Daar stond ik, tegen over de beruchte piraat Captain Jack Sparrow!
Langzaam deinste ik achteruit, tot ik opeens werd vastgepakt!
snel draaide ik me om en daar zag ik de scheepsdokter gemeen lachend!
'aahh!!' gilde ik. ik stapte snel weer naar voren om uit de handen van de dokter te komen maar viel daardoor weer in de armen van de Captain. Deze legde een arm om mij heen en zei 'rustig maar schat, we doen niks. maar wat kom je hier doen?'
'ik? wat ik hier doe? dat vraag ik me ook af!'
'maar jij bent op ons schip belandt en niet zonder reden neem ik aan.'
'ach joh! ik was bewusteloos!'
'tja.. daar heb je een punt, maar wat ben je nu van plan, mn lief?'
' zo snel mogenlijk hier weg' murmelde ik boos, ik gooide zijn arm van mijn schouder af en liep het dek op.
'he! wacht eens even! riep Captian Jack. hij begon achter me aan te lopen, maar greep me niet vast.
ik probeerde hem te negeren en bleef doorlopen, maaar hij bleef me achtervolgen, zonder maar een woord.
Toen ik voor de derde keer een rondje op het dek had gelopen draaide ik me om 'wat doe je?'
'ik probeer erachter te komen wat je hier wilt doen en wie je bent, hoe heet je eigenlijk?'
ik keek hem aan alsof ik water zag branden..'Hasse' antwoordde ik 'Hasse Broersen'
'Broersen?'
'ja Broersen'
'gave naam'
ik draaide me weer om en ging weer verder lopen, ik keek om en zag dat deze keer de Captain wel bleef staan.
Ik besloot naar de slaapvertrekken te gaan, hopelijk is er nog een klein hoekje over waar ik kon slapen. Maar overal waar hangmatten hingen stonden kisten bij. geen plek voor mij dus.
Ik ging weer naar buiten om te vragen waaar ik slapen kon. Maar Captain Sparrow was weg. Ik durfte niet aan de piraten te vragen waar hij was dus besloot maar direct naar de kapiteins hut te gaan.
Langzaam deed ik de deur open en daar zat hij, hij zat na te denken.
'ehh.. Captain' begon ik aarzelend
'ja?'
'klein vraagje, waar kan ik slapen?'

'je hebt net drie dagen achterelkaar geslapen is dat niet genoeg?'
drie dagen? dacht ik
'ehh.. nee'
'tja in dat geval, moet je slapen'
'ja maar waar?'
'hoe moet ik dat nou weten? jij komt hier mijn schip op zonder reservering of zo en ik moet dan maar een plekje voor je vrij hebben?'
'het was maar een vraag, ik kan ook zo weg gaan.'
Snel stond hij op. 'nee!' riep hij 'ik bedoel nee, dat hoeft niet.' en hij ging weer zitten 'ik heb wel een plekje voor je, namelijk bij mij op de hut'
ik schrok, ik wist dat ik met allemaal piraten op een schip zat, zonder bescherming en dat ik tussen hen zou moeten slapen, maar in een hut met de Captain? ik wist niet of dat wel zo verstandig was.
'en vindt je het wat?' vroeg hij
'eh.. ja hoor, Captain' antwoorde ik beleefd om hem niet kwaad te maken.

hij stond op, liep naar me toe en sloeg weer een arm om me heen, daarna begeleed hij me naar 2 hangmatten.
'alsjeblieft schat, hier is je eigen hangmat. Oja hou maar op met dat geCaptain, noem me maar gewoon Jack'
'ehh.. oke' stammelde ik.
'Goed! nu heb je je slaap plekje gezien, nu zal ik je een rondleiding geven op de enige echte en snelste schip van de hele Caribbean The Black Pearl!

Reageer (10)

  • Lypophrenia

    Verder!!

    1 decennium geleden
  • dineniel

    wil je aub verder gaan

    1 decennium geleden
  • StairsBoys

    GA IS EVEN VERDER JIJ!
    of ik zal je komen kielhalen!
    Ahr...

    1 decennium geleden
  • xYouMeAtSix

    Haha geweldig snel verder!!

    1 decennium geleden
  • ShadowNight

    lovely:(
    verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen