De Karakoram Highway, afgekort als KKH, is de hoogste internationale weg ter wereld. Hij verbindt de Chinese autonome regio Sinkiang met Pakistan via het Karakoramgebergte. Door dit gebergte loopt de weg over de Khunjerabpas op een hoogte van 4693 meter.

ᴅᴇ ᴋᴀʀᴀᴋᴏʀᴀᴍ ʜɪɢʜᴡᴀʏ, ᴏᴏᴋ ʙᴇᴋᴇɴᴅ ᴀʟs ᴅᴇ 'ғʀɪᴇɴᴅsʜɪᴘ ʜɪɢʜᴡᴀʏ' ɪɴ ᴄʜɪɴᴀ, ᴡᴇʀᴅ ᴀᴀɴɢᴇʟᴇɢᴅ ᴅᴏᴏʀ ᴅᴇ ʀᴇɢᴇʀɪɴɢᴇɴ ᴠᴀɴ ᴘᴀᴋɪsᴛᴀɴ ᴇɴ ᴄʜɪɴᴀ. ᴅᴇ ᴀᴀɴʟᴇɢ ʙᴇɢᴏɴ ɪɴ 1959 ᴇɴ ᴡᴇʀᴅ ᴠᴏʟᴛᴏᴏɪᴅ ᴇɴ ᴏᴘᴇɴɢᴇsᴛᴇʟᴅ ᴠᴏᴏʀ ʜᴇᴛ ᴘᴜʙʟɪᴇᴋ ɪɴ 1979. ᴘᴀᴋɪsᴛᴀɴ ɢᴀғ ᴀᴀɴᴠᴀɴᴋᴇʟɪᴊᴋ ᴅᴇ ᴠᴏᴏʀᴋᴇᴜʀ ᴀᴀɴ ᴇᴇɴ ʀᴏᴜᴛᴇ ᴠɪᴀ ᴅᴇ ᴍɪɴᴛᴀᴋᴀ-ᴘᴀs.

ᴅᴇ sɴᴇʟᴡᴇɢ ᴡᴀs ᴇᴇɴ ɢᴇᴢᴀᴍᴇɴʟɪᴊᴋ ᴘᴀᴋɪsᴛᴀᴀɴs ᴇɴ ᴄʜɪɴᴇᴇs ᴘʀᴏᴊᴇᴄᴛ ᴇɴ ᴠᴇʀᴇɪsᴛᴇ ᴅᴇ ᴠᴀᴀʀᴅɪɢʜᴇᴅᴇɴ ᴠᴀɴ ᴏɴɢᴇᴠᴇᴇʀ 24.000 ᴀʀʙᴇɪᴅᴇʀs. ᴍᴏᴅᴅᴇʀʟᴀᴡɪɴᴇs, sᴛᴇᴇɴʟᴀᴡɪɴᴇs ᴇɴ ᴀɴᴅᴇʀᴇ ʟᴀᴡɪɴᴇs ᴠᴏʀᴍᴅᴇɴ ᴇᴇɴ ᴄᴏɴsᴛᴀɴᴛ ɢᴇᴠᴀᴀʀ, ᴇɴ ᴅᴇ ᴀᴀɴʟᴇɢ ᴠᴀɴ ᴅᴇ ᴡᴇɢ ᴡᴇʀᴅ ʙɪᴊᴢᴏɴᴅᴇʀ ʙᴇᴍᴏᴇɪʟɪᴊᴋᴛ ᴅᴏᴏʀ ᴅᴇ ᴏɴᴠᴏᴏʀᴢɪᴇɴᴇ ʙᴇᴡᴇɢɪɴɢ ᴠᴀɴ ɢʟᴇᴛsᴊᴇʀs ɪɴ ᴅᴇ ʀᴇɢɪᴏ. ᴢᴇʟғs ɴᴀ ᴅᴇ ᴠᴏʟᴛᴏᴏɪɪɴɢ ʙʟᴇᴇғ ᴅᴇ sɴᴇʟᴡᴇɢ ᴢᴡᴀᴀʀ ᴏɴᴅᴇʀʜᴏᴜᴅ ᴠᴇʀɢᴇɴ, ᴍᴀᴀʀ ʜɪᴊ ʜᴇᴇғᴛ ᴇᴇɴ ᴏᴘᴍᴇʀᴋᴇʟɪᴊᴋᴇ ᴇᴄᴏɴᴏᴍɪsᴄʜᴇ ɪᴍᴘᴀᴄᴛ ɢᴇʜᴀᴅ ᴏᴘ ᴅᴇ ᴏᴇɪɢᴏᴇʀsᴇ, ᴛᴀᴅᴢᴊɪᴇᴋsᴇ ᴇɴ ᴋɪʀɢɪᴢɪsᴄʜᴇ ʙᴇᴠᴏʟᴋɪɴɢsɢʀᴏᴇᴘᴇɴ ᴅɪᴇ ɪɴ ʜᴇᴛ ʙᴇʀɢᴀᴄʜᴛɪɢᴇ ɢᴇʙɪᴇᴅ ᴡᴏɴᴇɴ.

ᴅᴀᴀʀᴠᴏᴏʀ ʜᴀᴅᴅᴇɴ ᴅᴇ ᴠᴏʟᴋᴇʀᴇɴ ᴅɪᴇ ʀᴏɴᴅᴏᴍ ᴅᴇ ʙᴇʀɢᴇɴ ʟᴇᴇғᴅᴇɴ ɢᴇᴇɴ ᴇɴᴋᴇʟ ᴄᴏɴᴛᴀᴄᴛ ᴍᴇᴛ ᴅᴇ ᴀɴᴅᴇʀᴇ ʙᴇᴡᴏɴᴇʀs ᴠᴀɴ ᴘᴀᴋɪsᴛᴀɴ, ᴏғ ᴍᴇᴛ ᴅᴇ ᴡᴇʀᴇʟᴅ. ᴇᴇɴ ᴍɪʟɪᴛᴀɪʀᴇ ʟᴇɪᴅᴇʀ ᴢᴇɪ ᴅᴀᴛ ᴛᴏᴇɴ ᴢᴇ ɪɴ ᴅᴀᴛ ɢᴇʙɪᴇᴅ ᴀᴀɴᴋᴡᴀᴍᴇɴ ᴍᴇᴛ ᴇᴇɴ ᴀᴜᴛᴏ, ᴅᴇ ᴍᴇɴsᴇɴ ᴅᴀᴄʜᴛᴇɴ ᴅᴀᴛ ʜᴇᴛ ᴇᴇɴ ᴏғ ᴀɴᴅᴇʀ ʙᴇᴇsᴛ ᴡᴀs. ᴢᴇ ᴡɪsᴛᴇɴ ʜᴇʟᴇᴍᴀᴀʟ ɴɪᴇᴛ ᴡᴀᴛ ᴇᴇɴ ᴀᴜᴛᴏ ᴡᴀs ᴏᴍᴅᴀᴛ ᴢᴇ ɴᴏᴏɪᴛ ɪɴ ᴄᴏɴᴛᴀᴄᴛ ᴡᴀʀᴇɴ ɢᴇᴋᴏᴍᴇɴ ᴍᴇᴛ ᴅᴇ ʙᴜɪᴛᴇɴᴡᴇʀᴇʟᴅ, ᴇɴ ᴅᴇᴢᴇ ᴀᴜᴛᴏsɴᴇʟᴡᴇɢ ᴍᴀᴀᴋᴛᴇ ᴅᴀᴛ ᴠᴏᴏʀ ʜᴇɴ ᴍᴏɢᴇʟɪᴊᴋ.







𝕃𝕖𝕟𝕘𝕥𝕖: 𝟙𝟛𝟘𝟘 𝕜𝕞

ᴠᴇʀsᴄʜɪʟʟᴇɴᴅᴇ ᴅᴇʟᴇɴ ᴠᴀɴ ᴅᴇ ᴋᴀʀᴀᴋᴏʀᴀᴍ sɴᴇʟᴡᴇɢ


ʜᴀsᴀɴ ᴀʙᴅᴀʟ-ʜᴀᴠᴇʟɪᴀɴ: 54 ᴋᴍ, ᴏᴘɢᴇᴡᴀᴀʀᴅᴇᴇʀᴅ ᴛᴏᴛ ᴇᴇɴ 6-ʙᴀᴀɴsᴇ sɴᴇʟᴡᴇɢ ᴅɪᴇ ɴᴀ ᴠᴏʟᴛᴏᴏɪɪɴɢ ᴇ-35 ᴇxᴘʀᴇssᴡᴀʏ ᴏғ ʜᴀᴢᴀʀᴀ ᴍᴏᴛᴏʀᴡᴀʏ ᴢᴀʟ ᴡᴏʀᴅᴇɴ ɢᴇɴᴏᴇᴍᴅ,

ᴛʜᴀᴋᴏᴛ-ʜᴀᴠᴇʟɪᴀɴ:
137 ᴋᴍ, ɢᴇᴅᴇᴇʟᴛᴇʟɪᴊᴋ ᴀᴀɴ ᴛᴇ ᴘᴀssᴇɴ ᴛᴏᴛ ᴇᴇɴ ᴛᴡᴇᴇʙᴀᴀɴsᴡᴇɢ ᴍᴇᴛ ᴠɪᴇʀ ʀɪᴊsᴛʀᴏᴋᴇɴ ᴇɴ ᴇᴇɴ ᴛᴡᴇᴇʙᴀᴀɴsᴡᴇɢ. ᴅᴇ ᴠᴇʀʙᴇᴛᴇʀɪɴɢ ᴠᴀɴ ᴅɪᴛ ɢᴇᴅᴇᴇʟᴛᴇ sᴛᴀᴀᴛ ᴏᴏᴋ ʙᴇᴋᴇɴᴅ ᴀʟs ғᴀsᴇ ɪɪ.

ᴛʜᴀᴋᴏᴛ-ʀᴀɪᴋᴏᴛ: 279 ᴋᴍ, sᴏᴍᴍɪɢᴇ ɢᴇᴅᴇᴇʟᴛᴇɴ ᴡᴏʀᴅᴇɴ ᴠᴏʟʟᴇᴅɪɢ ʜᴇʀʙᴏᴜᴡᴅ, ᴀɴᴅᴇʀᴇ ᴀʟʟᴇᴇɴ ᴏᴘɢᴇᴡᴀᴀʀᴅᴇᴇʀᴅ. ʙɪɴɴᴇɴ ᴅɪᴛ ᴛʀᴀᴊᴇᴄᴛ ᴢɪᴊɴ ᴠɪᴇʀ ᴅᴀᴍᴍᴇɴ ɢᴇᴘʟᴀɴᴅ.

ɢɪʟɢɪᴛ-sᴋᴀʀᴅᴜ: 175 ᴋᴍ, ᴅɪᴇ ᴢᴜʟʟᴇɴ ᴡᴏʀᴅᴇɴ ᴏᴘɢᴇᴡᴀᴀʀᴅᴇᴇʀᴅ ᴛᴏᴛ ᴇᴇɴ ᴠɪᴇʀʙᴀᴀɴsᴡᴇɢ.



sᴏᴍᴍɪɢᴇɴ ɴᴏᴇᴍᴇɴ ʜᴇᴛ ʜᴇᴛ ᴀᴄʜᴛsᴛᴇ ᴡᴇʀᴇʟᴅᴡᴏɴᴅᴇʀ. ᴅᴇ ᴋᴀʀᴀᴋᴏʀᴀᴍ ʜɪɢʜᴡᴀʏ (ᴋᴋʜ) ɪs ᴇᴇɴ ᴏᴜᴅᴇ ᴢɪᴊᴅᴇʀᴏᴜᴛᴇ ᴅɪᴇ ᴇᴇɴ ɪɴᴛᴇʀɴᴀᴛɪᴏɴᴀʟᴇ sɴᴇʟᴡᴇɢ ɪs ɢᴇᴡᴏʀᴅᴇɴ ᴅɪᴇ ᴘᴀᴋɪsᴛᴀɴ ᴇɴ ʜᴇᴛ ʜᴇʟᴇ ɪɴᴅɪᴀsᴇ sᴜʙᴄᴏɴᴛɪɴᴇɴᴛ ᴍᴇᴛ ᴄʜɪɴᴀ ᴠᴇʀʙɪɴᴅᴛ. ᴅᴇ ʀᴏᴜᴛᴇ ᴡᴏʀᴅᴛ ᴀʟ ᴇᴇᴜᴡᴇɴʟᴀɴɢ ᴅᴏᴏʀ ᴢᴏᴡᴇʟ ʜᴀɴᴅᴇʟᴀʀᴇɴ ᴀʟs ɴɪᴇᴜᴡsɢɪᴇʀɪɢᴇ ʀᴇɪᴢɪɢᴇʀs ɢᴇʙʀᴜɪᴋᴛ ᴇɴ ʟᴏᴏᴘᴛ ᴅᴏᴏʀ ᴅᴇ 3 ʜᴏᴏɢsᴛᴇ ᴇɴ ᴍᴏᴏɪsᴛᴇ ʙᴇʀɢᴋᴇᴛᴇɴs ᴛᴇʀ ᴡᴇʀᴇʟᴅ: ᴅᴇ ʜɪᴍᴀʟᴀʏᴀ, ᴅᴇ ᴋᴀʀᴀᴋᴏʀᴀᴍ ᴇɴ ᴅᴇ ʜɪɴᴅᴜ ᴋᴜsʜ.

ᴡᴀᴀʀᴏᴍ ᴡᴏʀᴅᴛ ᴅᴇ ᴋᴀʀᴀᴋᴏʀᴀᴍ ʜɪɢʜᴡᴀʏ ʜᴇᴛ 8ste ᴡᴇʀᴇʟᴅᴡᴏɴᴅᴇʀ ɢᴇɴᴏᴇᴍᴅ?
ɪɴ ᴅᴇ ᴠᴏʟᴋsᴍᴏɴᴅ ʙᴇᴋᴇɴᴅ ᴀʟs ᴅᴇ ᴋᴋʜ, ᴡᴏʀᴅᴛ ᴅᴇ ᴋᴀʀᴀᴋᴏʀᴀᴍ ʜɪɢʜᴡᴀʏ ʙᴇsᴄʜᴏᴜᴡᴅ ᴀʟs ᴅᴇ ʜᴏᴏɢsᴛᴇ ᴠᴇʀʜᴀʀᴅᴇ ɪɴᴛᴇʀɴᴀᴛɪᴏɴᴀʟᴇ ᴡᴇɢ ɪɴ ᴅᴇ ᴡᴇʀᴇʟᴅ. ᴅᴇ ᴋᴋʜ, ᴇᴇɴ ᴠᴀɴ ᴅᴇ ᴠᴇʟᴇ ᴘᴀᴅᴇɴ ᴠᴀɴ ᴅᴇ ᴏᴜᴅᴇ ᴢɪᴊᴅᴇʀᴏᴜᴛᴇ, ᴡᴏʀᴅᴛ ᴠᴀᴀᴋ ʜᴇᴛ "ᴀᴄʜᴛsᴛᴇ ᴡᴇʀᴇʟᴅᴡᴏɴᴅᴇʀ" ɢᴇɴᴏᴇᴍᴅ ᴠᴀɴᴡᴇɢᴇ ᴅᴇ ɢʀᴏᴛᴇ ʜᴏᴏɢᴛᴇ ᴇɴ ᴅᴇ ᴍᴏᴇɪʟɪᴊᴋᴇ ᴏᴍsᴛᴀɴᴅɪɢʜᴇᴅᴇɴ ᴡᴀᴀʀɪɴ ʜɪᴊ ᴡᴇʀᴅ ᴀᴀɴɢᴇʟᴇɢᴅ.


ʜᴇᴛ ɪs 's ᴡᴇʀᴇʟᴅs ɢʀᴏᴏᴛsᴛᴇ ᴡᴇɢ ᴇɴ ᴇᴇɴ ᴠᴀɴ ᴅᴇ ʜᴏᴏɢsᴛᴇ ᴛᴇʀ ᴡᴇʀᴇʟᴅ ᴍᴇᴛ ʜᴇᴛ ʜᴏᴏɢsᴛᴇ ᴘᴜɴᴛ (ᴋʜᴜɴᴊᴇʀᴀʙ ᴘᴀs) ᴏᴘ 4.880 ᴍ ʙᴏᴠᴇɴ ᴅᴇ ᴢᴇᴇsᴘɪᴇɢᴇʟ. ʟᴀɴɢs ʙᴇɪᴅᴇ ᴋᴀɴᴛᴇɴ ᴠᴀɴ ᴅᴇ ᴡᴇɢ ᴡᴏʀᴅᴛ ᴊᴇ ᴠᴏᴏʀᴛᴅᴜʀᴇɴᴅ ɢᴇʙᴏᴍʙᴀʀᴅᴇᴇʀᴅ ᴍᴇᴛ ᴏɴʙᴇʟᴇᴍᴍᴇʀᴅᴇ ᴜɪᴛᴢɪᴄʜᴛᴇɴ ᴏᴘ ᴅᴇ ᴘʀᴀᴄʜᴛɪɢᴇ ᴠᴀʟʟᴇɪᴇɴ ᴇɴ ᴋᴏʟᴏssᴀʟᴇ ʙᴇʀɢᴇɴ ᴢᴏᴀʟs ɴᴀɴɢᴀ ᴘᴀʀʙᴀᴛ ᴇɴ ʀᴀᴋᴀᴘᴏsʜɪ ɢᴇᴅᴜʀᴇɴᴅᴇ ʜᴇᴛ ᴍᴇᴇʀ ᴅᴀɴ 800 ᴋᴍ ʟᴀɴɢᴇ ᴛʀᴀᴊᴇᴄᴛ.

ᴊᴇ ᴋᴏᴍᴛ ᴏᴏᴋ ᴅᴏᴏʀ ᴠᴇʟᴇ ᴅᴏʀᴘᴇɴ ᴍᴇᴛ ᴠᴇʀsᴄʜɪʟʟᴇɴᴅᴇ ᴇᴛɴɪsᴄʜᴇ ɢʀᴏᴇᴘᴇɴ ᴇɴ ᴄᴜʟᴛᴜʀᴇɴ, ᴢᴏᴅᴀᴛ ᴊᴇ ᴋᴜɴᴛ ᴢɪᴇɴ ʜᴏᴇ ᴅɪᴠᴇʀs ᴅᴇ ʙᴇᴠᴏʟᴋɪɴɢ ᴠᴀɴ ᴘᴀᴋɪsᴛᴀɴ ɪs.



ᴠᴇʀᴡᴀᴄʜᴛ ɢᴇᴇɴ ɪɴᴛᴇʀɴᴇᴛ ᴏᴘ ᴅᴇ ᴋᴀʀᴀᴋᴏʀᴀᴍ ʜɪɢʜᴡᴀʏ, ʙᴇʜᴀʟᴠᴇ ɪɴ ɪsʟᴀᴍᴀʙᴀᴅ, ᴅᴜs ʙᴇʀᴇɪᴅ ᴊᴇ ᴠʀɪᴇɴᴅᴇɴ ᴏғ ғᴀᴍɪʟɪᴇ ᴠᴏᴏʀ ᴅᴀᴛ ᴊᴇ ʜᴇᴛ ɢʀᴏᴏᴛsᴛᴇ ᴅᴇᴇʟ ᴠᴀɴ ᴅᴇ ᴛɪᴊᴅ ᴏғғʟɪɴᴇ ᴢᴜʟᴛ ᴢɪᴊɴ.

✮ᴅᴇ ᴋᴀʀᴀᴋᴏʀᴀᴍ sᴇᴄᴜʀɪᴛʏ ғᴏʀᴄᴇ, ᴅɪᴇ ɪɴ 2008 ᴡᴇʀᴅ ᴏᴘɢᴇʀɪᴄʜᴛ ᴏᴍ ᴛᴏᴇᴢɪᴄʜᴛ ᴛᴇ ʜᴏᴜᴅᴇɴ ᴏᴘ ᴅᴇ ᴠᴇɪʟɪɢʜᴇɪᴅ ᴏᴘ ᴅᴇ sɴᴇʟᴡᴇɢ ᴍᴀᴀʀ ɪɴᴍɪᴅᴅᴇʟs ɪs ᴏᴘɢᴇɴᴏᴍᴇɴ ɪɴ ᴅᴇ ʀᴇɢᴜʟɪᴇʀᴇ ᴘᴏʟɪᴛɪᴇᴍᴀᴄʜᴛ, ɪs ᴠᴇʀᴀɴᴛᴡᴏᴏʀᴅᴇʟɪᴊᴋ ᴠᴏᴏʀ ᴅᴇ ᴠᴇɪʟɪɢʜᴇɪᴅ ᴠᴀɴ ᴄʜɪɴᴇsᴇ ᴘʀᴏᴊᴇᴄᴛᴇɴ ʟᴀɴɢs ᴅᴇ ᴋᴀʀᴀᴋᴏʀᴀᴍ ʜɪɢʜᴡᴀʏ.

✮ᴏᴘ 5 ᴊᴜʟɪ 2013 ᴏɴᴅᴇʀᴛᴇᴋᴇɴᴅᴇɴ ʟɪ ᴋᴇǫɪᴀɴɢ ᴇɴ ᴅᴇ ᴘᴀᴋɪsᴛᴀᴀɴsᴇ ᴘʀᴇᴍɪᴇʀ ɴᴀᴡᴀᴢ sʜᴀʀɪғ ᴇᴇɴ ᴍᴇᴍᴏʀᴀɴᴅᴜᴍ ᴠᴀɴ ᴏᴠᴇʀᴇᴇɴsᴛᴇᴍᴍɪɴɢ ᴏᴠᴇʀ ᴅᴇ ᴏᴘʀɪᴄʜᴛɪɴɢ ᴠᴀɴ ᴇᴇɴ ɢᴇᴢᴀᴍᴇɴʟɪᴊᴋ ᴄᴏᴍɪᴛᴇ́ ᴅᴀᴛ ᴛᴏᴇᴢɪᴄʜᴛ ᴍᴏᴇᴛ ʜᴏᴜᴅᴇɴ ᴏᴘ ᴅᴇ ᴠᴇʀʙᴇᴛᴇʀɪɴɢ ᴇɴ ʜᴇʀᴀᴀɴʟᴇɢ ᴠᴀɴ ᴅᴇ ᴋᴀʀᴀᴋᴏʀᴀᴍ ʜɪɢʜᴡᴀʏ.

✮ᴅᴇ sɴᴇʟᴡᴇɢ ᴅᴏᴏʀsɴɪᴊᴅᴛ ᴅᴇ ʙᴏᴛsɪɴɢsᴢᴏɴᴇ ᴛᴜssᴇɴ ᴅᴇ ᴇᴜʀᴀᴢɪᴀᴛɪsᴄʜᴇ ᴇɴ ɪɴᴅɪᴀsᴇ ᴘʟᴀᴀᴛ, ᴡᴀᴀʀ ᴄʜɪɴᴀ, ᴛᴀᴅᴢᴊɪᴋɪsᴛᴀɴ, ᴀғɢʜᴀɴɪsᴛᴀɴ ᴇɴ ᴘᴀᴋɪsᴛᴀɴ ᴏᴘ 250 ᴋɪʟᴏᴍᴇᴛᴇʀ ᴀғsᴛᴀɴᴅ ᴠᴀɴ ᴇʟᴋᴀᴀʀ ʟɪɢɢᴇɴ. ᴅᴇ ᴋᴀʀᴀᴋᴏʀᴀᴍ ʜɪɢʜᴡᴀʏ ɪs ᴠᴀɴ sᴛʀᴀᴛᴇɢɪsᴄʜ ᴇɴ ᴍɪʟɪᴛᴀɪʀ ʙᴇʟᴀɴɢ ᴠᴏᴏʀ ᴅᴇᴢᴇ ʟᴀɴᴅᴇɴ, ᴍᴀᴀʀ ᴠᴏᴏʀᴀʟ ᴠᴏᴏʀ ᴘᴀᴋɪsᴛᴀɴ ᴇɴ ᴄʜɪɴᴀ, ᴠᴏᴏʀᴀʟ ᴏᴍᴅᴀᴛ ʜᴇᴛ ᴄᴏɴғʟɪᴄᴛ ᴏᴠᴇʀ ᴋᴀsᴊᴍɪʀ ᴛᴜssᴇɴ ɪɴᴅɪᴀ ᴇɴ ᴘᴀᴋɪsᴛᴀɴ ᴢᴏ ɢᴇᴠᴏᴇʟɪɢ ʟɪɢᴛ. ᴅᴇ ɢʀᴇɴsᴏᴠᴇʀɢᴀɴɢ ᴛᴜssᴇɴ ᴘᴀᴋɪsᴛᴀɴ ᴇɴ ᴄʜɪɴᴀ ɪs ᴀʟʟᴇᴇɴ ɪɴ ᴅᴇ ᴢᴏᴍᴇʀᴍᴀᴀɴᴅᴇɴ ᴏᴘᴇɴ.

✮ ᴇᴇɴ ᴘᴀᴋɪsᴛᴀᴀɴsᴇ ᴏғғɪᴄɪᴇʀ ᴠᴇʀᴛᴇʟᴛ: “ᴛᴏᴇɴ ᴅᴇ ᴄʜɪɴᴇᴢᴇɴ ɴᴀᴀʀ ᴘᴀᴋɪsᴛᴀɴ ᴋᴡᴀᴍᴇɴ ᴏᴍ ᴛᴇ ᴏᴠᴇʀʟᴇɢɢᴇɴ, ᴢᴇɪᴅᴇɴ ᴢᴇ: ‘ᴍᴀᴀᴋ ᴍᴀᴀʀ’. ᴢᴇ ʙᴇᴅᴏᴇʟᴅᴇɴ ᴇʀᴍᴇᴇ ᴅᴀᴛ ᴅɪᴛ ᴇᴇɴ ʜᴇᴇʟ ᴏɴᴍᴏɢᴇʟɪᴊᴋᴇ ᴍɪssɪᴇ ᴡᴀs ᴇɴ ᴅᴀᴛ ᴇʀ ᴛᴡɪᴊғᴇʟs ᴡᴀʀᴇɴ ᴏғ ʜᴇᴛ ᴡᴇʟ ᴢᴏᴜ ʟᴜᴋᴋᴇɴ. ʜᴇᴛ ᴘᴀᴋɪsᴛᴀᴀɴs ʟᴇɢᴇʀ ʙᴇɢᴏɴ ᴇʀᴀᴀɴ, ᴇɴ ʟᴀɴɢᴢᴀᴀᴍᴀᴀɴ ʟᴇᴇᴋ ʜᴇᴛ ᴀʟsᴏғ ʜᴇᴛ ɢɪɴɢ ʟᴜᴋᴋᴇɴ, ᴇɴ ᴋᴡᴀᴍᴇɴ ᴄʜɪɴᴇᴢᴇ sᴏʟᴅᴀᴛᴇɴ ᴏᴏᴋ ᴍᴇᴇ ʙᴏᴜᴡᴇɴ.
✮ ᴅᴇ ᴋᴋʜ ᴡᴏʀᴅᴛ ʜᴇᴛ ʙᴇsᴛ ʙᴇʀᴇᴅᴇɴ ɪɴ ʜᴇᴛ ᴠᴏᴏʀᴊᴀᴀʀ ᴏғ ᴅᴇ ᴠʀᴏᴇɢᴇ ʜᴇʀғsᴛ. ᴢᴡᴀʀᴇ sɴᴇᴇᴜᴡᴠᴀʟ ᴛɪᴊᴅᴇɴs sᴛʀᴇɴɢᴇ ᴡɪɴᴛᴇʀs ᴋᴀɴ ᴅᴇ sɴᴇʟᴡᴇɢ ᴠᴏᴏʀ ʟᴀɴɢᴇʀᴇ ᴛɪᴊᴅ ᴀғsʟᴜɪᴛᴇɴ. ʜᴇᴠɪɢᴇ ᴍᴏᴇssᴏɴʀᴇɢᴇɴs ʀᴏɴᴅ ᴊᴜʟɪ ᴇɴ ᴀᴜɢᴜsᴛᴜs ᴠᴇʀᴏᴏʀᴢᴀᴋᴇɴ ᴀғ ᴇɴ ᴛᴏᴇ ᴀᴀʀᴅᴠᴇʀsᴄʜᴜɪᴠɪɴɢᴇɴ ᴅɪᴇ ᴅᴇ ᴡᴇɢ ᴜʀᴇɴ ᴏғ ʟᴀɴɢᴇʀ ᴋᴜɴɴᴇɴ ʙʟᴏᴋᴋᴇʀᴇɴ. ᴅᴇ ɢʀᴇɴsᴏᴠᴇʀɢᴀɴɢ ᴛᴜssᴇɴ ᴄʜɪɴᴀ ᴇɴ ᴘᴀᴋɪsᴛᴀɴ ʙɪᴊ ᴅᴇ ᴋʜᴜɴᴊᴇʀᴀʙ ᴘᴀs ɪs ᴀʟʟᴇᴇɴ ᴏᴘᴇɴ ᴛᴜssᴇɴ 1 ᴍᴇɪ ᴇɴ 31 ᴅᴇᴄᴇᴍʙᴇʀ.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen