Foto bij 3. COFFEE AND LAVENDER

Approve, caught and close

‘Hi Edie.’
Edie slaakt een gilletje en maakt een klein sprongetje.
Kay lacht. ‘Sorry, ik wilde je niet laten schrikken.’
‘Het is al g-goed,’stottert Edie. Ze bloost en richt snel haar aandacht weer op de boeken die ze in haar tas moet doen en de anderen die ze juist in haar kluisje moet zetten.
‘Ik wilde je alleen je cd teruggeven.’ Kay steekt zijn hand uit met daarin haar favoriete John Mayer cd.
‘Hoe kom je..’ Edie doet haar kluisje op slot en draait zich naar hem om.
‘Toen ik laatst bij jullie thuis was zag ik hem liggen en vroeg ik Aaron of ik zijn cd mocht leen. Ik ging er vanuit dat hij van hem was. Maar hij zei me net dat deze van jou is.’ Kay’s ogen houden Edie’s adem vast.
‘Eh, ja. Dat klopt. Dank je.’ Onhandig neemt ze de cd van hem aan. ‘Hou je ook van John Mayer?’ Edie kan zichzelf wel voor haar hoofd slaan voor deze vraag. Natuurlijk, anders had hij de cd niet geleend.
Kay’s glimlach verzacht haar zorgen. ‘Ja, hij is de beste gitarist die ik ken.’
Edie glimlacht breed. ‘Dat vind ik ook!’
‘Welke les heb je nu? Ik loop wel even met je mee.’

Edie loopt de keuken binnen met haar glas in haar handen. Ze zit nu al de halve avond boven, omdat haar boers vrienden er zijn, zoals gewoonlijk. Ze hoort ze vanuit de kamer. Ze herkent direct Kay’s stem. Hij hoort nu ook bij de vriendengroep en is wel al vaker bij hen thuis geweest. Edie probeert zich zo min mogelijk te laten zien als hij er is. Ze wantrouwt hem een beetje. Door de droom die ze blijft houden. Elke nacht weer.
Ze hoopt dat de jongens de tv met rust hebben gelaten zodat zij tenminste kan kijken, terwijl de jongens een spel doen. Maar als ze om het hoekje kijkt ziet ze dat de tv aan staat op MTV, zoals standaard.
‘Hé Edie!’roept Aaron als ze net ongezien de kamer uit wil glippen.
Met een zachte zucht draait ze zich om. ‘Ja?’
‘Wil je er niet bij komen zitten? Je zit al de hele avond boven.’ Aaron kijkt haar aan, net als de anderen.
‘Ja, wil je niet mee doen? We zijn aan het kaarten,’zegt Kay nu ook.
Eigenlijk kan ze zijn glimlach niet weerstaan, maar ze is te bang om iets klunzigs te doen in zijn bijzijn. ‘Ach, ik zou jullie alleen maar vervelen.’
‘Pff, stel je niet aan. Dat is onzin.’ Aaron glimlacht breed en klopt op de bank naast hem.
‘Ja, dat zou niet kunnen,’spreek Kay zacht. Zijn honingzoete stem laat Edie bijna smelten op haar plaats. Ze bloost en voelt haar knieën bijna knikken van zijn complimentje.
‘Ok dan.’ Ze probeert haar dwaasheid te onderdrukken en loopt op de jongens af. Ze neemt plaats tussen Aaron en Tim op de bank. Tim deelt haar direct acht kaarten toe.
‘Geen poker?’vraagt ze enigszins verbaast. Haar broer en zijn vrienden spelen bijna standaard poker.
‘Kay weet niet hoe het moet, dus spelen we iets anders,’verklaart haar broer.
Edie kijkt naar Kay en glimlacht. ‘Eindelijk nog iemand die het niet kan.’
Kay lacht. ‘Ha, eindelijk een bondgenoot.’ Zijn lach is oogverblindend. Zijn warrige blonde haar en zijn doordringende ogen.
Edie knikt omdat ze even niet meer kan praten. Ze wantrouwt Kay eigenlijk. Omdat ze niet weet waarom ze elke nacht over hem blijft dromen. Omdat hij nu opeens hier is, net als zij over hem droomt en over de brand. Het is alsof die droom haar wil waarschuwen. Waarschuwen voor wat er komen gaat. Of waarschuwen voor Kay..?

Edie legt een kaart op waardoor Vincent twaalf kaarten moet pakken. Tim en Kay geven haar een high-five. Het is een super gezellige avond.
Edie voelt zich juist zo tot Kay aangetrokken. Hij is verschrikkelijk knap. Alle meisjes op school voelen zich verrijkt met hem op hun school. En hij is super aardig. Hij praat met haar, heeft dezelfde muzieksmaak en maakt haar aan het lachen. Hij durft haar genadeloos te plagen. De vage droom maakt hem eigenlijk nog interessanter en mysterieuzer.
‘Edie, vertel me eens wat over Daisy,’zegt Kay opeens.
Edie kijkt hem verschrikt aan en voelt haar nekharen overeind staan. Is hij geïnteresseerd in haar vriendin? Dat zou verklaren waarom hij met haar omgaat. ‘Eh, wat wil je weten?’hakkelt Edie half van slag.
‘Is ze echt zo bijzonder als Aaron beweert? Hij blijft haar steeds maar noemen, dat ik jou misschien toch even voor wat meer achtergrond informatie moet vragen.’ Kay kijkt ondeugend van haar naar Aaron.
‘Oh, Aaron.’ Edie haalt zo onopvallend mogelijk opgelucht adem.
‘Kay!’zegt Aaron verontwaardigd. Maar Edie weet dit allang van haar broer. Hij kan niets voor haar verbergen. Helaas geldt dit ook andersom.
‘Nou, eh. Ze is echt heel aardig hoor. Ze zou perfect bij Aaron passen. Ze zijn wel vrij verschillend, maar dat sluit precies op elkaar aan. Ze houden gelukkig van dezelfde films, erg belangrijk!’ Edie lacht ondeugend. ‘Maar ja, Aaron vraagt haar steeds maar niet mee naar de bioscoop.’
‘Edie!’roept Aaron nu tegen haar.
Kay lacht. ‘Ok, ik snap het.’
Edie lacht. Die twee draaien nu al zolang om elkaar heen. Daisy vindt Aaron leuk en Aaron vindt Daisy leuk. Ze praten de hele tijd over elkaar, maar Edie mag niets tegen de ander zeggen. ‘Stel je eens voor dat hij weet..- ’zegt Daisy dan. ‘-..Dat ik zo wanhopig stom verliefd op haar ben,’zegt Aaron ook altijd.
‘Zoals ik dat in de kantine zag, Aaron, vindt ze jou ook leuk. Je moet gewoon niet zo om haar heen draaien,’spreekt Kay.
‘Precies, doe nou gewoon eens wat, man!’valt Tim bij.
‘Ja, zeg het haar gewoon. Dat vinden meisjes het leukste.’ Edie bloost licht en durft Kay’s kant niet op te kijken.
‘Daarom,’vindt Kay.
Aaron negeert de opmerkingen en gooit een kaart op. ‘Tien pakken, Edie,’zegt hij met een gemeen lachje.

- Ik doe een stap en wacht tot hij zich tussen de mensen door heeft gewurmd, richting mij.
‘Hi.’ Zijn fluwelen stem streelt mijn oren.
Ik glimlach breed. ‘Hi.’
‘Leuk feest?’vraagt hij.
‘Nu jij er bent wel.’
Kay lacht lief. ‘Kom, we lopen ergens heen waar ik je beter kan verstaan,’zegt hij. Voorzichtig pakt hij mijn hand en trekt me mee. Ik gloei door zijn aanraking en voel me zweverig.. -


&please, neem een abo ;x

Reageer (7)

  • CocaineRush

    verderrrr:9~
    x

    1 decennium geleden
  • Nocturne

    Snel verder!<3 want ik ben nieuwsgierig (A)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen