Foto bij one

midag

heel de refter zat al vol alleen onze tafel niet. ze dachten dat die behekst was of zo. de leerkrachten hadden ons de hele tijd in het oog. ik pak en glas zet hem op de kop. Rebecca pakt haar doek waar letters en cijfers op staan. Silke pakt een soort pijl uit haar tas. de leerkrach begon al te beven. ik hou mijn hoofd schuin en kijk vies naar hem. hij riep "leerlingen naar buitne nu!" de leerlingen bekeken ons en liepen gilend weg. wij onder ons driën waren alleen geïntreseerd in geesten en zo. we pakten elkaars handen vast. een leerkracht was er nog. toen hij de deur uit was deed hij die opslot. we deden onze ogen dicht en ik hoorde geluiden zoals in een griezelfilm. ik Rebecca en Silke hadden hun ogen al terug open. ik keek daarna. heel de kamer was zwart. "het is mislukt." zeg ik. "nee dat kan niet. we hebben alles toch goed gedaan." zegt Rebecca. Silke doet haar ogen weer discht. ze kon de lichten aan laten gaan. de lichten gaan aan. "kom eens rondkijken." zegt Silke. we staan op en we gaan naar buiten. iedereen stond stil. "ooh dat komt nog wel goed." zegt Rebecca. "kom we gaan naar mijn huis." zegt Silke. ik kijk haar aan. ik kijk naar mijn armen. "moet dit echt?" vroeg ik. "ja Leroy of wilt ge dat iedereen zo blijft staan voor altijd?" zegt Rebecca. "Rebecca kom eens hier anders gaat het niet." zeg ik. Zij neemt mijn hand en legt die tegen de hare. ik hoorde haar gedachten. "laat het nu gebeuren." hoorde ik. ik kreeg een stoot door mijn kaken. "Rebecca moest dit echt?" vraagt Silke. "ja anders zijn wij de eenige mensen die hier nog ademen." zegt ze. ondertussen begon mijn hand pijn te doen. mijn nagels goeien en ik krijg haren, veel haren. "Rebecca wat moeten we nu doen?" Vraagt Silke. "als hij voledig is dan leg ik mijn hand op de zijne en dan kan ik hem leiden naar uw thuis." zegt Rebecca. "Rebecca ik denk dat je nu je hand moet doen." zegt Silke. Rebecca neemt terug mijn hand. ik hoor "breng ons naar Silke's huis. ik val op vier poten. ik voel dat Rebecca op mij komt en Silke ook. ik loop naar Silke's huis. een half uur heb ik op vier poten moeten lopen. eindelijk komen we er aan. Silke doet de deur open. ik ben terug mens en loop naar binnen. Rebecca volgt ons. Silke loopt naar haar kamer. Rebecca en ik lopen haar achterna. in de kamer van Silke staat een pot. als je aan de pot komt dan begint de tijd terug te gaan. Silke is net optijd aan de pot gekomen. "de schaduwen hadden weer al bijna het" zegt Rebecca. we stappen stil aan terug naar school. " de directeur zal wel weer ons willen spreken" zeg ik. "ja met weer al de zelfde uitleg." zegt Silke.

Reageer (1)

  • CARAS

    cool verder!!

    x(K)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen