En poef de poort was weg.

De vrouw liep verder de straat in. Er waren winkels vol met gewaden , met bezemstelen;met toverstokken, met uilen padden en katten, en met boeken en toverketels. De vrouw liep gewoon door tot we bij een groot gebouw aan kwamen. Goudgrijp de tovenaarsbank. Plotseling knapte er iets in mij. Ik had helemaal geen tovenaars geld. Ik sloeg helemaal in paniek. Er was een plas naast mij en die begon helemaal te sidderen . Ik zei tegen de vrouw dat ik helemaal geen geld had . De vrouw zei dat ik niet in paniek moest schieten want dat iedereen een bedrag van 500 Galjoenen . Ik kalmeerde en de plas naast mij begon weer af te koelen. We gingen binnen in goudgrijp en ik schrok zo hard dat ik zeker 20 cm in de lucht sprong. De tovenaars bank werd niet gerund door tovenaars maar door kobolden. Ik had het gevoel dat ze door mij keken met een ijskoude blik. De vrouw leek er geen last van te hebben en liep naar de balie. Ze zei tegen de kobold dat ze een moest krijgen voor een beginnende tovenaar. De kobold gaf mij een riem met een buidel Met 215 Galjoenen hij zei dat ik de rest later kon ophalen. Ik was niet erg op mijn gemak en ik kreeg het koud. We gingen naar buiten en de vrouw vroeg of ik met wel goed voelde ik antwoordde dat er niets was maar dat ik alleen geschrokken was van de kobolden. Dus liepen we naar de boeken winkel voor mijn school boeken te kopen ik somde ze allemaal op: Het standaard spreukenboek Niveau 1, De geschiedenis van Toverkunst, Theoretische grondslagen der Magie, Gedaanteverandering voor beginners, Duizend magische kruiden en paddenstoelen, Magische brouwsels en drankjes,Fabeldieren en waar ze te vinden zijn en de zwarte kunsten: een handboek voor zelfbescherming. De vrouw zei dat ze vlug in de winkel er naast een hutkoffer zou kopen . Dat zou gemakkelijker zijn om alles te dragen legde ze uit. Ter wijl dat ik zat te wachten met mijn boeken herhaalde ik in mijn hoofd het gedicht dat bij Goudgrijp stond voor je binnen komt.


Treed binnen vreemdeling maar sla acht.
Op het lot dat hier de hebzucht wacht.
Wie neemt wat hij niet verdiend.
Krijgt een hoge rekening ingediend.
Wie diep in de aarde een schat opspoort,
Die nooit aan hem heeft toebehoord.
Is hier bij gewaarschuwd: dief u stuit,
Op meer dan de verachte buit.


Toen kwam de vrouw aan met een inderdaad grote koffer. Maar vanbinnen zag hij er nog groter uit dan van buiten. Was het magie.
We gingen verder de straat in om in de rest van de winkels mijn andere spullen te kopen.





Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen