Zonder verder na te denken, schiet ik het balkon op en haal diep adem. De geuren die mijn neus vullen, zijn door de wind een stuk zwakker en ik zucht opgelucht. ‘Gaat het weer?’ Ik kijk op en zie Shin bezorgt kijken, met een glas water in zijn hand. Ik neem het glas aan en staar er even naar. Ik weet niet wat ik moet doen. Het weggooien, in de hoop dat ik niemand raak, of het opdrinken? Er een bloedpil in doen is geen optie, want die krijg ik niet meer. Niet als ik niet meer eet. Iets over dat het geen vervanging is voor bloed. Ik besluit de heldere vloeistof maar gewoon op te drinken. Hoe goor ik het ook vind. Ilias lacht als hij het me met een zuur gezicht ziet opdrinken. ‘Geen fan van water?’ Een gespeelde lach verschijnt op mijn gezicht. Hij moest eens weten. ‘Sorry, ik had wat frisse lucht nodig.‘ De jongens knikken en gaan naast me staan. Yu is er niet bij, maar hij is ook niet thuis. Ik voel hem nergens in het gebouw. ‘Kom, zullen we maar gaan pitten?’Ik knik en volg Shin naar binnen. Daar gaat Ilias weg en wenst Romeo ons welterusten. Nadat hij in zijn kamer is verdwenen, gaan wij ook. ‘Wordt het vervelend voor je, als ik in mijn boxer slaap?’ Vraagt Shin zacht en een beetje beschaamt. Ik glimlach en schud mijn hoofd. Ik lieg. Shin kijkt me even aan en kleed zich dan uit. Daarna gooit hij me een van zijn shirts toe en daarna kruipt hij onder de dekens. Ik kleed me heel snel om en ga dan naast hem onder de dekens liggen. ‘Weltrusten, Kira.’ ‘Trusten Shin-chan.’ Daarna kruip ik tegen hem aan. Negeer in alle macht zijn bloedgeur en sluit mijn ogen.

De volgende morgen vliegen mijn ogen open. Een harde kreun had mijn gehoor gevuld. Zodra ik weer wat gekalmeerd ben, voel ik de scherpe zonnestralen pas. ‘Kut zon.’ Zodra ik omkijk, vluchtend voor het licht, zie ik dat het deel van het bed naast me leeg is. Snel klim ik overeind en kleed me om. Daarna pak ik een rondslingerende borstel en begin mijn extreem lange haar te borstelen. Als ik daar mee klaar ben, loop ik naar de keuken. Daar zit iedereen te ontbijten. ‘Goede morgen, Kira. Lekker geslapen?’Ik knik en kijk even naar Yu en zijn vriendin. Het ziet er naar uit dat ze al ontbeten heeft. ‘Wat staar je naar me!’Sist het meisje ineens fel. Ik rol met mijn ogen en zucht dan.’Niks, je hebt alleen wat wits in je mondhoek zitten. Kijk, ik heb er geen problemen mee dat je Yu pijpt, maar ik wil het liever niet merken.’ Het meisje kijkt me nijdig aan en staat dan op en loopt naar de badkamer. Even kruist mijn blik die van Yu. Hij kijkt zuur. Het doet me pijn en ik probeer wanhopig er niet aan te denken, hoe graag ik hem zou willen zoenen. Na een tijdje houd ik het niet meer. Het verlangen wordt ondragelijk. Ik sta op. ‘Ik moet maar eens gaan, er zitten mensen op me te wachten.’ Shin haalt zijn wenkbrauwen op en ik geef hem een snelle knuffel. ‘Je ontmoet hem later nog wel.’ Fluister ik in zijn oor. Shin knikt. Rustig loop ik het huis uit. Ik heb besloten dat rennen geen goed idee is. Als ik helemaal uitgeput daar aankom, gaat het niet goedkomen. Als ik door de steegjes loop vult een zoete geur de lucht. Kennen ze het woord discreet niet. Met mijn hoofd schuddend loop ik door. Halverwege de steeg kruis ik de etende vampier. Het is alleen geen vampier die ik ken. Het is namelijk een jongen. En in mijn clan zijn er maar twee jongens: Jamie en Ismael. Maar op de een of andere manier ken ik hem wel. Opeens merkt hij me op en kijkt hij me recht aan. Gelijk begrijp ik waar ik hem van kende. Het is Ilias.

Reageer (4)

  • CryMirror

    prachtig

    1 decennium geleden
  • Oogpotlood

    snel verder

    1 decennium geleden
  • TearIsland

    super
    snel verder please(flower)

    1 decennium geleden
  • Posh

    Oeh, Ilias stiekem ook vampier o_o
    ahahha, kunnen ze lekker samen dineren :x
    *vage ideeën*
    snel verder ^-^'

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen