"Koekjes, huh?" Vraagt hij zacht."ik wil wel koekjes.”
Damn, hij is om op te eten. Zijn reactie op de koekjes is echt aandoenlijk.
“Kom maar mee dan” zegt Gale met een voorzichtige, hartelijke lach in zijn stem. 
"Moeten we dit niet opruimen?" Vraagt Liam dan twijfelend aan Gale terwijl ze naar de deur van het lokaal lopen.
“Maak je daar maar geen zorgen om. Ongelukken gebeuren hier regelmatig, dus hebben ze een speciale schoonmaakploeg.” Stelt Gale hem gerust.
Hij zou eens moeten weten wat Gale allemaal heeft laten verbranden.



Als ze in de gang zijn, snelt Liam naar een jong meisje toe. Bezorgd loopt Gale achter de ijsjongen aan die een gesprekje met Haar aanknoopt. Wat Gale eruit begrijpt is dat ze ook in het lokaal was.
Ze lijkt niet te praten, maar communiceert op andere manieren. Zo laat ze bijvoorbeeld een bloemenkroon groeien op Liams hoofd.
Liam lijkt nu helemaal een prins die rechtstreeks uit een sprookjesboek is gekropen.
Het meisje doet Gale denken aan zijn zusjes. Niet alleen ziet ze er net zo lief uit als hen, maar ook de manier van communiceren komt hem maar al te bekend voor. Zijn zusjes waren doof, iets wat in de familie zat. En nu wist Gale dat het geen toeval was dat hij dat niet had.
Of dit meisje doof is weet hij niet, hij weet dat er verschillende manieren zijn waarom mensen niet praten.
Haar heldere ogen kijken nu hem aan. Gale voelt dat hij iets moet doen om het niet ongemakkelijk te maken.
Ze weet vast dat Gale’s groepje niet de meest vriendelijke types zijn, dat ziet Gale aan haar gezichtsuitdrukking.
Gale gebaart dat ze zich geen zorgen hoeft te maken en zijn gebaren verrassen haar in de positieve zin.
“Wij gaan naar de kantine. Wil je mee?” Vraagt Gale haar terwijl hij ook gebaart met zijn handen.
Het meisje knikt, maar verschuilt zich haast tegen Liam aan.

Ook als ze in de kantine zitten gaat ze zo ver mogelijk van hem af zitten en zo dicht mogelijk bij Liam.
Gale staat op om thee en koekjes te halen. Hij weet niet meer wat hij tegen het meisje moet zeggen en wil voor eens niet de botte boer uithangen, dus besluit niks te zeggen van de afstand tussen ze. Hij weet heus wel dat hij intimiderend kan over komen, ook al is dat helemaal niet zijn bedoeling. Maar hij heeft nooit gedacht dat mensen ook echt bang voor hem zouden zijn. Zou zij bang zijn of wil ze gewoon afstand? En wat zou Liam hiervan denken?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen