Foto bij Yoda's Secret War 01 - Ontvoering van C-3PO

Het is een periode van vernieuwde hoop voor de Rebellenalliantie. Maar het Galactische Keizerrijk is nog aan de macht en heeft zijn inspanningen verdubbeld om iedereen te elimineren die in opstand durft te komen.
Nadat het de Alliantie-helden Luke Skywalker, prinses Leia en Han Solo is gelukt om de enorme Star Destroyer te stelen, zweert het vernederde Scar Squadron wraak. De meedogenloze Stormtroopers proberen de rebellen uit de tent te lokken via hun nieuwe gevangene: C-3P0.
Als R2D2 ervandoor gaat om zijn vriend te redden, probeert Luke hem tegen te houden. Maar de slimme astromech droide laat hem stranden in de ruimte. Wachtend tot zijn X-Wing het weer doet, duikt luke in het dagboek van Ben Kenobi waarin een vroegere reddingsmissie van master Yoda staat beschreven.

Hij is gevangengenomen door het Keizerrijk. Enkele Stormtroopers ondervragen hem.
C-3P0 schept op tegen zijn gijzelnemers: ''En er was die keer dat ik hielp de Death Star te vernietigen, niet te verwarren met die keer dat ik assisteerde bij de massale vernietiging van de keizerlijke wapenfabriek op Cymoon 1. Of laatst toen ik eigenlijk de spil was bij de diefstal van de Star Destroyer.''
'Dit is echt de ergste ondervraging die ik ooit heb meegemaakt. Ik bedoel, De Keizer heeft niet eens zijn martelbots hoeven in te zetten. Het enige wat we hebben gedaan was één kleine vraag stellen en nu ... nu krijgen we dat stomme ding niet meer stil. klagen Stormtroopers aan Darth Vader. 'Hij heeft ons alles verteld wat hij weet, Lord Vader, maar niets wat echt bruikbaar lijkt te zijn. Hij kan ons niet naar de Rebellenvloot leiden. En hij weet niet waar ze hun nieuwe basis gaan opzetten.'
C-3PO: 'Zoals ik al zei, navigatie is niet mijn sterkste punt. Ik ben zelfs wel eens verdwaald op een Alderaanse kruiser die niet groter was dan een ..'
Maar al snel onderbreken de Stormtroopers hem: 'We zouden hem uit elkaar kunnen halen om zijn geheugenkaart te kunnen bekijken. Maar ik ben bang dat dit lijkt op een dood--' Darth Vader begint te spreken, zijn adem is in heel de kamer te horen 'Pardon zei u nu --. Ruim het op. Het is gewoon nutteloze troep'. Maar Lord Vader .. 'En ik begin hetzelfde te vermoeden over u en uw Star Squadron, Sergeant Kreel. Wat geen goed teken is voor jullie toekomst.' Darth Vader sluit af en vertrekt. 'Oké. Dat is het dan denk ik, ik eis de eer op om het af te maken.' ruzieën de Stormtroopers' Een ontrouwe stormtrooper mengt zich maar zegt 'Nee. Voor een Protocoldroide is dit ding duidelijk bij veel missies geweest. Samen met de meest gestoorde Rebellen die we ooit zijn tegengekomen. Zulke gestoorde Rebellen dat ze dit stuk staal misschien wel beschouwen als een soort vriend. Ik bedoel, ze hebben toch een Star Destroyer gestolen? Misschien zijn ze wel gek genoeg om hem te willen stelen. Alweer schept C-3PO op: 'O maar, de Opstand is zeker al op weg om mij te redden, ik ben behoorlijk belangrijk binnen de Rebellenalliantie. Heel erg belangrijk. Mijn vrienden zullen niet rusten voor ik veilig terug en gered ben.

"Do or do not, there is no try."

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen