Sinds de explosie in de bibliotheek, laat Malfidus me met rust. Misschien dat hij denkt dat ik geheime, duistere krachten heb. Ik maak me er niet zo druk om. Hij laat me koud. Zeker nu dat ik iemand beter heb gevonden. Gideon Connely, een zesdejaars uit Griffoendor. Toegeven, op het gebied van romance ging ik Griffoendor altijd uit de weg. Maar, ik geniet van zijn gezelschap. We zijn niet officieel samen, maar ik ben benieuwd waar het naartoe gaat. Ik zit op de tribune. Gideon is aan het trainen. Hij is al een paar jaar een van de drijvers van het team. Ik geef niet veel om de sport, maar probeer interesse te tonen uit beleefdheid. In ruil daarvoor spendeert hij tijd met me in de bibliotheek. Het is een eerlijke ruil. Buiten de wedstrijden om, is er niet veel concurrentie. Dus het is geen probleem dat ik hier ben. Naast me zit Cynthia, een meisje uit Huffelpuf. Zij is samen met de andere wachter. Ze zucht. 'Wat we toch voor die mannen overhebben,' zegt ze. 'De sport interesseert me niets, maar Ryan wordt er zo blij van om me hier te zien zitten.' Ik grinnik. 'Ja, Gideon ook. Maar goed, hij komt wel met me studeren in de bibliotheek.' Ze grinnikt. 'Goed geregeld. Ryan komt naar iedere duelleerwedstrijd die ik heb.' Ze gaat even verzitten. 'Een domme vraag misschien, maar ben jij niet de ex van Lucius Malfidus?' Ik zucht. 'Ja, dat ben ik.' 'Ik vind het zo'n raar verhaal. Jullie waren bijna het perfecte koppel, en opeens loopt hij met dat meisje Narcissa. Nooit gedacht. Wist je dat ze uitgehuwelijkt zijn, en dat het iets is dat hun ouders hebben geregeld? Bizar. Ik begrijp dat niet. Volbloed families zijn raar....Niet die van jou!' Ik haal mijn schouders op. 'Ik ben me ervan bewust, geen zorgen.' Ze slaakt een zucht van opluchting. Ik mag Cindy wel. Zelf ben ik geen grote roddelkont, maar sinds dat Meghan en ik met haar en haar vriendinnen omgaan, ben ik wel van alles op de hoogte. 'Oprecht, meid. Het is ook maar beter...Dat je niet meer samen met hem bent. Wist je dat hij een grote aanhanger is van Jeweetwel?' Verbaasd kijk ik haar aan. 'Sorry?' Ze knikt. 'Ja, de hele school heeft het erover. Hij is lid van een speciale club.' 'Die Slakhoornclub? Ben ik ook lid van geweest. Stelt geen hol voor.' Ze schudt haar hoofd. 'Nee, niet die. Een geheime club. Een club van...' Ze kijkt even rond. 'Een club van aanhangers van Jeweetwel. Susanna hoorde hoorde Eliza, die wat nog steeds samen is met Jeegers, erover praten.' Verbaasd kijk ik haar. Toegegeven, sinds dat Lucius en ik uit elkaar zijn, praat ik eigenlijk niet meer met haar. Ze vond haar relatie met Jeegers belangrijker, en vond dat ik er maar mee moest dealen. 'Wat zei ze dan?' vraag ik Cindy. 'Dat ze samen komen, hier achter het zwerkbalveld. En dat daar ook echte Dooddoeners bij aanwezig zijn.' Ik kijk strak voor me uit. Dit wist ik niet. Ik wist dat Abraxas een fan was van Grindelwald, en dus waarschijnlijk ook Jeweetwel.' Ze knikt. 'Dan moet het dus wel waar zijn. Malfidus is een toekomstige aanhanger van Jeweetwel!' Ik wrijf even door mijn gezicht. Dit is wel even informatie.
Samen met Gideon zit ik in de bibliotheek. Ik kan me echter nergens op concentreren. Ik staar al een kwartier naar dezelfde pagina. 'Gaat het?' Ik kijk op van mijn boek. 'Huh?' Gideon wijst naar mijn boek. 'Je staart al, sinds we hier zijn, naar dezelfde pagina. Dat is niks voor jou.' Ik zucht. 'Sorry. Cindy heeft me met een heleboel informatie overladen, en ik moet het denk ik nog even plaatsen.' Hij grinnikt. 'Ja, dat effect heeft Cindy op mensen. Ik weet er alles van.' Zal ik het hem zeggen? Maar zolang doen we dit nog niet. 'Vertel me eens, wat jij zou doen. Als iemand je vertelt dat, er een groep mensen is hier op school, die slechte dingen van plan zijn. Maar echt, gevaarlijke dingen. Wat zou jij dan doen?' 'Gaat dit over die debielenbende van Malfidus?' Perplex kijk ik hem aan. 'Jij weet hiervan? Heeft Cindy het jou ook vertelt?!' Hij haalt zijn schouders op. 'Nee, maar ik dacht dat iedereen dat ondertussen wel wist. Bedoel, jij bent wat, twee jaar met hem samen geweest?' Ik klap mijn boek dicht. 'Ja, maar dat wist ik niet! Als ik wist wat voor dingen hij stiekem uitspookte, had ik het al eerder afgekapt.' Gideon haalt zijn schouders op. 'Volgens mij valt het allemaal reuze mee. Gewoon wat stoer doen over hoe ze "zullen afrekenen met Dreuzels" en die zooi. Om de zoveel jaar is er wel zo'n groep, nog voor Jeweetwel en Grindelwald. Het is een tik wat die Volbloed freaks hebben. Gaat meestal nergens naartoe.' 'Vind je niet dat ik het op zijn minst bij professor Perkamentus moet aankaarten. Het kan alsnog een probleem worden. Zeker nu dat het geweld toeneemt.' Gideon pakt mijn hand vast. 'Ik denk niet dat het iets is om je druk om te maken. Maar als het je rust geeft, dan ga ik graag met je mee.' Ik glimlach. 'Dank je. Dat waardeer ik.' Gideon klapt zijn boek dicht. 'Dan kunnen we maar beter gaan. Dan hebben we het achter de rug.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen