Vandaag ben ik vertrokken naar het Verre Atlantis,
Naar de Ranke Palmen en de Warme Stranden,
Ik ben hier gebracht door een Milde Dood.
Wanneer komen Jullie?



Hallo, heel erg bedankt dat je dit hoofdstuk leest want dit betekent veel voor me. Dit verhaal gaat over Atlantis. Sinds groep 5 ben ik hier al redelijk geobsedeerd mee. En wanneer je ergens mee geobsedeerd bent, dan vertel je er graag over. En dat deed ik. In die periode lag mijn opa in het ziekenhuis. Hij was journalist en schrijver, een vakgebied waar ik nog totaal niet geïnteresseerd in was (later bleek dit mijn favoriete bezigheid te worden). Hij heeft daar zo'n half jaar tot jaar gelegen voordat hij had gekozen voor Euthanasie (ook wel beschreven als, een milde dood). En natuurlijk wou hij zelf iets op de kaart schrijven, hij is natuurlijk wel een schrijver. En dat gedichtje hierboven, dat heeft hij geschreven. Ik had hem veel verhalen verteld over dat ik mijn presentatie over Atlantis ging doen etc etc. Daarom wil ik dit verhaal graag schrijven, daarom is Atlantis nog belangrijker voor me geworden.
Ja ik vond dat jullie dat even moesten weten <3
Veel leesplezier

Reageer (2)

  • Bryndis

    Wat een ontzettend mooi gedichtje. Heel mooi ook dat die verwijzing naar Atlantis erin zit, dat is heel persoonlijk gericht op jou. Dat zal je vast heel mooi gevonden hebben. Zie ernaar uit om het verhaal te gaan lezen.

    6 jaar geleden
    • ChiIdhood

      Dankjewel (H)
      Ja, ik snapte Het toen nog niet zo goed, maar nu voel ik dat steeds beter (;
      Bedankt voor je reactie (:

      6 jaar geleden
  • HedwigDeUil

    Wat een mooi gedicht van je opa en kijk uit naar je verhaal!

    6 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen