Foto bij Granmum and the mysterious guy.

Zwijgend namen we beiden onze fiets en doorfietsten heel Londen, op weg naar oma. Soms moesten we stoppen door de typische rode bussen die voorbijreden en dachten dat ze voorrang hadden met alle toeristen. Op zulke momenten keken we elkaar aan, ik en Justin, ernstig. Toen we bij het schattige kleine huisje met een bloementuin aankwamen, vielen we direct binnen. Oma stond op om ons alletwee een zoen op de wang te geven en ons op de sofa te laten zitten, met haar erbij. Ze keek ons aan, vrolijk en blij, maar er was iets in haar ogen, wat bezorgdheid liet zien. 'Wat brengt jullie hier?' vroeg ze, een beetje hees. Ik en Justin keken elkaar direct aan. 'Zeg jij het maar,'zuchtte Justin en keek mij aan,'Doe dan.' 'Doe jij, jij bent de oudste!'gilde ik bijna. 'Maar waarom..' 'Doe nou maar, Justin.'zei oma op een bemoederlijke manier,'Doe maar.' 'Oke dan,'bromde hij en begon,'Oma. Ik weet dat mam en pap het ons nooit hadden laten doen, en om een rede. We hebben gisteren voor elkaar voorgelezen.' 'Jullie hebben wat?'vroeg ze bijna hysterisch en sprong recht. 'We hebben voor elkaar voorgelezen om elkaar bang te maken. En het liep wat uit de hand. We snappen het niet. De personages die we hebben voorgelezen, zijn uit het boek.' 'Oh neen, oh neen, oh neen.' mompelde oma en liep rondjes,' Enrico en zijn mannen zijn jullie mischien op het spoor.''Oma, wie is Enrico?' vroeg Justin en zij stem sloeg over,'Wat is er?' 'Ik..', het leek alsof ze iets wilde zeggen, maar leek op een andere tactiek over te stappen,' Niets hoor.' 'Wat is er aan de hand, oma?'vroeg ik bezorgd,' Er is iets!' 'Ik..,'ze keek me aan,' Lily. Ik kan het niet zeggen! Ik heb mezelf beloofd er nooit meer een woord over te reppen sinds de dood van Aurélie en David.' 'Onze ouders?'vroeg Justin en legde zijn handen op elkaar,'wat heeft dit met onze ouders te maken?' Op dat moment klopte er iemand op de deur. 'Wie is dat?'floepte ik eruit toen oma wit begon te zien. 'Niemand,'zei ze vlug, maar het leek alsof ze hem kende. 'Niemand?' vroeg Justin en trok brutaal de deur open.

Reageer (3)

  • katl1

    Geweldige story
    Snel verder please!!!

    1 decennium geleden
  • Lioness

    ghehe, snel verder

    1 decennium geleden
  • Eef95

    owow

    ga snel verder

    of ik sterf nog van de zenuwen''

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen