"Het spijt me."
Gale kijkt weer op naar de badkamer deur en ziet de schattige jongeman weer tevoorschijn komen.
"ik ben gewoon ... Akward."
Er verschijnt een kleine glimlacht rond zijn lippen. Gale vindt hem echt aandoenlijk, dat zou hij eens moeten weten.
“Geen sorry zeggen, ik begrijp wel dat je een zware dag hebt gehad” zegt Gale. Hij zou Liam het liefst willen vertellen dat het pas awkward was hoe cute Gale hem daardoor had gevonden. Maar hij wil Liam niet laten afschrikken.
Na enige aarzeling gaat Liam toch bij hem zitten.
"Dus, eten?" Vraagt hij nieuwsgierig en gluurt naar de bakjes.
“Eh ja, ik wist alleen niet wat je lust of dat je misschien ergens allergisch voor bent. Dus ik heb gekozen voor een vegetarische pasta en een salade,” legt Gale hem uit en hij overhandigd hem het plastic bestek. “Ik kan de pasta voor je opwarmen mocht je dat willen”
Maar Liam lijkt ergens anders erg nieuwsgierig over te zijn.
"Je hebt je krachten onder controle." Begint hij dan."hoe doe je dat?"
Geïnteresseerd kijkt hij naar Gale zijn handen, maar Liam zijn gezichtsuitdrukking veranderd.
"Ik heb zoveel vragen." Verzucht hij. "en mijn krachten maken me bang. Ik weet echt niet wat ik hier nou mee moet."
Dat is niet vreemd aangezien dit alles nieuw voor hem is. Gale zelf had ook zoveel vragen en zag het ook niet gebeuren dat hij ooit controle zou krijgen over het vuur.
“Ook jij gaat je krachten onder controle krijgen,” antwoord Gale. “ik begrijp dat het niet zo lijkt nu, maar geloof me, je gaat het hier leren. Dat heb ik ook moeten doen en daarvoor wil je niet weten wat ik allemaal heb afgebrand en tot as heb veranderd”
Hij kijkt Liam weer even aan.
“Het eerste wat je gaat leren is accepteren dat je deze krachfen hebt. Dat zal al veel angst en frustratie weghalen, waardoor je zult merken dat alles makkelijker wordt”
Hij hoopt dat hij Liam een beetje heeft kunnen geruststellen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen