Summer
We stoppen in de parking van een shoppingcenter. Robert kijkt me met doordringende ogen aan, teken dat hij niet lang meer zal kunnen wachten op mijn uitleg. Ik beslis dan maar alles nu te vertellen.
"Mijn ouders zijn gescheiden."zeg ik dan. "En.. Mijn vader had meteen een nieuwe vriendin. Wat mijn moeder niet verdraagt.. Omdat ze eigenlijk nog op hem verliefd is. Dus .. ze zoekt een jongeman, die hem jaloers kan maken.."
Hij doet er een paar seconden over om het te begrijpen.
"Owh.. bedoel je dat ik.."
"Hoe oud ben je?"
"23"
"Sorry dat ik het zo zeg, maar je bent het perfecte 'prooi'."
Hij lacht een beetje. Ik moet ook glimlachen.
"Dus.. Je moeder wilt met iemand die veel jonger is dan zij, om je vader jaloers te maken?"
Mijn glimlach vervaagt.
"Zoiets ja."
Hij staart me aan. Hij heft zijn hand op naar mijn gezicht. Zijn hand aait mijn wang. Hij komt dichter. Ik pak snel de klink van de autodeur en doe het open.
"Ik heb honger. Gaan we nu iets eten?"
Robert staart voor zich uit en knikt.

Robert
Ah! Dat was genant! Waarom heb ik dat nu gedaan?! Ze is jonger dan mij, ookal ken ik haar leeftijd niet, ik ben er vrij zeker van. Ik ga met mijn hand over mijn gezicht en stap uit. Ze stapt weg. Ik volg haar. Bij de lift is er zo een genante stilte. Opeens draait ze zich naar me. Ze kijkt me in de ogen.
"Robert.. Kan je dat over mijn moeder geheim houden, alsjeblieft. Het is nogal... Zelf mijn beste vriendin weet het niet."
Ik knik "Ik snap het wel."
Ze glimlacht aarzelend en pakt dan mijn hand om er zachtjes in te knijpen.
"Dankje"
De deuren gaan open. Ze laat mijn hand los
"Please, loop niet te snel! Ik ken het hier niet goed."
Ze lacht en blijft dicht bij mij. Ik kan me niet tegenhouden om haar geur op te snuiven. Ze ruikt lekker.
"Wat wil je eten?"vraagt ze opeens vrolijk. Haar bruine ogen kijken me weer aan. Ik haal mijn schouders op.
"Het maakt me niet echt uit."
"Ok dan.. Dan gaan we daar!" Ze toont een klein restaurantje geplet tussen de 2 grootste winkelketens van Amerika.
"Ohja.. Dat is gemakkelijk. Je koopt uit de ene.. Je eet wat en dan ga je naar de andere."merk ik op
Ze lacht weer "Ja maar daar hebben ze de lekkerste pannekoeken."
Ik glunder "Pannekoeken"
"Haha! Net een klein kindje"
Ik steek mijn tong uit en trek haar mee. Hoe sneller bij de pannekoeken, hoe beter.

Reageer (10)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen