschermen, zo lief! (;
    Snel verder gaan!
    xx

    1 decennium geleden
  • CandyKiss

    Snel verder!
    ^^

    1 decennium geleden
  • TearIsland

    super
    snel verder(flower)

    1 decennium geleden
  • TOMISHOT

    Verder <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen