Gelijk als ik de deur opendoe valt het geroezemoes, dat ik hoorde toen ik liep, stil. Ik kijk de kamer in en zie iets wat ik niet gewend ben: mannen. Rose en Tante Chiyo staan bij de haard met een aantal spullen. Een paar laaggeplaatste vampiers brengen bloed rond en bieden mij ook een glas aan. Ik weiger. Wat is hier toch aan de hand? Even gaan mijn ogen de groep rond. Ze vinden Ilias. Dat verbaast me. ‘Kira, je bent er! Precies op tijd voor de ceremonie.’ Ik kijk Rose niet begrijpend aan. ‘Liefje, we gaan samensmelten met de clan die hier al woont. De clan van mijn zus Sahirah.’ Alle vampieren kijken me aan en dan naar het glas dat Rose vast heeft. Het is een speciale kristallen kelk gemaakt voor deze ceremonieën. De clanhoofden moeten allemaal een deel van hun bloed geven en dan neemt ieder hoofd een slok. Daarna worden de rangen bepaald. Door middel van gevechten op leven en dood. Tenzij je vroegtijdig opgeeft dan ben je automatisch laaggeplaatst. Het wordt een bloedbad, maar een paar vampieren ontspringen de dans. De persoonlijke bediendes van de hoogst geplaatste vampieren. Bij ons zijn de hoogstgeplaatste vampieren: Rose, haar zus, Tante Chiyo en ik. Ik ben ergens vreselijk blij, dat ik niet laag geplaatst ben. Dan hoef ik niet te moorden al denk ik dat ik, in mijn staat, eerder zelf vermoord zou worden. ‘Kira-chan, aan jouw de eer om als eerste je bloed in te leveren.’ Ik raak in paniek. Niet omdat ik het bloed moet geven, maar omdat ik het moet drinken. Rose houd me een dolk voor. Een die speciaal gesmeed is en al heel oud is. Alle ogen zijn op mij gericht en ik ben wanhopig. Benauwd zoek ik naar ogen die me gerust kunnen stellen. Uiteindelijk vind ik de ogen van Ismael. Ismael! Ik kan dit niet. De blondine kijkt me kalmerend aan en ik moet vechten tegen de tranen in mijn ogen. Shht, stil maar, je kan het wel, je hebt net genoeg bloed. Ik schud mijn hoofd. Daar gaat het me helemaal niet om. Maar ik wil geen bloed drinken. Ismael kijkt me geruststellend aan en loopt op me af. ‘Ismael blijf bij haar vandaan.’ Snijdt het door de lucht. Even kijk ik op, maar hij luistert niet. Hij loopt gewoon door en als hij bij me staat, geeft hij me een dikke knuffel. Doe het gewoon, alsjeblieft. Dan zal ik je de komende maanden niet tot eten dwingen. Ik kijk de blondine verbaast aan en knik dan Daarna loop ik met opgeheven hoofd naar Rose toe. Die glimlacht en geeft me het mes. Zonder ook maar een kik te geven, snijd ik mijn huid open. Vol walging kijk ik naar de rode druppels vloeistof die in het glas vallen. Alle vampieren zijn opgewonden, behalve ik. Ik kijk naar Rose, haar zus en tante Chiyo, alsof ik een hert ben dat in de koplampen van een auto staart. De rode druppels die in het glas vallen, voelen als messteken. Nadat alle druppels het glas gevuld hebben en er een paar eeuwenoude spreuken zijn opgezegd, houdt Rose me het glas voor. ‘Jij eerst als ons nieuwe clanhoofd.’ Geschrokken deins ik achteruit. Nieuwe clanhoofd? Ik? Zijn ze gek geworden? Daar ben ik veel te jong en onervaren voor. ‘Clanhoofd?’ Stamel ik zacht. Sahira knikt. ‘Ja, we hebben besloten dat jij de hoogste van ons allemaal wordt.’Ik kijk op en mijn mond valt wijd open. ‘Dat kan ik niet… Ik…’ Tante Chiyo lacht zachtjes en schudt haar hoofd. ‘We zouden je niet benoemen, als je het niet aan zou kunnen en maak je geen zorgen. Het is meer een titel dan een baan. De lagere rangen doen het werk. En wij zullen je helpen.’ Rose en Sahira knikken enthousiast. ‘Kom Kira, en drink op ons nieuwe verbond.’ Zonder na te denken pak ik het glas aan en neem een slok. De roestige, maar toch zoeten smaak vult mijn mond. Het smaakt heerlijk na zoveel tijd zonder. Voordat de honger mijn lichaam overneemt, slik ik het door. Tante Chiyo en Rose kijken me trots aan. Maar Rose kijkt ergens ook triomfantelijk. Alsof ze gewonnen heeft. Daarna pakken zij omstebeurten het glas en nemen een slok. Al snel is het glas leeg. ‘Nu trekken wij ons terug. Om onze vertrouwelingen te kiezen. Niemand stoort ons, tenzij we om iemand vragen.’ Rose, Sahirah, en tante Chiyo vertrekken. Ik kijk even om me heen. Alle vampieren zijn nerveus. Als ik Ilias blik kruis weet ik het zeker. Ik weet wie ik moet kiezen als vertrouwelingen.

Reageer (5)

  • CryMirror

    nice

    1 decennium geleden
  • TearIsland

    super
    snel verder please(flower)

    1 decennium geleden
  • Oogpotlood

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Posh

    Oeh :3
    ik vind dat ze Yu's bloed heel stiekem als eerste dan weer moet gaan drinken xD
    snel verder ^^<3

    1 decennium geleden
  • Millionars

    Aaaaawh arme kira moet ze nog bloed drinken XD
    snel verder!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen