De rest van de avond verloopt zonder veel bijzonders. Yu negeert me en als ik iets zeg staart hij me woest aan. En dan merkt Shin het op. Dan volgt er: ‘Yu! Kijk niet zo naar d’r.’ En dat een aantal keer achter elkaar, steeds hetzelfde liedje. Ik word het zat en sta op. De meesten kijken me vragend aan. ‘Ik moet nog wat doen.’Verklaar ik mezelf. Ilias haalt zijn wenkbrauw op. ‘Nu nog? Het is 11 uur.’ Ik haal mijn schouders op. ‘Ik ben zo terug.’ ‘Blijf maar lekker lang weg!’ Hoor ik Yu’s vriendin lachen. Ik kijk zuur om en rol met mijn ogen. ‘Als je niks te zeggen hebt houd dan gewoon je bek dicht.’ Rustig loop ik het appartement uit. Buiten begin ik snel te rennen en binnen een paar minuten sta ik, uitgeteld dat wel, voor mijn huis. Een hoestbui breekt los en gelijk zwaait de deur open. Tante Chiyo kijkt me bezorgt aan. ‘Kom maar snel verder.’ Gelijk als ik binnenkom ruik ik de zoete, roestige geur van bloed. Ik word er misselijk van.’Waar is Jamie?’ Ik word verbaasd aangekeken. ‘Boven, maar ik denk dat je eerst moet eten.’ Ik schud mijn hoofd. ‘Nee, ik ga bij Jamie kijken en ga dan weer weg.’ ‘Oh, nee! Jij gaat eerst wat eten!’ Ik kijk op en zie Rose op de trap staan. Ze kan me niet dwingen, stel ik mezelf gerust. Zonder ook maar op haar te reageren, loop ik naar boven. Op de bovenste trede houdt Rose me echter tegen. Ze is te sterk, of ik ben gewoon te zwak.’Kom nou maar gewoon. Het zal je goed doen.’ Mompelt ze en ze trekt me mee naar de kelder. De schilderijen schieten voorbij en ik voel me net een bang konijn. De bloedgeur wordt steeds sterker hoe dieper we gaan. Het sluit me in als een dikke jas. ‘Rose, alsjeblieft doe me dit niet aan.’ Smeek ik. Rose kijkt me niet aan, ze sleurt me alleen maar verder mee. Bij de laatste deur gaan mijn zintuigen door het lint. Mijn ogen beginnen te gloeien, te branden. Mijn tanden groeien, en ik zak op de grond in een hoestbui. Alles wil door die deur. Alles wil daar naar binnen. Mijn lichaam, mijn verstand. Alles wil, behalve mijn hart. Zodra Rose de deur opengaat zie ik de horrorscene die ik al aanvoelde. Is dit echt nodig?

Reageer (6)

  • Millionars

    dat boeit mij niet(A)

    1 decennium geleden
  • CryMirror

    @NightmareMe het is geen twilight

    1 decennium geleden
  • Millionars

    Aaawh kan ze niet op dieren leven??
    snel verder

    1 decennium geleden
  • Oogpotlood

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Posh

    Ahww, poor her ;c
    snel verder <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen