Foto bij Hoofdstuk 1 The Avengers

11 jaar geleden.

‘Hermelien kijk eens hoe mooi het uitzicht is’: zegt Harry Potter. Harry en zijn twee vrienden zijn door S.H.I.E.L.D. uitgenodigd om ze te helpen. Nu zijn ze op weg naar de plek waar ze elkaar zouden moet ontmoeten. ‘Harry ik blijf toch liever hier zitten, weet je dat ik het haat om te vliegen’: zegt Hermelien. Ron kijkt naar Hermelien ze zit vast genageld aan de stoel waar ze op zit ,Ron moet een beetje grinniken. Hermelien kijkt hem boos aan. Na een kwartier vliegen begint de helikopter te dalen. Harry gaat als eerste de heli uit en ziet dat op een soort van platform beland zijn met meer vliegtuigen en mensen die rond lopen. Achter Harry komen Ron en Hermelien eruit. ‘Welkom ik ben agent Romanoff’: zegt een vrouw met kort maar volume rood haar. Nadat Harry, Ron en Hermelien zich hadden voorgesteld kwam er twee andere jets aangevlogen. ‘Hallo dokter Banner en Captain’: zegt Agent Romanoff. ´Noem me maar gewoon Steve´: zegt een gespierde man. ‘Dit zijn drie tovenaars die ons komen helpen’. De twee mannen kijken elkaar aan. ‘Hoe kan het dat hun tovenaars zijn’: zegt de man met een bril die waarschijnlijk dokter Banner moet voorstellen. ‘Nou dat zit gewoon in hun bloed’. ‘Dit is Harry Potter hij is heel erg beroemd in zijn wereld, aangezien een soort van dood spreuk heeft overleefd’. ‘Dit hier is Ron Wemel de vriend van Harry’. ‘En als laatste heb we Hermelien Griffel een van de slimste heksen van haar leeftijd’. Hermelien gaf de twee mannen netjes een hand. Op de achtergrond horen ze ‘Ruim het dek op’. ‘Misschien kunnen we beter naar binnen gaan het word zo moeilijker adem te halen.’: zegt agent Romanoff. ‘Ze willen mij onderwater hebben geweldig’: zegt dokter Banner. Maar ze gaan omhoog. ‘Nog beter’: zegt Banner sarcastisch. ‘Als ze naar binnen lopen, loopt Hermelien naast dokter Banner. ´Zo een dokter he´: zegt Hermelien. ‘Nou niet echt een dokter meer een professor’. ‘Maar dokter Banner klinkt beter dan Professor Banner’. ‘Sorry dat ik opdringerig bent, maar ik wil gewoon zo veel weten’. ‘Geeft niet hoor je wilt zeker weten waardoor ik beroemd ben geworden’. Hermelien knikte. ‘Zie je cap nou hij was niet altijd zo, maar door een goedje uit een lap is hij sterk geworden.’ ‘Ik probeerde het ook en gebruikte mezelf als test persoon , maar iets ging fout en nu zit ik vast met een groen sterk onverslaanbaar monster’. ´Wanneer komt het groene sterk onverslaanbaar monster eruit?’. ‘Als ik boos ben’. Hermelien kijkt naar dokter Banner. Hoe kan hij met zo iets leven. Na een lange wandeling door alleemaal gangen. Het was een grote doolhof. Ze kwamen op de plek waar de cockpit hoorde te zitten. Maar in plaats van alleen een stuur met de piloot stonden er overal computers met mensen erachter. Op de computer stonden allemaal informatie over mensen. Ze zag het hoofd van Harry een keer voorbij gaan. In het midden stond een donkere man met een lange jas. Toen hij zich omdraaiden zag Hermelien dat hij een ooglapje had. ´Welkom bij S.H.I.E.L.D. ik ben Nick Fury voor mensen die mij nog niet kenden´: zegt Nick Fury die vooral naar Harry, Ron en Hermelien keek. Nick Fury gaat veder :' Gister is uit de handen van S.H.I.E.L.D. een heel belangrijk voorwerp gestolen en een van onze beste soldaten is meegenomen'. Nick Fury wilt veder gaan maar dan komt er iemand binnen lopen. 'Sorry dat ik laat ben'.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen